אודי Q4 e-tron 2025
אודי Q4 e-tron 2025 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
-
רקע כללי
אודי Q4 e-tron הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) כל חשמלי שהוצג לראשונה באפריל 2021. הוא מבוסס על הפלטפורמה המודולרית החדשה של קונצרן פולקסווגן המכונה MEB ומוצע במרכב חמש דלתות רגיל או במרכב קופה המכונה באודי 'ספורטבק'.
מימדיו החיצוניים ממקמים אותו בין Q3 ל-Q5 המוכרים, עם מרכב באורך 459 ס"מ ובסיס גלגלים של קצת יותר מ-276 ס"מ. תא המטען בנפח 520 ל'.
היצע הגרסאות בעולם רחב ומתחיל ב-35 בעלת הנעה אחורית ו-170 כ"ס, דרך גרסת 40 בעלת הנעה אחורית ו-204 כ"ס ועד לגרסת 50 כפולת ההנעה בעלת 299 כ"ס.
הרכב מוצע בעולם עם שתי סוללות - 55 או 82 קוט"ש.
לישראל הגיע Q4 e-tron בסוף 2021 בגרסת הביניים (204 כ"ס) עם הסוללה הגדולה המבטיחה טווח נסיעה של עד 520 ק"מ בין טעינות.
החל מדצמבר 2023 מוצע Q4 e-tron במהדורה מעודכנת ובגרסה חזקה יותר. השינוי העיקרי הוא בתפוקה; הדגם המחודש מוצע בישראל בגרסה 45 המחליפה כאן את גרסה 40 ששווקה עד כה והוא גם חזק מקודמו.
גרסה 45, עם מנוע יחיד והנעה אחורית, מנפקת כעת 285 כ"ס ו-55.6 קג"מ. קיבולת הסוללה, 82 קוט"ש, ללא שינוי, אך זו משופרת מקודמתה וכך גם מערך הקירור.
בזכות זאת הטווח שופר, כעת 525 ק"מ בגרסה זו (490 ק"מ קודם לכן). הספק הטעינה המהירה הוא 135 קילוואט. בנוסף, נעשו שיפורים במערך המתלים והבולמים לנוחות נסיעה טובה יותר וליכולת דינמית עדיפה.
שינויים נוספים במפרט כוללים מערכת סיוע למעבר נתיב, לוח מחוונים מוקרן בגודל "10.25 וחימום מושבים כסטנדרט.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב של אודי Q4 e-tron נאה ומוצלח אך המופע מאוד שגרתי ולא מסגיר את העובדה שמדובר ברכב חשמלי. יש כאלה שיאהבו את זה. -
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מציגה את המופע המוכר של דגמי אודי בשנים האחרונות, ואיכות ההרכבה והחומרים נאותה. לרוב הנדסת האנוש טובה ותפעול המערכות קל וברור. המרחב מלפנים מצוין, וגם בשורה השניה יש המון מקום לנוסעים. תא המטען גדול מאוד, אולם קיפול המושבים מותיר מדרגה, שפוגעת קצת בנוחות ההטענה. -
מנוע וביצועים
גרסת 45 – המחליפה את גרסה 40 – טרם נבחנה, אך נתוני ההספק שלה טובים יותר: היא מנפקת כעת 285 כ"ס ו-55.6 קג"מ. בגרסה 40 התפוקה הייתה 204 כ"ס ו-31.5 קג"מ.
משך ההאצה שופר והוא 6.7 שניות, 1.8 שניות מהר מאשר ב-40. המהירות המרבית, 180 קמ"ש, ללא שינוי.
במבחן לגרסה 40 המוחלפת מצאנו כי יש מספיק כוח לתאוצות ולעקיפות זריזות הודות לזמינות הכוח המעולה של המנוע החשמלי. עד 120 קמ"ש התאוצה מצוינת, אך במהירות גבוהות יותר, כמו אלו המקובלות בכביש 6, הביצועים פחות מרשימים. ככה זה ברכב שמשקלו נושק לשני טון.
במבחן הדרכים שלנו לגרסת 40 היוצאת קיבלנו טווח של כ-400 ק"מ. בנהיגה מתונה יותר ניתן לשפר זאת.
-
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
-
טווח נסיעה חשמלי WLTP525 ק"מ
-
טווח נסיעה בפועלטווח נסיעה בפועלהטווח אליו הגענו במבחן הדרכים שלו, על אספלט ישראלי, בתנאים אמיתיים, בנהיגה הגיונית, על סוללה אחת390 ק"מ
-
קיבולת סוללהקיבולת סוללהככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית77 קוט"ש
-
הספק טעינה מהירה DCהספק טעינה מהירה DCהטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר135 קילוואט
-
זמן טעינה מהירה DCזמן טעינה מהירה DCיש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען00:28 שעות
-
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה. כיול מוצלח מביא לאיזון טוב בין יכולת הספיגה של המתלים לריסון ברמה מספקת. לכך מוסיף ה-Q4 גם בידוד רעשים מצוין ליצירת נסיעה נינוחה ונעימה. היכולת הדינאמית טובה ומספקת לרכב מסוגו. -
תמורה למחיר
בתמחורו הנוכחי אודי Q4 e-tron הוא רכב פנאי חשמלי מרשים שגם מציע תמורה נאה לכסף – אולם צריך לשים לב למחיר לאחר חידוש המלאי, שכן זה עשוי לעלות עקב עליית המס. -
בטיחות
אודי Q4 e-tron נבדק ע"י יורו NCAP מחדש בשנת 2025 וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם ציונים של 91% בהגנה על בוגרים, 87% בהגנה על ילדים ו-73% באבזור הבטיחות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
-
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
רכב פנאי חשמלי, יוקרתי ומצוין.
אודי Q4 e-tron מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
אודי Q4 e-tron השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על אודי Q4 e-tron
הנאת נהיגה
עלויות תחזוקה
נוחות השימוש ואבזור
מרווח ישיבה
תא המטען
יש לכם אודי Q4 e-tron? כתבו חוות דעת