מרצדס EQA 2025
מרצדס EQA 2025 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
-
רקע כללי
מרצדס EQA הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) חשמלי לגמרי. הוא נחשף לראשונה בשנת 2020 וחולק את הפלטפורמה שלו עם מרצדס GLA, רכב הפנאי הקומפקטי של היצרנית. עיצובו החיצוני מזכיר במידה את זה של GLA, אך הוא זוכה לטיפול “חשמלי” ואווירודינאמי שמעניקים לו מראה מובחן וייחודי יותר. כך למשל הפגושים שונים, הסבכה אטומה, יחידות התוארה שונות וישנם עוד מספר שינויים קטנים. סביבת הנהג מציגה מופע כמעט זהה ל-GLA. מידותיו דומות לאלה של GKA, למעט אורך המרכב שצמח ב- 5 ס”מ (466 סה”כ). בסיס הגלגלים נמתח על פני 273 ס”מ. תא המטען הוקטן לטובת הסוללות ונפחו עומד על 320 ל’, 115 ל’ פחות מ-GLA. משקלו העצמי של EQA עומד על 2,040 ק”ג, כ-550 ק”ג יותר מאחיו מונע הבנזין. עם תחילת שיווקו EQA מוצע בישראל עם מנוע חשמלי המייצר 188 כ”ס ו-38.2 קג”מ (גרסת 250). לרכב תיבה עם הילוך יחיד והנעה קדמית, תאוצה ל-100 קמ”ש ב-8.9 שניות, סוללת 66.5 קוט”ש, טווח נסיעה חשמלי של 426 ק”מ. בהמשך צפויות גרסאות חזקות יותר ועם טווח נסיעה גדול יותר ובעלות הנעה כפולה. מרצדס EQA נבדק ביורו NCAP (שנת 2019) וזכה בחמישה כוכבי בטיחות. השיווק בישראל החל בחודש אפריל 2021 ב-3 רמות גימור. -
עיצוב ונוכחות
מרצדס EQA מבוסס על מרצדס A קלאס, וזה ניכר בעיצובו החיצוני. השינוי העיקרי הוא בחזית הזוכה לסבכה אטומה המייצרת מופע "חשמלי". -
תא נוסעים ומטען
גם בסביבת הנהג הדמיון בולט, וזה מצוין שכן ל-GLA ו-EQA אחת מסביבות הנהג הנאות בסביבה. צמד המסכים מייצר רושם ותורמים למופע המודרני, ותשומת הלב לפרטים (תאורה בפתחי המיזוג, למשל) מוסיפים לתחושת העושר. איכות החומרים טובה לרוב, אך יש גם לא מעט דיפונים קשיחים ופחות מרשימים. מערך האוורור רועש. מושב הנהג נוח וקל למצוא תנוחת נהיגה טובה (תפעול חשמלי למושב) וגבוהה. המרחב בשורה השניה טוב אך גובה המושב נמוך ביחס לרצפה וזה פחות נוח בנסיעות ארוכות. ברמת הגימור הבסיסית אין פתחי מיזוג מאחור. תא המטען קטן - 320 ל' בלבד, 115 פחות מ-GLA - אך המבנה יעיל. -
מנוע וביצועים
עם 190 כ"ס ומומנט זמין ומיידי (39.3 קג"מ) הביצועים טובים, גם תחת עומס, גם בעקיפות. לכך מוסיפה יחידת ההנעה אופי פעולה נעים ו"חשמלי". לחובת המערכת נרשם שבעומס כבד ההספק עשוי לרדת כדי למנוע התחממות, עניין נדיר אך ראוי לציון. טווח הנסיעה המוצהר עומד על 470 ק"מ ובמבחן הדרכים נרשם טווח נסיעה בפועל של 315-330 ק"מ. -
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
-
טווח נסיעה חשמלי WLTP470 ק"מ
-
קיבולת סוללהקיבולת סוללהככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית66.5 קוט"ש
-
הספק טעינה מהירה DCהספק טעינה מהירה DCהטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר100 קילוואט
-
זמן טעינה מהירה DCזמן טעינה מהירה DCיש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען00:30 שעות
-
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר לרוב טובה, למעט במעבר על שיבושים גדולים, ולעיתים גם פתחי ביוב ופסי האטה מורגשים מדי. מחוץ לעיר הנוחות נותרת טובה בסך הכל. בידוד הרעשים טוב מאוד. גם בשביל הנוחות נותרת טובה והתחושה המתקבלת היא של רכב המפגין חוסן מבני. ביחס ל-GLA תוספת המשקל מורגשת כשהכביש מתפתל. בעומס סביר ההתנהגות בטוחה אך בהמשך הרכב מתקשה להתמודד עם ההספק והמשקל ועדיף להוריד את הקצב. -
תמורה למחיר
בזכות הטבות המס התמורה למחיר טובה למדי. -
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
כרטיס כניסה ראוי לעולם החשמלי של מרצדס.
מרצדס EQA מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
מרצדס EQA כתבות ומבחני דרכים
מרצדס EQA השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על מרצדס EQA
הנאת נהיגה
עלויות תחזוקה
נוחות השימוש ואבזור
מרווח ישיבה
תא המטען
יש לכם מרצדס EQA? כתבו חוות דעת