תפריט מהיר
BYD סיליון 5 2025
BYD סיליון 5 2025 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
-
רקע כללי
בספטמבר 2025 נחת בישראל רכב פנאי נוסף מבית BYD, בשם סיליון 5 DM-i. הוא הוצג רשמית לפני כשנה אך מבוסס על דגם שהוצג עוד ב-2019.
למרות שמו, יש קשר מכאני קל בלבד בין סיליון 5 - המבוסס על רצפה שמקורה ברכב בעירה פנימית - לבין רכב הפנאי-קופה החשמלי סיליון 7 המבוסס על רצפה חשמלית-ייעודית.
סיליון 5 הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) שמידותיו מציבות אותו בצד הגדול של הסגמנט, קרוב מאוד לכלים כמו צ'רי טיגו 8 פרו ומיצובישי אאוטלנדר, אך בניגוד אליהם הוא מוצע עם 5 מושבים בלבד.
אורכו 473.8 ס"מ, רוחבו 186 ס"מ, גובהו של 171 ס"מ, ובסיס הגלגלים נמתח על פני 271.2 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 463 ליטר.
לסיליון 5 מערכת הנעה היברידית-נטענת המבוססת על מנוע בנזין אטמוספרי 1.5 ליטר (המשמש בעיקר כגנרטור) ומנוע חשמלי, בהספק משולב של 213 כ"ס.
ישנן שתי גרסאות הנבדלות ביניהן בגודל הסוללה, בטווח החשמלי ובביצועים;
לגרסת 'קומפורט' סוללת LFP באנרגיה של 12.9 קוט"ש המעניקה טווח חשמלי של 62 ק"מ ותאוצה למאה קמ"ש ב-7.7 שניות. לגרסת 'דיזיין' סוללת 18.3 קוט"ש, טווח חשמלי של 86 ק"מ וזינוק למאה ב-8.1 שניות. המהירות המרבית מוגבלת ל-170 קמ"ש בשני המקרים.
טעינה ביתית אפשרית בהספק של 3.3 קילוואט בלבד.
עיצוב ונוכחות
למעט ממדים נדיבים במיוחד, קשה לומר שהעיצוב החיצוני שלה סיליון 5 מותיר רושם משל עצמו. למעט הגריל המתריס מלפנים בעידן בו כולם הולכים על חזית אטומה, המראה הכללי גנרי ולא באמת יוצא דופן.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מסגיר יותר את גילו המתקדם של BYD סיליון 5, אבל לא בהכרח לרעה - משום שחסרים בה חלק מהגימיקים והתחלואים ה"טכנולוגיים" שיש בדגמים מודרניים יותר.
המסך קבוע במקומו ולא מסתובב, פתחי המיזוג מכוונים ידנית ויש לא מעט כפתורי תפעוח פיזיים. גם איכות החומרים טובה בסך הכל.תנוחת הנהיגה לוקה בחסר. וברך ימין נמצאת במגע תמידי עם צידי הקונסולה. הראות לפנים ולצדדים טובה, אבל משענות הראש של המושבים האחוריים גוזלות נדל"ן יקר של שדה הראייה לאחור.
מאחור, מפתח הדלתות הנדיב מקל את הכניסה והיציאה, מרווח הרגליים והראש טובים מאוד והרצפה שטוחה.
תא המטען נדיב ושימושי, אך אין גלגל חלופי. -
מנוע וביצועים
התנועה נעשית בכוח החשמל כברירית מחדל, אך ניתן גם לבחור ידנית במצב הנסיעה.
בתנאי נהיגה יומיומיים שוטפים המנוע החשמלי מספק די כוח להתנהלות רגילה, כולל יציאה אל מחוץ לעיר ומהירות תלת-ספרתית, כולל עקיפות פה ושם. עם ההגעה לסביבות 25% סוללה, בחלוף כ-40 ק"מ, משתלב מנוע הבנזין בהנעת המכונית. בנהיגה רגועה כמעט ולא שמים לב שהוא נכנס לפעולה. לעומת זאת, תחת עומס – הוא יישמע היטב; ככה זה מנוע אטמוספרי בסל"ד גבוה. -
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
בדומה להיברידיות-נטענות אחרות, שימוש נכון ברכב, שכולל טעינה קבועה יביא לתוצאות צריכת דלק שונות מאוד מאלו שהושגו במבחן. במבחן הדרכים צריכת הדלק עמדה על כ-17 ק"מ לליטר גם כאשר הקשינו עליו בנהיגה וגם ללא טעינת הסוללה.
טווח הנסיעה בחשמל בלבד עמד על 40 ק"מ.-
צריכת דלק - ממוצעתצריכת דלק - ממוצעתצריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק37 ק"מ/ליטר
-
צריכת דלק בפועלצריכת דלק בפועלצריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו31.5 ק"מ/ליטר
-
נפח מיכל דלק52 ליטר
-
--
-
טווח נסיעה חשמלי WLTP62 ק"מ
-
טווח נסיעה בפועלטווח נסיעה בפועלהטווח אליו הגענו במבחן הדרכים שלו, על אספלט ישראלי, בתנאים אמיתיים, בנהיגה הגיונית, על סוללה אחת40 ק"מ
-
קיבולת סוללהקיבולת סוללהככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית12.9 קוט"ש
-
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של הסיליון 5 לא מרשימה. שיבושים חדים, פסי האטה או שברים לא נספגים היטב ורק במהירות בין עירונית הוא מצליח להעניק רמת נוחות משביעת רצון. בכל הקשור לבידוד רעשים מנוע הבנזין נשמע בעומס, רעשי הכביש והרוח כמקובל, אינם חריגים ואינם מפריעים.
כמו נוחות הנסיעה, גם הדינמיות אינה הצד החזק של סיליון 5, אך ההתנהגות צפויה ובטוחה בסך הכל.
-
תמורה למחיר
מחירו של BYD סיליון 5 זול באלפי שקלים ממתחריו. מדובר במוצר שאינו המילה האחרונה, אבל סולידי וקל לשימוש. התמורה טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
ל-BYD סיליון 5 שתי גרסאות שלכל אחת רמת אבזור שונה.
גרסת 'קומפורט' כוללת צבע מטאלי, חישוקי "18, מולטימדיה "12.8 עם ממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, לוח מחוונים מוקרן "8.8, אפליקציה לשליטה מרחוק ועדכוני OTA, מפתח חכם, חיישני חניה אחוריים, ריפוד דמוי-עור, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, מצלמה אחורית ועוד.
גרסת 'דיזיין' מוסיפה חימום למושבים הקדמיים, חיישני חניה קדמיים, משטח טעינה אלחוטי, מצלמות היקפיות, דלת תא מטען בתפעול חשמלי ועוד. -
בטיחות
סיליון 5 DM-i טרם נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP.
מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטונומית לפנים ולאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, ניטור שטח מת אקטיבי, ניטור תנועה חוצה מאחור, מערכת יציאה בטוחה, 7 כריות אוויר ועוד.במבחן הדרכים התגלה כיול היסטרי למדי של סף הרגישות בחיישני מערכות הבטיחות, מה גורר הערות וגערות לרוב. זה מציק ומתיש.
-
מה חדש בדגם
תחילת שיווק בישראל, בחודש ספטמבר 2025.
-
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
ה-BYD סיליון 5 הוא רכב פנאי פשוט, לא מתיימר ולא מצטיין, שמוצע במחיר אטרקטיבי.
BYD סיליון 5 שאלות ותשובות
מה המחיר של BYD SEALION 5 DM-i דגם 2025?
מה ההבדל בין דגמי Comfort ו-Design?
מה שווי השימוש של הרכב?
מה כלול במחיר הרכב?
מהי רמת הבטיחות של הרכב?
כמה כריות אוויר יש ברכב?
איזה מערכות בטיחות אקטיביות יש ברכב?
האם יש מצלמות היקפיות?
מהי צריכת הדלק של ה-BYD SEALION 5 DM-i?
האם הרכב חסכוני יותר מרכבים מתחרים?
מהו נפח מיכל הדלק?
כמה כוח סוס יש ל-BYD SEALION 5 DM-i?
מה זמן התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש?
מהי המהירות המקסימלית של הרכב?
איזה סוג הנעה יש לרכב?
מה הטווח החשמלי של הרכב?
כמה זמן לוקח לטעון את הסוללה?
מהי קיבולת הסוללה?
איפה אפשר לטעון את הרכב?
מהו הטווח המשולב (בנזין וחשמל)?
מהן מידות הרכב?
כמה ליטרים יש בתא המטען?
כמה מקומות ישיבה יש ברכב?
האם תא המטען מרווח?
איזה מסך מולטימדיה יש ברכב?
האם יש תמיכה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto?
האם יש עוזרת וירטואלית?
האם הרכב מתעדכן מרחוק?
האם יש אפליקציה לשליטה מרחוק?
איך הרכב מתמודד מול מתחרים?
מהי דרגת הזיהום של הרכב?
האם הרכב מתאים למשפחות?
מה יתרונות הרכב על פני רכבי בנזין?
האם הרכב מתאים לנסיעות ארוכות?
מה האחריות על הרכב והסוללה?
האם המושבים האחוריים מתקפלים?
האם יש בקרת אקלים דו-אזורית?
האם יש חימום מושבים?
האם יש גג פנורמי?
איך עובד מנוע הבנזין ברכב?
BYD סיליון 5 מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
BYD סיליון 5 כתבות ומבחני דרכים
BYD סיליון 5 השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על BYD סיליון 5
יש לכם BYD סיליון 5? כתבו חוות דעת