סע, יש לך עוד: מוביל רכבים נתקע מתחת לגשר ברמת גן
מובילית מכוניות פגעה בגשר ברחוב ביאליק ברמת גן. שלוש מכוניות סקודה סקאלה איבדו את הגג ואלפי נהגים שעות עבודה בבוקר. מי ישלם ואיפה הפיצוי?
משאית שהובילה רכבים חדשים נתקעה אמש (ראשון) מתחת לגשר ברמת גן, לאחר שניסתה לעבור תחתיו ונהגה גילה מאוחר מדי שהוא נמוך מכדי לאפשר למכוניות המועמסות לעבור תחתיו. גגות כלי הרכב שבקומה העליונה של הנגרר, מכוניות סקודה סקאלה חדשות לגמרי התחככו בבטון, ניזוקו באופן ניכר כאשר הגגות פשוט נתלשו מהמכוניות והאירוע גרם לעומסי תנועה כבדים באזור.
האירוע התרחש בשעות הבוקר המאוחרות באחד מצירי התנועה המרכזיים בעיר, כאשר לפי עדי ראייה הנהג ככל הנראה פספס את שילוט הגובה המרבי המותר – טעות שעלותה עשויה להסתכם בעשרות, אם לא מאות אלפי שקלים. למרבה המזל, לא דווח על נפגעים, אך הנזק לכלי הרכב שעל גבי הנגרר נראה משמעותי.
כוחות משטרה, כיבוי והצלה הגיעו למקום כדי לוודא שאין סכנת התמוטטות לגשר ולכוון את התנועה. הציר נחסם למספר שעות, וגרם לעומסי תנועה מורגשים ביציאה מאיילון לכיוון רמת גן וגבעתיים.
סוגיית הנזק למכוניות, לתשתיות וגם הנזק שנגרם בשל עומסי התנועה מעלים שאלות ברורות בנוגע לעלות הנזק הישיר והנלווה שנוצרו מהאירוע.
עו"ד אסף ורשה, מומחה בדיני ביטוח ונזיקין מסביר:
"צריך להבדיל בין נזק שנגרם לגשר לבין לסחורה המובלת. בנוגע לרכבים - ככל שמדובר על חברה חיצונית שהובילה, סביר להניח שיש לה פוליסה שמכסה את אחריותו של המוביל. גם אם מדובר על מוביל פנימי של היבואנית, הסיכון מכוסה, בין אם באמצעות פוליסה ייעודית או בין אם ע"י הרחבה של סיכון התנגשות. כך או אחרת, מדובר על השתתפות עצמית בגובה של כעשרות אלפי שקלים. באשר לנזק שנגרם לגשר, גם לכך יש כיסוי ביטוחי, בין אם במסגרת אחריות צד ג' של המוביל ובין אם אחרת. ישנם גם הוצאות נוספות כדוגמת תשלום לכיבוי אש ולכוחות הצלה נוספים, אותה תידרש לשלם המבטחת.
ומה לגבי פיצוי בגין הזמן שנשרף לנהגים לאור ההמתנה בפקק שנוצר בשל התאונה?
בתי המשפט בישראל לא מכירים בזכות לפיצוי על זמן המתנה בפקק שנגרם מתאונת דרכים, בעיקר בשל שיקולים ציבוריים ומעשיים. ראשית, מתן פיצוי כזה היה מוביל להצפה של המערכת המשפטית באלפי תביעות קטנות. בנוסף, קיים קושי מהותי להוכיח קשר סיבתי ישיר בין התאונה לבין הנזק האישי והמדיד שנגרם לכל נהג. לבסוף, מבחינת מדיניות ציבורית, המתנה בפקק נתפסת כסיכון שגרתי שכרוך בשימוש בכביש, וההתמודדות עם עומסי תנועה היא אחריות מערכתית ולא פרטנית. לכן, הפיצוי מוגבל לנזקים ישירים ומוכחים יותר.
כתבות אחרונות
-
אלי שאולי, 08/12/2025אוטו ארוך־טווח: קיה EV9 'GT ליין' (דוח מס' 2)
-
ניר בן טובים , 08/12/2025טלקאר מתחילה בשיווק הטנדר החשמלי KGM מוסו
-
ניר בן טובים , 08/12/2025השגעון החדש של טראמפ: להביא לאמריקה מכוניות מיקרו יפניות
-
שרון ביידר, 08/12/2025מהפך בצמרת: ג'אקו 7 הוא הקרוסאובר הנמכר בישראל אי פעם
-
ניר בן טובים , 08/12/2025אלה המכוניות הבטיחותיות ביותר של 2025
-
ניר בן טובים , 08/12/2025מס נסועה: אירופה מחפשת מודל הכנסות חדש; ישראל על הגדר
-
מערכת אוטו, 07/12/2025כשעוגמת נפש פוגשת טוב לב: הטויוטה הישנה שזכתה למהפך
-
אלי שאולי, 07/12/2025סיום דרמטי: לנדו נוריס זכה באליפות הפורמולה 1
-
ניר בן טובים , 07/12/2025לובינסקי ממנה סמנכ"ל מכירות חדש למותגי הרכב