BYD סיל 5 2025
BYD סיל 5 2025 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
-
רקע כללי
בדצמבר 2024 הוכרז על תחילת שיווקה בישראל של BYD סיל 5. זוהי מכונית משפחתית עם בסיס גלגלים בצד הארוך של הקטגוריה, 272 ס"מ, והיא ארוכה מהמקובל, 478 ס"מ. רוחבה ממוצע לסגמנט, 184 ס"מ, והיא מעט גבוהה: 152 ס"מ. נפח תא המטען 508 ליטרים. למרות השם ועיצוב החזית דומה, לסיל 5 אין קשר לסיל הגדולה יותר והמוכרת כאן - הרצפה שונה, לסיל הנעה אחורית בעוד של-5 הנעה קדמית.
דגם זה מוצע עם יחידת כוח היברידית-נטענת, המורכבת ממנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.5 ל' בצימוד למנוע חשמלי, לתפוקה כוללת של 212 כ"ס ו-30.6 קג"מ. משך התאוצה ל-100 קמ"ש הוא 7.5 שניות והמהירות המרבית 180 קמ"ש. לסוללה 18.3 קוט"ש וזו מאפשרת טווח תנועה חשמלי של עד 100 ק"מ.
-
עיצוב ונוכחות
הדבר הבולט ביותר בעיצוב הרכב הוא החזית המחודדת. שאר הצללית עגלגלה ונאה, והזנב נעים לעין אך גנרי במראה. בשורה התחתונה: סדאן נאה אך שקופה שלא מפגינה נוכחות בוטה. -
תא נוסעים ומטען
בתא הנוסעים, הפז"מ של הרכב ניכר. זה רכב שמקורו ב-2021, וקצב החידושים המהיר של דגמי סין גורם לכאלה מתחילת העשור להיראות מיושנים. האיכות הכוללת של החומרים וההרכבה, בהחלט סבירה. הראות החוצה טובה לכל כיוון, ואיכות התמונה המתקבלת ממצלמת החניה טובה מאוד.
הממשק במולטימדיה פועל במהירות וללא השהייה וגם החיבור האלחוטי לאנדרואיד היה מהיר ועקבי ולא קפא. עם זאת, וכרגיל בדגמי סין, תפעול המערכות מסורבל ודורש פרק הסתגלות. תנוחת הישיבה טבעית ונוחה – אך המושבים מלפנים אינם נוחים לאורך זמן.
מאחור המרווח לשניים סביר, וכרגיל, המרחב במרכז לנוסע השלישי מוצלח פחות. איכות החומרים מאחור פחות מרשימה. לתא המטען נפח גדול מאוד ומבנה יעיל, אך אין גלגל חלופי.
-
מנוע וביצועים
כמקובל בדגמים היברידיים-נטענים מתוצרת סין, עיקר הנסיעה באחריות המנוע החשמלי, ואין מצב שבו רק מנוע הבנזין מזיז את הרכב. המשמעות היא שאין צליל תאוצה כלל, ויש הרבה מאוד מומנט כבר עם היציאה מהמקום – טוב לתאוצה מכובדת והאצות ביניים טובות, אך מאתגר את יכולת האחיזה של הצמיגים הנחותים המתקשים להוריד את הכוח הזה לכביש במצערת לחוצה. כאשר המהירות גבוהה או כאשר נדרש כוח רב, מצטרף מנוע הבנזין להנעה, ולפי המצב גם לטעינת הסוללה; רעש מנוע הבנזין נשמע רק אז, ובעומס הוא רועש. -
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
ביומיים של נהיגה שלא תמיד הייתה נינוחה המערכת לא ירדה מתחת ל-50% טעינה, גם במצב 'ספורט', וצריכת הדלק עמדה על 16.9 ק"מ/ל'. מעבר לנהיגה רגועה יותר מיד שיפרה דרמטית את צריכת הדלק שאף הגיעה בשלב מסוים ל-22.2 ק"מ/ל'.
בתנאים שבהם התקיים המבחן שלנו, בעיקר חום כבד ולחות גבוהה, הצלחנו להפיק כ-75 ק"מ של תנועה בחשמל בלבד, סטייה של כ-25% מהנתון האופטימלי של היצרן. זו אגב, לא סטייה חריגה בקיץ הישראלי.
-
צריכת דלק - ממוצעתצריכת דלק - ממוצעתצריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק21.7 ק"מ/ליטר
-
צריכת דלק בפועלצריכת דלק בפועלצריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו18.5 ק"מ/ליטר
-
1
-
טווח נסיעה חשמלי WLTP100 ק"מ
-
טווח נסיעה בפועלטווח נסיעה בפועלהטווח אליו הגענו במבחן הדרכים שלו, על אספלט ישראלי, בתנאים אמיתיים, בנהיגה הגיונית, על סוללה אחת75 ק"מ
-
קיבולת סוללהקיבולת סוללהככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית18.3 קוט"ש
-
הספק טעינה מהירה DCהספק טעינה מהירה DCהטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר150 קילוואט
-
זמן טעינה מהירה DCזמן טעינה מהירה DCיש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען01:06 שעות
-
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית; המתלים גורמים לרכב לנוע מדי על כביש גלי ולא אחיד, הם מתקשים להתמודד עם שיבושים וחסרה להם מידת מה של ריסון ושיכוך. גם איכות הנסיעה לא מצטיינת: בידוד הרעשים ברמה נמוכה למדי, מה שנוכח ברעשי כביש מלמטה, מחסור בבידוד רעשי חוץ – וגם רעש מנוע הבנזין האטמוספרי בסל"ד גבוה ובמאמץ.
היכולת הדינמית אינה טובה בעומס, וסף האחיזה של הצמיגים המקוריים נמוך מהמקובל.
ההיגוי והבלמים היו בסדר ותפקדו כמצופה. פעולת הבלימה הרגנרטיבית אינה מורגשת במיוחד ואין אפשרות לנהיגה בדוושה אחת כמו שיש בגרסאות פלאג-אין אחרות. בנוסף, אם הסוללה טעונה במלואה אין כלל בלימה מאחזרת.
-
תמורה למחיר
אם מחפשים רכב משפחתי חסכוני מאוד, לא יקר במיוחד שעושה את העבודה – סיל 5 עשוי להיות בחירה טובה. אולם חשוב לקחת בחשבון את חוסר הוודאות לגבי מה שיקרה בתחום מיסוי הרכב בינואר 2026 – כמו ביטול תמריצים, או הטלת מס נסועה על רכבי פלאג-אין - מה שעשוי לקבור את הסגמנט. -
גרסאות ורמות גימור
סיל 5 מוצעת עם תחילת השיווק ברמת האבזור 'קומפורט', ובזו פנסי לד בחזית ומאחור, חישוקי "17, גג שמש נפתח, מפתח חכם ואפילו אפליקציה, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושב הנהג, לוח מחוונים מוקרן "8.8 ומסך מרכזי (סובב על צירו, כמובן) "12.8 עם ממשק אלחוטי לקארפליי ולאנדרואיד, ריפוד דמוי-עור ועוד. -
בטיחות
סיל 5 טרם נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP. במערכות הבטיחות שש כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב ובלימת חירום בנסיעה לפנים וגם לאחור, ניטור עייפות נהג, קורא תמרורים ועוד. במבחן התגלה כי מערכות הסיוע אינן עדכניות במיוחד בפעולתן ותיקון סטייה מנתיב אגרסיבי מאוד – כמעט אלים – לא רק שמטלטל את הרכב אלא גם נלחם בנהג. בקרת השיוט האדפטיבית עובדת בסדר וסיפקה את מרכולתה בעיקר בפקקים הלא נגמרים. -
מה חדש בדגם
תחילת השיווק בישראל בפועל החל במרץ 2025. -
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
חסכונית ויעילה, אך טעונה שיפור ואינה עומדת בקנה אחד עם הטובות בקבוצה.
BYD סיל 5 מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
BYD סיל 5 כתבות ומבחני דרכים
BYD סיל 5 השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על BYD סיל 5
יש לכם BYD סיל 5? כתבו חוות דעת