מקסוס eTERRON 9 2025
מקסוס eTERRON 9 2025 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
-
רקע כללי
בספטמבר 2025 החל שיווקו בישראל של הטנדר החשמלי eTERRON 9 מבית היצרנית הסינית מקסוס השייכת לתאגיד SAIC.
הטנדר Terron של מקסוס הוצג ב-2024 עם מנוע דיזל, ובספטמבר אותה שנה הוצגה הגרסה החשמלית הנקראת eTERRON 9.
מדובר ברכב גדול מהמקובל בטנדרים היפנים המוכרים, אך עדיין קטן משמעותית מהטנדרים האמריקאים המשווקים בארץ; בסיס הגלגלים הוא 330 ס"מ, אורכו 550 ס"מ, רוחבו 200 ס"מ וגובהו 187 ס"מ. משקל הרכב 2880 ק"ג, המשקל הכולל 3500 ק"ג וזה המותר להובלה עומד על 620 ק"ג בלבד - נמוך ב-400 ק"ג מהמקובל בטנדרים היפנים. כושר הגרירה של הרכב הוא 3.5 טון, כמקובל בקטגוריה.
גודל הארגז דומה אף הוא למוכר בסגמנט - אורכו 156 ס"מ, רוחבו 150 ס"מ וגובהו 54 ס"מ. בחזית תא מטען קדמי בנפח 236 ליטרים.
מרווח הגחון של הטנדר הזה הוא 23 ס"מ ועם מתלי אוויר עד 30.5 ס"מ מרשימים.ל- eTERRON 9 החשמלי שני מנועים להנעה כפולה, והתפוקה המשולבת היא 442 כ"ס ו-71.4 קג"מ, כך שלמרות המשקל הגבוה מקבלים ביצועים מרשימים: 5.8 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 190 קמ"ש.
לסוללה אנרגיה של 102 קוט"ש, הטווח המוצהר הוא 432 ק"מ והספק הטעינה המהירה 115 קילוואט. -
עיצוב ונוכחות
לא מדובר בטנדר נאה במיוחד, אבל יש לו נוכחות בשפע. ההופעה החיצונית בהחלט נושאת את המסר הנכון עם המרכב הזוויתי, החזית האטומה, המימדים, וגם לצביעה המדברית והמדבקה על רכב המבחן הייתה תרומה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים הוא מנקודות החוזקה של הכלי הזה. אתם יכולים בקלות לשכוח שאתם בטנדר למראה הקבינה הזו - רחוק מכל מה שטנדר "רגיל" מסוגל להציע. במראה, באיכות וגימור החומרים, באבזור המאוד-נדיב, במרווח ובשימושיות שלו.
הטיפוס פנימה מפגיש תנוחת ישיבה גבוהה מאוד, ותצפית טובה החוצה עם שני מסכי 12.3 אינץ' המונחים על פאנל מאורך, אחד ללוח המחוונים והשני למערכת המולטימדיה. לוח המחוונים שימושי ואינפורמטיבי, אבל סובל גם הוא מהאופנה של הדמיית הסביבה וכלי הרכב הסמוכים על ידי מערכות הבטיחות; מציק, מיותר, מרצד. ישנו גם "פסנתר" מתגים פיזיים לשליטה על בקרת האקלים ומערכות מרכזיות המקל על תפעול הרכב השוטף. גם התפעול מהמסך סדור ולוגי יחסית למקובל, אך ביטול מערכות הבטיחות עדיין מסורבל.
הפטנט של מראה אחורית שהיא בעצם מצלמה לוקה בביצוע. הן בשל הלכלוך שהיא צוברת והן בשל איכות התמונה המגורענת בחשכה.
בסיס הגלגלים הנדיב מאפשר מושב אחורי מרווח אפילו לשלושה מבוגרים ואלו נהנים מרצפה שטוחה, יציאות מיזוג, חימום למושבים ושקעי טעינה.הארגז גדול יחסית, אך כושר ההעמסה נמוך בכ-400 ק"ג מהמקובל בטנדרים היפנים. מה שכן יש לו ואין לאחרים, זה תא קדמי נפתח חשמלית בנפח 236 ליטרים. זה מקום מצוין שפותר סוגייה בעייתית בטנדרים - השארת חפצים חשופים בארגז הפתוח.
-
מנוע וביצועים
יותר מכל חשמלית בה נהגנו בעבר, תחושת הביצועים ב- eTERRON 9 הייתה מטעה במיוחד. אולי כי ההרגל הוא לצפות לתגובות איטיות משהו מטנדר, ובכל אופן תמיד כאלו המלוות בשאון מנוע דיזל נוהם.
כאן אין את שניהם, הוא מגיב כנשוך נחש לכל נגיעה בדוושה גם במצב ECO, וכל זה נעשה בשקט מוחלט שמאוד מטעה ביחס לקצב האמיתי בו הקובייה הזו שועטת קדימה. השילוב הזה גורם ל-5.8 השניות הרשמיות שלו מעמידה ל-100 קמ"ש להידמות כקצרות משמעותית. אותו סיפור חוזר גם בעקיפות ותאוצות ביניים - גם כשהוא עמוס. מרשים.
-
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
ל- eTERRON 9 סוללה בקיבולת 102.2 קוט"ש. זו אמורה להעניק שלו טווח מוצהר משולב של 432 ק"מ.
נכון שתנאי נהיגת מבחן הינם מכבידים יותר משימושים שוטפים רגילים, אבל אנחנו עדיין לא הצלחנו להתקרב לנתון הזה. אצלנו עמדה הצריכה על כ-3.2 קוט"ש לק"מ והטווח נע בין 330 ל-350 ק"מ. בדיקת גרירה הביאה להפחתה של הטווח לבין שליש לחצי, תלוי בעומס.
-
טווח נסיעה חשמלי WLTP432 ק"מ
-
קיבולת סוללהקיבולת סוללהככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית102.2 קוט"ש
-
הספק טעינה מהירה DCהספק טעינה מהירה DCהטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר115 קילוואט
-
זמן טעינה מהירה DCזמן טעינה מהירה DCיש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען00:42 שעות
-
-
נוחות והתנהגות
הביצועים המעולים גורמים לנהג להיכנס לפניות מהר מהמקובל בטנדרים, אבל במהלך הפנייה ובשינויי כיוון הוא מזכיר לך שיש גבול פיזיקלי עליו הוא לא יכול להערים - ועם הגובה הזה ומשקל הנושק ל-3 טון עם נהג, יש גבול לכל תעלול. גם הבלמים לא עומדים בקו אחד עם מערכת ההנעה. נשיכתם של אלו חלשה משמעותית מהבעיטה של המנועים.
כאשר חוזרים איתו לאזור הנוחות, יש לו הרבה נוחות להציע בזכות אותם קפיצי אוויר. זה שוב, ולא בפעם האחרונה, בפער העצום מכל מה שאתם תופסים או מצפים מטנדר. זה לא רק השקט החשמלי, אלא גם ובעיקר בליעת מהמורות, גיהוץ שקעים וריסון שברים. הכל נעשה בצורה מעולה, לא רק בסדרי גודל של טנדר, אלא בכלל. אלו רק הצמיגים בחתך הלא סביר לרכב מסוגו (55) שמצליחים להפריע.בשטח, קשה לומר שה- eTERRON 9 הוא מכונת עבירות. זווית הבטן והממדים שלו מגבילים כמו בכל טנדר, וספציפית הוא חסר נעילות ובעל בקרת משיכה בעלת פעולה איטית ומהוססת. גם מהלך המתלים רחוק מלהציג את היכולות של סרן חי, וצמיגי הכביש המקוריים (ברמת הגימור הבסיסית) ממהרים לאבד אחיזה למראה דרדרת.
הוא טוב מאוד לשבילים, בהחלט יתאים לגרירת קרוואן או עגלה של אופנועי שטח, אבל כאשר השטח יהפוך לקשוח, תשאירו אותו ותמשיכו עם הכלים הייעודיים. -
תמורה למחיר
האתגר האמיתי של מקסוס נמצא בתג המחיר, כאשר הוא מתחיל ב-290 אלף שקלים ומגיע ל-310 למכונית המבחן, הוא לכאורה ב"טווח" המחירים של טנדרי ה-1 טון. אובייקטיבית, בשקלול הגודל, הביצועים, החיסכון, האבזור ושאר הרכיבים – זה מחיר ראוי בהחלט.
אלא שכאשר לוקחים בחשבון שהוא לא מתחרה בכלי העבודה, אלא בתחום הפנאי, הוא נכנס לסגמנט רוויי מתחרים זולים ומשתלמים יותר - והתמורה בעייתית. -
גרסאות ורמות גימור
הטנדר eTERRON 9 מוצע בשתי רמות אבזור.
רמת 'לקשרי' כוללת בקרת זחילה בשטח, תאורת לד מלאה מלפנים ומאחור, חישוקי "18 עם צמיגי 265/65, מצלמות היקפיות 540 מעלות, תפעול הידראולי לדלת תא המטען, 2 שקעי 220 וולט בו ונוסף בתא המטען הקדמי, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים וחימום בכל המושבים, מסך מרכזי "12.3 ולוח מחוונים באותו גודל, קישורי אפל ואנדרואיד ותמונת מצלמה במראה המרכזית.
ניתן לרכוש את הרכב ב'לקשרי' בתוספת חבילת 'פרו' הכוללת בעיקר מערכת נסיעה בשטח עם 6 מצבים, מתלי אוויר אדפטיביים – להגבהת המרכב ב-7.5 ס"מ (לשטח) והנמכתו ב-4 ס"מ (להעמסה) - צמיגי AT וגימור חיצוני שונה.
רמת גימור 'פרמיום' כוללת תקנית את חבילת 'פרו', ומוסיפה חישוקי "20 וצמיגי 275/75, גג נפתח חשמלית עם וילון, אוורור ועיסוי במושבים הקדמיים, ורמקולים של JBL. -
בטיחות
מקסוס eTERRON 9 זכה בציון של 5 כוכבים במבחן הבטיחות של יורו NCAP עם ציונים גבוהים ביותר: 91% בהגנה על מבוגרים, 88% בהגנה על ילדים, 84%(!) בהגנה על הולכי רגל, 83% במערכות הבטיחות.
במפרט הבטיחות: בקרת שיוט אדפטיבית, מניעת התנגשות צד בשטח מת והתהפכות, בלימת חירום אוטונומית גם בנסיעה לאחור ובתנועה חוצה בצומת ומניעת סטייה מנתיב; התרעות לפתיחת דלת, השארת ילדים ועייפות נהג. -
מה חדש בדגם
תחילת שיווק בישראל, בספטמבר 2025.
-
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
טנדר פנאי, שפחות מיועד לנהגים הזקוקים לטנדר עבודה, אך מציע איכויות נסיעה וביצועים כמותן לא פגשנו באף טנדר אחר.
מקסוס eTERRON 9 מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
מקסוס eTERRON 9 כתבות ומבחני דרכים
מקסוס eTERRON 9 השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על מקסוס eTERRON 9
יש לכם מקסוס eTERRON 9? כתבו חוות דעת