פיג'ו ממציאה את גלגל ההגה מחדש?

קונספט Polygon מציג עתיד עם הגה מרובע וטכנולוגיית שליטה דיגיטלית

 

פג'ו תחשוף בהמשך השנה את רכב הקונספט פוליגון (Polygon). דגם זה, שנועד להמחיש את הדור הבא של סביבת הנהג i-Cockpit, ישמש את היצרן לעוד שורה של חשיפות אסטרטגיות. בין היתר, החידוש המרכזי הוא ויתור על ההגה העגול המסורתי לטובת הגה מרובע ושטוח, המבוסס על טכנולוגיית steer-by-wire, שבה אין עוד חיבור מכני ישיר בין ההגה לגלגלים כי אם באמצעים אלקטרוניים. הטכנולוגיה אמורה לספק תגובה מדויקת יותר, להתאים את ההיגוי למהירות ולתנאי הדרך, וגם לשפר את הנוחות באמצעות סינון רעידות. לגבי חדוות נהיגה, עוד נותרו סימני שאלה.

מאז 2010 פג'ו משווקת את סביבת הנהיגה המקורית שלה תחת המותג i-Cockpit, עם לוח מחוונים מוגבה והגה קטן. ה-Polygon לוקח את הקונספט צעד קדימה: ההגה המרובע פותח שדה ראייה רחב יותר למסך המרכזי ומאפשר עיצוב דיגיטלי נקי יותר בתא הנוסעים. בנוסף, השטח שהתפנה סביב ההגה מאפשר מיקום גמיש של מסכים וממשקי שליטה חדשים.

לדברי החברה, ההגה החדש לא נועד להיות גימיק עיצובי אלא פתרון אמיתי לשיפור חוויית הנהיגה. מעבר לאסתטיקה, המערכת תוכל להתאים את יחס ההיגוי בזמן אמת ולספק תחושת שליטה שמדמה משחק מחשב (זה נשמע קצת פחות מלהיב) – אך עם דיוק הנדרש לנהיגה יומיומית.

פג'ו רואה בקונספט Polygon לא רק תצוגת ראווה אלא גם בסיס לדגמים סדרתיים. ההערכות הן שהדור הבא של פג'ו 208 וה-2008, הצפויים לעלות על הכביש ב-2026, יושפע ישירות מהטכנולוגיות שהוצגו בקונספט. יחד עם זאת, החברה מתכננת להמשיך לשלב גם מנועי בעירה מסורתיים לצד גרסאות חשמליות, כדי להתאים את ההיצע לדרישות השוק השונות.

השאלה הגדולה היא האם נהגים יהיו מוכנים לוותר על ההגה העגול המוכר לטובת עיצוב חריג ומערכת שליטה אלקטרונית. בפג'ו משוכנעים שכן, ורואים ב-Polygon הצצה לעידן שבו המסורת פוגשת את הדיגיטל, והעיצוב הופך לכלי מרכזי בשינוי חוויית הנהיגה.

WhatsApp Image 2025-09-28 at 11.09.00.jpeg

צילום: יצרן

מאחורי הדלתות

בפיג'ו גם דנים בנושא לא פחות חשוב - האם ניתן יהיה לשווק רכב קומפקטי במחיר זול יותר, משהו שיצעד בעקבות דגמים בסיסיים מאוד דוגמת ה-108 למשל ועם הנעה קונבציונלית. דגמים אלו, כזכור, נעלמו ברובם בשל תקנות זיהום אוויר מחמירות, ולמעט טויוטה אייגו X היברידי- שיש לו כלים לגיטימיים להשאר בסביבה רלוונטית, הלכו והתמעטו השגרירים בסגמנט. 

בשלב זה, נראה שהצרפתים ינסו לתכנן מיזם שכרוך ברכב סופר מיני ולא במיני עירונית ועם מערכת הנעה היברידית מתונה וידידותית לסביבה. בסטלנטיס אישרו כי על אף המחויבות להנעה חשמלית (נתח השוק של פיג'ו בתחום זה עומד על 15% בלבד באירופה), החברה תמשיך להציע מנועים רגילים הרבה מעבר ל-2030. 


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.