MG 3 בנזין - מבחן דרכים
הסופרמיני החדשה של MG הושקה עם הנעה היברידית, כעת גם בגרסת בנזין רגילה
הרכב הנבחן
מותג MG הבריטי עבר לבעלות סינית בעשור הראשון של המאה, וב-2010 היה הראשון שהתייצב בישראל לפעילות סדירה. לקראת סוף העשור השני היה ראשון כאן גם בתרגום לדגמים מבוקשים; ZS, דגם פנאי עדכני, מאובזר ובמחיר סביר; גרסה חשמלית ראשונה מסין; דגם היברידי נטען, EHS, גם הוא ראשון מסוגו שהצליח כאן.
כאשר החלה הפעילות הנרחבת מסין, MG נותר כאן מעט מאחור בגלל עניינים שמקורם שם, אבל מאז 2024 הוא פועל במשנה מרץ ומציג דגמים וגרסאות חדשים – לאחרונה גם רודסטר חשמלית מושכת ומבצעת, ומהצד השני דגמים פשוטים וזולים.
אחד מהם הוא הסופרמיני 3 שהדור השלישי שלה הושק ב-2024 בהנעה היברידית. כעת נוספה גרסה נוספת, והיא הרחוקה ביותר מהמסר העכשווי של דגמי סין: מנוע בנזין אטמוספרי, תיבה רציפה. המחיר בהתאם.
הקשר, פרטים
הממדים של MG 3 כמקובל בקטגוריה, ואלה זהים בשתי הגרסאות: בסיס הגלגלים 256 ס"מ, האורך 411 ס"מ, הרוחב 180 ס"מ, הגובה 150 ס"מ, נפח תא המטען 293 ליטרים. השינויים הם במשקל – גרסה זו שוקלת 1219 ק"ג, 79 ק"ג פחות מאשר ההיברידית – ובנפח מכל הדלק: גדול ב-9 ליטרים ל-45 ליטרים
מנוע הבנזין זהה לזה המשרת את הגרסה ההיברידית, בנזין אטמוספרי 1.5 ליטר 4 צילינדרים. התפוקה לא, התיבה והביצועים ממש לא; בגרסה זו 115 כ"ס (5500 סל"ד) ו-14.4 קג"מ ב-4500 סל"ד, התיבה רציפה, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 10.8 שניות והמהירות המרבית 185 קמ"ש. להשוואה, בהיברידית 102 כ"ס ו-13.1 קג"מ, אבל עם מנוע חשמלי המייצר 136 כ"ס ו-25 קג"מ, התפוקה 194 כ"ס ו-43.4 קג"מ, ובשילוב תיבה אוטומטית עם 3 הילוכים, הביצועים שונים בהתאם: 8 שניות ל-100 אך בהגבלה ל-170 קמ"ש.
גרסת הבנזין מוצעת רק ברמת האבזור 'קומפורט' ובמפרט בין השאר תאורת לד, חישוקי "16, צג "10.25. המחיר הוא 120,000 שקלים, נמוך ב-10,000 שקלים מההיברידית באותה רמת אבזור, והאחריות היא ל-5 שנים או 150,000 ק"מ.
עיצוב, חלל הרכב
העיצוב החיצוני של 3 בבנזין אינה שונה מזה של 3 ההיברידית, המכונית נאה לעין, אינה מקורית בהופעתה ויוצרת רושם שהיא מעט גדולה ביחס לחברות הקטגוריה. קווי החזית מתחברים עם אלה בדגמים אחרים של MG.
סביבת הנהג זהה אף היא (כמעט, מיד), אלא שברמת האבזור הזו היא כהה ונראית מהודרת פחות מזו שפגשנו בהיברידית, שם ברמת האבזור הגבוהה יותר, 'לקשרי' היא בהירה. בחלק המרכזי החומרים רכים ויש תפרים כתומים, אך בשאר סביבת הנהג, בדשבורד ובדיפוני הדלתות, הפלסטיק נוקשה למגע. כך גם בתא שבין המושבים, שהכיסוי בו אינו נראה יציב, תא הכפפות קטן ופשוט ותאורת המפות מיושנת. ועדין צריך לזכור שמדובר במכונית מהחלק הזול בסקאלה.
השינוי העיקרי הוא הבורר בתיבה, כאן במבנה מוט המחליף את החוגה, וזה מאפשר שליטה בשמונה יחסי העברה קבועים. הבדל נוסף הוא במערכת מיזוג אוויר ללא בקרת אקלים. המחוונים דומים, אך תוכן התצוגה מעט שונה, הסימונים והחיוויים קטנים מדי אבל כאן מד הסל"ד הדיגיטלי קריא.
הצג המרכזי אינו גדול אך מספק, והמערך המוכר של MG ידידותי מהמקובל בדגמי סין. חלק מהמערכות העיקריות ניתנו לשליטה מתפריט הבית, ועדיין לא פשוט לתפעל את מערך המיזוג והשמע ולבטל את ההתרעות הרבות בנהיגה; חלק מאייקוני השליטה קטנים, באחרים לחיצה לא מדויקת תביא לפתיחה של תפריט שונה.
מתחת לצג נמצאים מתגי קיצור דרך, וכמו בדגמי MG אחרים שניים מהם אחראים לשליטה בעוצמת השמע. שיקוף הסלולר (רק עם כבל למרבה הצער) מוצג היטב אך מבטל קיצורי דרך בצד הצג ולכן יש צורך בעוד מספר לחיצות עבור תפקודים מסוימים. בנוסף, תפעול מערך המידע מההגה מחייב הסתגלות, בעיקר בגלל שלחצן אחד שולט במספר מערכות. טוב שלחצן "בית" חיצוני מחזיר לתפריט הראשי.
מערך הבטיחות צפצפן והניתוקים שיש לחדש בכל התנעה דורשים היכרות. בקרת השיוט האדפטיבית שומרת לרוב על מרחק גדול מדי אך אינה עקבית וכך גם תיקון ההיגוי.
לא צריך נהיגה ארוכה כדי לחוש שמושב הנהג אינו מצטיין, וזה חסר גם אפשרות לכיוון תמיכה לגב תחתון. לא ניתן לכוון את ההגה לפנים/אחור וקשה ליצור תנוחת נהיגה נוחה. עם זאת, לאחר זמן מה מתרגלים. הראות לאחור, גם דרך מראת הפנים, מוגבלת בגלל גודל השמשה ומיקומה.
המרחב מאחור נאות אך אינו יוצא דופן. יצוין כי לרשות הנוסעים שם פתחי מיזוג שאינם מקובלים בקטגוריית הסופרמיני. תא המטען פשוט אך נפחו יעיל והוא שימושי לרכב כזה.
מנוע, ביצועים
כאמור המנוע אטמוספרי, כך שהתפוקה היעילה שלו מתחילה ב-3500-4000 סל"ד, רצועת הכוח צרה והתפוקה אינה רבה. המשמעות היא שבמצבי עומס – עלייה, עקיפה בתנאים מכבידים, השתלבות מהירה – יש להביא אותו לסל"ד גבוה.
באותו סל"ד גבוה המנוע רועש, והשותפות עם התיבה הרציפה מוסיפה אף היא למופע שאינו שקט בכל התחום בו המנוע מביא את שיא תפוקתו. היכולת עצמה סבירה, והרכב יכול לצבור מהירות ראויה בכביש המהיר, וכאשר הוא משייט מחוץ לעיר הסל"ד נמוך וההתנהלות נינוחה. עם זאת, בעליות ארוכות ובתוואי מאמץ גרסה זו תהיה במקרים מסוימים מהירה מזו ההיברידית.
בגלישה לפרטים נציין שפעולת המצערת אינה חדה, וכך גם הבורר בזמן תפעול יחסי ההעברה הקבועים. תפעול זה מסייע בכבישים מאתגרים ורצופי פניות ובירידות, לרוב פעולתו סבירה אך המעבר אינו מיידי.
צריכת הדלק טובה גם בגרסה זו. ביום המבחן הצריכה עמדה על 12.5 ק"מ/ל', ובשיוט בין-עירוני נינוח היא הייתה 15 ק"מ/ל'.
נוחות, התנהגות
נוחות הנסיעה בעיר טובה במעבר על שיבושים קטנים ובמפגש עם טלאי כביש. כושר הספיגה טוב פחות במעבר על שיבושים גדולים ועל רצף שיבושים, והריסון אינו טוב מספיק לאחר מעבר על פסי האטה. בכביש הבין-עירוני המאפיינים דומים, אך התוצאה בכל מרכיב טובה יותר.
בכל הקשור לאיכות הנסיעה מעבר לנוחות עצמה, המנוע בסל"ד גבוה נשמע, ורעשי הבולמים, הכביש והרוח מורגשים.
היכולת הדינמית סבירה, תפוקת המנוע אינה מאתגרת את אחיזת הצמיגים בפניות, והרכב מתנהל בכביש המעוקל באופן סולידי. עם זאת, רצף פניות בעומס מאתגר את ריסון המרכב. להגה משקל נכון ביחס למקובל בדגמים סיניים אחרים, אך ההפניה אינה מאוד חדה ומדויקת.
עוצמת הבלימה סבירה אך לא מעבר, פעולת הדוושה אינה חדה, וסדרת בלימות הביאה לירידה ביכולת. במצב זה ובעצירה ממהירות גבוהה היציבות הכיוונית נפגעה
סיכום, תמורה
MG 3 בגרסת הבנזין היא סופרמיני מהסוג שהיה נפוץ כאן עד לפני מספר שנים, ומחירה, כאמור 120,000 שקלים, עושה אותה לאחת המכוניות הזולות בישראל. במחיר זה מקבלים מכונית יעילה ושימושית, מאובזרת באופן נאה. אבל למרות תג המחיר התחרותי, האתגר שגרסה זו צריכה להתמודד מולו נמצא דווקא בו. בניגוד לגרסה ההיברידית, בגזרה זאת מתחרים ישירים שהם חזקים יותר ועדיפים באיכות הנסיעה; כזו היא אופל קורסה מאותו יבואן, סיאט איביזה, ייתכן גם רנו קליאו המחודשת שטרם בחנו. כולן יקרות יותר – אבל רק במעט
כתבות אחרונות
-
שרון ביידר, 04/12/2025עד 120 - קשישות בנות 100 בכבישי ישראל
-
מערכת אוטו, 04/12/2025רכבי הסלבס: במה נוהג ערן זהבי?
-
איתי שטיינברג, 04/12/2025שברולט סילברדו EV – מבחן דרכים
-
ניר בן טובים , 04/12/2025מכונית הספורט של קיה חוזרת?
-
ניר בן טובים , 04/12/2025ויכוח על חניה הסתיים ב"אתה רוסי מסריח" - ופיצוי של אלפי שקלים
-
ניר בן טובים , 03/12/2025פריסבי מקבלת זיכיון לשיווק צ'רי באוסטריה
-
ניר בן טובים , 03/12/2025מרצדס נדירה הוחרמה מספורטאי אולימפי
-
ניר בן טובים , 03/12/2025סערה ביגואר לנד רובר: מעצב העל פוטר; המהלך האסטרטגי נעצר
-
ניר בן טובים , 03/12/2025פורד מהמרת על ברונקו פלאג אין לאירופה