וולוו: "רכב חשמלי יעלה בקרוב כמו רכב בנזין"
וולוו סוברים ש-EX60 החדש יסמן את המפנה; נועד להגיע למחיר בשווי דומה למכוניות עם מנועי בעירה, כחלק מאסטרטגיית התרחבות החשמלית של וולוו
וולוו, כידוע, מתכוננת להשיק מקביל חשמלי ל-XC60 בשם EX60, שעיקר תפקידו להוות כלי מרכזי במאמציה של החברה להגיע ל"שווי מחיר" (price parity) מול דגמים עם מנועי בעירה פנימית. הדגם יתבסס על פלטפורמת SPA3, שהותאמה במיוחד לרכבים חשמליים, ובו תוטעמנה טכנולוגיות פנימיות של וולוו כדי לקצץ עלויות ייצור.
החברה מציינת כי EX60 הוא “צעד גדול” לקראת השגת שווי מחיר אמיתי, לא באמצעות תמריצי מדינה אלא בעזרת קיצור עלויות הייצור והשקעה חכמה בטכנולוגיית סוללות ומנועים פנימיים. מנכ״ל וולוו הדגיש כי "האתגר הוא להפוך את החשמליות לאטרקטיביות כלכלית בפני עצמן, ללא תלות באמצעי סבסוד חיצוניים".
הפלטפורמה SPA3 שמה דגש על שימוש במנועים פנימיים בבעלות החברה, סוללות בצפיפות גבוהה, עיצוב מבני שמאפשר לחלק מהסוללות לשמש כחלק ממבנה השלדה (structural battery pack), וכן שימוש בטכנולוגיות כמו מגה־קסטינג (megacasting) וחלוקה חכמה של רכיבים משותפים בין דגמי החברה. כך ניתן לחסוך בהיקפי ייצור ולהפחית את הסיוע במיקור חוץ.
וולוו מעריכה כי תוכל להשיג תוספת של 8–10 אחוזי רווח ביחס לדגמים החשמליים הראונים שלה, בין היתר בזכות השיפורים הללו. ההשקה של EX60 צפויה לשמש נקודת מפנה באסטרטגיה של החברה, ולהציב אותו כאחד הכלים הטקטיים שלה להשיג מחירים הרבה יותר נוחים לעיכול.
בהנהלת וולוו אומרים שה־EX60 הוא צעד חשוב בדרך להפוך את הרכב החשמלי לנגיש כמו רכב רגיל, בלי להיות תלוי בסובסידיות או בהטבות ממשלתיות. בזכות טכנולוגיות ייצור חדשות והוזלת עלויות, החברה מאמינה שתוכל להרוויח יותר — כ־8 עד 10 אחוזים מעבר למה שהרוויחה בדגמים החשמליים הקודמים.
בתעשייה מעריכים שהמחירים של מכוניות חשמליות ומכוניות בנזין ישתוו ממש בקרוב, אולי כבר עד 2026, אם לא יהיו שינויים דרמטיים בעלויות חומרי הגלם או במסים. מבחינת וולוו, ה־EX60 אמור להיות הדגם שמסמן את המעבר לרגע שבו מכוניות חשמליות יעמדו כלכלית על הרגליים שלהן. כלומר, הרגע שבו מכוניות חשמליות כבר לא יהיו מוצר יקר שצריך סובסידיות או תמריצים כדי להיות משתלם, אלא יוכלו להתחרות ראש בראש במכוניות בנזין או דיזל מבחינת מחיר ורווחיות.
כתבות אחרונות
-
אלי שאולי, 08/12/2025אוטו ארוך־טווח: קיה EV9 'GT ליין' (דוח מס' 2)
-
ניר בן טובים , 08/12/2025טלקאר מתחילה בשיווק הטנדר החשמלי KGM מוסו
-
ניר בן טובים , 08/12/2025השגעון החדש של טראמפ: להביא לאמריקה מכוניות מיקרו יפניות
-
שרון ביידר, 08/12/2025מהפך בצמרת: ג'אקו 7 הוא הקרוסאובר הנמכר בישראל אי פעם
-
ניר בן טובים , 08/12/2025אלה המכוניות הבטיחותיות ביותר של 2025
-
ניר בן טובים , 08/12/2025מס נסועה: אירופה מחפשת מודל הכנסות חדש; ישראל על הגדר
-
מערכת אוטו, 07/12/2025כשעוגמת נפש פוגשת טוב לב: הטויוטה הישנה שזכתה למהפך
-
אלי שאולי, 07/12/2025סיום דרמטי: לנדו נוריס זכה באליפות הפורמולה 1
-
ניר בן טובים , 07/12/2025לובינסקי ממנה סמנכ"ל מכירות חדש למותגי הרכב