ליפ מוטור C10 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    ליפ C10 הוא רכב פנאי בגודל בינוני (D-SUV), חלק ממיזם משותף של היצרנית הסינית וקונצרן סטלנטיס שמטרתו לשווק את דגמי ליפמוטור באירופה.
    ה-C10 מבוסס על פלטפורמת LEAP 3.0 להנעה חשמלית מפיתוח עצמי.
    מבחינת מידות, מדובר ברכב שניצב בצד היותר גדול של הקטגוריה, עם אורך של 473.9 ס"מ ובסיס גלגלים של 282.5 ס"מ, מקביל לדגם כמו BYD סיל U, אולם מבחינת מחיר הוא משווק מול דגמים קטנים וזולים יותר, דוגמת BYD אטו 3.
    המדד היחיד בו ה-C10 אינו מציג ממדים נדיבים הוא תא המטען הצנוע, 435 ליטר בלבד.
    בשלב ראשון C10 הוצע בישראל בגרסה חשמלית עם מנוע יחיד המייצר 215 כ"ס ו- 32.6 קג"מ, ההנעה אחורית, משך התאוצה ל-100 קמ"ש הוא 7.5 שניות והמהירות המרבית 170 קמ"ש. לרכב סוללה של 69.9 קוט"ש, הטווח המוצהר 424 ק"מ.
    תחום הטעינה פחות מרשים, עם מטען ביתי של 6.6 קילוואט בלבד, וטעינה מהירה של עד 84 קילוואט.
     
    באוגוסט 2025 החל שיווקה של גרסה היברידית נטענת ל-C10. בגרסה זו מנוע חשמלי יחיד מאחור (כמו בחשמלית) בתוספת מנוע בנזין המשמש כגנרטור בלבד ואינו מניע את הרכב ישירות.
    המנוע החשמלי מייצר גם כאן 215 כ"ס ו-32.6 קג"מ, אך הסוללה קטנה מאשר בגרסה החשמלית -  28.4 קוט"ש בלבד עם טווח חשמלי נטו של 145 ק"מ. במהלך הנסיעה, מנוע בנזין 1.5 ליטר טוען את הסוללה, ועם סוללה ומכל דלק מלאים טווח הנסיעה הכולל הוא 970 ק"מ.

    בדצמבר 2025 הצטרפו שתי גרסאות חשמליות חדשות; הראשונה היא של 'טווח ארוך' ולזו מנוע המייצר 299 כ"ס ו-36.7 קג"מ. הסוללה גדולה יותר, 81.9 קוט"ש, הטווח מוארך ל-510 ק"מ והספק הטעינה המהירה 180 קילוואט. משקל גרסה זו הוא 2130 ק"ג. 
    בגרסת השנייה, 'ביצועים', שני מנועים להנעה כפולה והתפוקה היא 598 כ"ס ו-73.3 קג"מ. הסוללה והטעינה זהות (81.9 קוט"ש, 180 קילוואט), הטווח מופחת: 410 ק"מ. משקל גרסה זו 2264 ק"ג.

  • עיצוב ונוכחות

    הרכב נראה מכובד – דגם פנאי מגודל שעיצובו סולידי וראוי. הוא אינו מושך בעיצוב מקורי, החזית מעט אנמית, אבל הפרופורציות נכונות, המראה חסון והממדים נדיבים.
  • תא נוסעים ומטען

    ידיות הדלת הנסתרות אינן נשלפות אוטומטית, ובלילה קשה למצוא את הנקודה עליה יש ללחוץ על-מנת להוציא אותן. במצבים אחרים זה סתם לא נוח, ממש כמו מציאת הלחצן החיצוני הנסתר לפתיחת תא המטען. בתא הנוסעים איכות חומרים נאה, וסביבת נהג נעימה לעין ומוצקה, אולם היא נקייה מדי ממתגים; כדי לפתוח את תא המטען יש להיכנס לצג ולהגיע לתפריט הרלוונטי, המתג של ארבעת המאותתים ממוקם בתקרה. גג הזכוכית מרשים בגודלו, ויצוין כי לזה כיסוי יעיל וראוי.

    גם ליפמוטור הושפעה מטסלה, ותפעול פתחי המיזוג ומראות הצד נעשה מהצג (בשילוב לחצנים מההגה) – וזה לא נוח; אפילו פריט בסיסי כמו תפעול הורדת החלונות מבלבל.

    איכות התמונה בצג טובה אך הוא אינו מאוד קריא או מגיב היטב לתפעול באמצעות אצבע. ובכלל, כמקובל בהרבה מאוד דגמים שמקורם בסין, תפעול של פרטים רבים דורש יותר מדי לחיצות, ובאופן ניכר יותר כאשר הצימוד הסלולרי בפעולה.

    תנוחת הנהיגה גבוהה, מעניקה שדה ראייה טוב לפנים. תפעול המושב חשמלי, ויש בו אוורור, אבל הוא אינו נוח במיוחד בגלל שמשענת הגב רכה מדי והוא חסר תמיכה מספקת. המרחב מאחור נדיב. לתא המטען נתון נפח שאינו מרשים ברכב בממדים שכאלה, אך הוא יעיל ושימושי.

  • מנוע וביצועים

    כיום, רכב חשמלי עם נתון הספק של 215 כ"ס, אינו מרשים, ויש לכך ביטוי עם היציאה מהמקום, גם בגלל המשקל, גם בגלל שלחיצה מתונה על המצערת אינה מניבה זינוק כוחני. ככל שמדובר בתחושה לכשעצמה, הממדים המגודלים והשקט מדגישים אופי פעולה זה. אותה פעולת מצערת קהה אחראית גם לכך שבזחילות חנייה קשה למנן את הלחיצה.

    עם זאת, יצוין כי הביצועים בפועל בהחלט מספקים ביחס לרכב שכזה. עוד יצוין כי צליל האזהרה להולכי רגל בחוץ נשמע בעוצמה רבה מדי בפנים, ולרכב נטייה מוגזמת להידרדר לאחור בעליות כאשר עומדים או זוחלים.
    בגרסה ההיברידית-נטענת תחושה דומה לזו שבאח החשמלי - אך הביצועים מעט פחות נמרצים. תחת עומס (עליה, סוללה כמעט ריקה) מנוע הבנזין רועש ומאומץ, אך בנסיעה מישורית המנוע לרוב שקט ובעיר לא מרגישים שהוא פועל. העובדה שאין לחצן דימום אומרת שלעיתים הוא ימשיך לעבוד עד שהרכב ננעל.  

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    electric.svg

    כידוע, צריכת הדלק במכוניות היברידיות נטענות משתנה לפי סוג הנהיגה והכביש, ועם טווח חשמלי כה גדול ניתן להגיע לימי נסיעה רבים מבלי שמנוע הבנזין יותנע.
    בימי המבחן שלנו, שכללו נסיעות ארוכות והתחילו עם סוללה טעונה במלואה, השגנו צריכה ממוצעת של 18.5 ק"מ לליטר. אם לא תטעינו את הסוללה כלל, הצריכה תהיה כ-12 ק"מ לליטר.

    בגרסה החשמלית, ביום מבחן שכלל קטעים מאומצים, הצריכה נע בין 4.5 עד 5 ק"מ/קוט"ש לטווח של 315 עד 330 ק"מ. בנהיגה מתונה ניתן להגיע ל-350-370 ק"מ.

    בגרסה ההיברידית נטענת הטווח המוצהר הוא 145 ק"מ, אבל הרכב מתוכנן כך שמנוע הבנזין ייכנס לפעולה כאשר הסוללה מגיעה ל-25% סוללה, כלומר, לכל היותר טווח של 100 עד 110 ק"מ בחשמל בלבד. ועדיין, זהו נתון מרשים ויעיל.

    • טווח נסיעה חשמלי WLTP
      424 ק"מ
    • קיבולת סוללה
      קיבולת סוללה
      ככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית
      69.9 קוט"ש
    • הספק טעינה מהירה DC
      הספק טעינה מהירה DC
      הטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר
      84 קילוואט
    • זמן טעינה מהירה DC
      זמן טעינה מהירה DC
      יש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען
      00:30 שעות
  • נוחות והתנהגות

    הכיול הבסיסי של C10 הוא בצד הנוקשה יותר של הסקלה. הרכב מסתדר ברחובות העיר בהם אספלט מטולא או מחוספס מאוד, אך אינו נוח לנוסעים כאשר הרכב עובר רצף של שיבושים בינוניים או פוגש במפגע גדול יותר, ודברים אלה בולטים במיוחד מאחור, בגלל פעולת המתלה האחורי. גם מחוץ לעיר הרכב אינו נוח כאשר הוא פוגש בשיבושים גדולים או עובר על חיבורים של משטחי אספלט.

    רעשי הרוח נשמעים היטב, שאון הכביש מוחרש. ההנעה האחורית והכיול הנוקשה מאפשרים לרכב להתנהל באופן נאה בכבישים מפותלים. עם זאת, כאשר הרכב פוגש בתוך הפנייה קטע משובש, הוא קופצני מדי. ההיגוי אינו חד וחסר הדרגתיות בשינויי המשקל במהלך ההפניה. הבלימה תחת עומס אינה הדרגתית או צפויה אף היא; המעבר בין מעט מדי ליותר מדי קורה מהר מדי.

    גם הבלימה הרגנרטיבית אינה מספיק עקבית, ובמצב הרגיל היא חלשה מדי. מערכות ההתרעה מגזימות באזהרות על חוסר ריכוז, אלה מצטרפות לשלל צפצופים ונדרש זמן כדי למצוא את הסיבות להן ואת תפריטי הניתוק.

  • תמורה למחיר

    ליפ C10 מציג, כמו דגמים סיניים רבים, אבזור עשיר וממדים מכובדים, במחיר של הנדסת אנוש בעייתית והתנהלות (יחידת כוח, נוחות, היגוי, בלימה) לא מלוטשת. בהתחשב בכך שממדיו דומים לאלו של סקודה קודיאק ומחירו בקטגוריה אחת למטה, התמורה למחיר ראויה, בייחוד ברמת הגימור הנמוכה יותר.
  • גרסאות ורמות גימור

    הגרסת החשמלית הבסיסית מוצעת החל מדצמבר 2025 רק ברמת האבזור 'סטייל' (שהייתה עד כה הנמוכה יותר), ובמפרט: תאורת לד, חישוקי "18, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, ריפוד דמוי עור, צג "14.6 ועוד. 
    האבזור עשיר יותר בשתי הגרסאות החשמליות הבכירות (טווח ארוך וביצועים), וכולל חישוקי "20, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, אוורור במושבים הקדמיים, ריפוד מהודר יותר ועוד.  
    הגרסה ההיברידית-נטענת מוצעת בשתי רמות אבזור מעט שונות. רמת 'לייף' כוללת תאורת לד, חישוקי "18, גג זכוכית ענק, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, מסך מרכזי "14.6, לוח מחוונים מוקרן "10.25, בקרת אקלים דו-אזורית, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים ומערכת שמע עם 12 רמקולים. 
    ברמת האבזור 'דיזיין' מתווספים חישוקי "20, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, חימום ההגה והמושבים הקדמיים שהם גם מאווררים, שמשות כהות ותאורת אווירה.

  • בטיחות

    ליפ C10 נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2024 וקיבל דירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציון של 89% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים ו-77% בהגנה על הולכי רגל. במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
  • מה חדש בדגם

    תחילת שיווק גרסה היברידית נטענת בחודש אוגוסט 2025, ושתי גרסאות חשמליות חדשות בדצמבר 2025.

  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    ליפ C10 גדול, מרווח ומאובזר - אבל דורש ליטושים ושיפורים משמעותיים.

ליפ מוטור C10 מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

ליפ מוטור C10 השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • electric.svg
    `
    ליפ מוטור C10
    ליפ מוטור C10 חשמלי (69.9 קוט"ש), Style ,2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 424
    מחיר מחירון ₪169900
  • electric.svg
    סקייוול ET5
    סקייוול ET5 XR86 חשמלי, Comfort
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 489
    מחיר מחירון ₪178900
  • electric.svg
    אקספנג G9
    אקספנג G9 חשמלי (78 קוט"ש), Standard Range, 2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 460
    מחיר מחירון ₪284990
  • electric.svg
    ג'ילי EX5
    ג'ילי EX5 חשמלי, Pro
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 430
    מחיר מחירון ₪161990
  • electric.svg
    SERES M5
    SERES M5 חשמלי, 2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 480
    מחיר מחירון ₪226900
  • electric.svg
    זיקר 7X
    זיקר 7X חשמלי (75 קוט"ש), Essence ,2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 476
    מחיר מחירון ₪233990
  • electric.svg
    טסלה מודל Y
    טסלה מודל Y (מ. פנים), חשמלי, Rear-Wheel Drive, 2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 500
    מחיר מחירון ₪243944

חוות דעת גולשים על ליפ מוטור C10

5/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (4)

הנאת נהיגה

5

עלויות תחזוקה

4.3

נוחות השימוש ואבזור

5

מרווח ישיבה

5

תא המטען

5

יש לכם ליפ מוטור C10? כתבו חוות דעת

ליפ מוטור ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.