ראיון עם אוליבר היילמר, האחראי על עיצוב נויה קלאסה בב.מ.וו

אוליבר היילמר כיהן כמעצב של מיני, מונה כאחראי על העיצוב בחטיבה M גם של דגמי נויה קלאסה. מדבר על הייחוד בעיצוב של iX3 החדש ראשון המיישם את שפת העיצוב החדשה של ב.מ.וו

אוליבר היילמר (Oliver Heilmer) היה עד לא מכבר המעצב של מיני – כעת הוא במותג האם, ב.מ.וו. הוא אחראי לא רק על עיצוב דגמי חטיבה M, שהם לא ממש שונים מהבסיס עליו הם מונחים, אלא גם על דגמי נויה קלאסה לעתיד לעבור – והם מאוד שונים ממה שעשתה ב.מ.וו עד כה. הוא לא היה שותף בעיצוב, הוא כן מכיר את הדרך ואת התוצאה.

"העיצוב החיצוני נקי וחסון עם פרופורציות קלאסיות ל־SUV. יצרנו מראה נקי עם מעט קווים. בחזית החלפנו פסי כרום באורות וחותמת האור הופכת את הרכב למאוד מזוהה. גם מאחור חותמת אור חדשה שתדגיש בנוסף את הרוחב. סביבת הנהג מבוססת על מבנה שבעיקר יאפשר לשמור ידיים על ההגה". 

עד כמה הרכב הזה קרוב לדגם התצוגה שהראיתם בשנגחאי? 

"קרוב מאוד. גם הדגמים הסדרתיים הבאים שנציג מהסדרה הזו יהיו קרובים למה שהראינו במכוניות תצוגה. אנחנו תמיד רוצים שתחוש בקשר את רכב התצוגה לדגם הייצור. אגב, כך היה גם בסביבת הנהג". 

האם מרכב SUV מגביל אתכם כמעצבים ביכולת להראות את קווי העיצוב החדשים?

"המרכב כאן שונה מהמקובל ברכבי פנאי. מהרצפה והמפתנים ועד לקו החלון הוא אכן מאוד SUV ואולי גם דומה בקווים ל־X3 החדש. אבל אזור השמשות הוא הרבה יותר זורם ואלגנטי מאשר בעבר. ניתן לראות שקווי חלון כאן הם ללא פסי כרום או מסגרת שחורה. רצינו ליצור משהו שיראה יותר קליל – משפר את היכולת האווירודינמיות, מוסיף להופעה אלגנטית שתתאים לאווירה אורבנית".

M15_DI24_000241660_34FrontTopshotDriving_RGB_himmel_dunkel.jpg

צילום: יצרן

זהו גם רכב פנאי. איך אתם יוצרים הופעה חסונה?

"בהקשר זה מדובר במספר מרכיבים. צריך מרווח גחון גדול יחסית; נכון להדגיש אותו עם רווח גדול יחסית בית הגלגל לצמיג; ישנו הטיפול באזור הכנפיים שמעל הגלגלים, להדגשתו באמצעו נפח שייצור תחושת כוח. אם קולעים במרכיבים אלה, העיצוב לא צריך להיות ברוטלי; מאחור החלקים התחתונים יותר חסונים בשדר והעליונים יותר אלגנטיים. כדאי לשים לב שיש כאן גם סמל חדש, כמו כל הרכב..."

אתם מדברים על 'נויה קלאסה'. איזה הקשרים לעבר רציתם להבליט כאן? 

"החלק העליון של החזית מזכיר את נויה קלאסה המקורית (סדרת הדגמים משנות השישים שיצרה בפועל את ב.מ.וו של היום, קדמה לסדרות משנות השבעים; א.ש), כמו מרכיבים ממכסה המנוע של אז. מכסה המנוע דינמי בעיצובו, וזה אופייני מזה שנים לטיפול של ב.מ.וו במשטחים. כך גם 'אף הכריש' והשילוב של 'הכליות' בפגוש שכאן הוא בולט קצת. הפגוש בולט מהכנף כמו ברכבי פנאי אחרים של ב.מ.וו.

ב.מ.וו הייתה תמיד טובה באיחוד ניגודים. בעבר זה היה בין ספורט לאלגנטי ועכשיו זה גם בשילוב של רכב פנאי ואלגנטיות. יש כאן הדגשים ויזואליים אנכיים שהינם חשובים לרכב פנאי אבל יש להם ערך רב גם מבחינה טכנית ואווירודינמית".

neue-klasse_overview_design_3to2.jpg

צילום: יצרן

האם החזית הזאת תגיע לדגמי הבעירה?

"אנחנו לא מבדלים באמצעות העיצוב בין דגמי בעירה לבין כאלה חשמליים. אבל בדגמי בעירה יש צורך בכניסה מוגברת של אוויר למנוע, כך שייתכן ונגדיל את הסבכה. המבנה האנכי של החזית ימצא ביטוי ברכבי הפנאי, ואילו במכוניות הנוסעים יהיה משופע". 

מה לקחתם מהעבר? 

"פיסול מכסה המנוע הוא תרגום של מה שעשינו בשנות השישים וגם המראה של הכליות. אבל זה לא אותו דבר כמובן. אנחנו בב.מ.וו לא רוצים רטרו, אבל כן מחפשים חיבור להיסטוריה".

עוד קצת ב.מ.וו

ראיון עם סטפן אורטמן, האחראי על המנועים החשמליים של ב.מ.וו

האם היה דגם מסוים שיצר השראה? 

"לא היה דגם אחד אלא כל הדור של שנות השישים ולדעתי לא נכון להתמקד בדגם אחד. מבחינתנו טוב שכל לקוח ייזכר בדגם אחר, ואני למשל רואה כאן גם סדרה 3 המקורית (E21)". 

הובלת את העיצוב במיני. עד כמה שונה העבודה בב.מ.וו?  

"במיני נקודת ההתחלה היא 1959, ופה שנות השישים. לפני מיני עבדתי 16 שנים בב.מ.וו עצמה ואז שמונה שנים במיני, אז הייתה לי הרגשה שאני חוזר הביתה. לא לקח לי זמן רב לכדי להתחבר למה שקורה כאן; בעבר השפעתי גם עליה. 

"נויה קלאסה נחשפה ב־2023 אבל עבדנו על סביבת הנהג וחווית הנהיגה הזו כבר מ־2021. ללא קשר אם מדובר במיני, ב.מ.וו או רולס רויס כולנו היינו בהשקה הפנימית שכללה את הצגת הטכנולוגיה. לטעמי הרעיון לסביבת הנהג הזאת מצא ביטוי לראשונה ברולס רויס ויז'ן נקסט 100 מ־2016 עם הדשבורד המוקטן והשמשה כאזור ההקרנה".


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.