מיני אייסמן 2025

מיני אייסמן 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
decor

הגרסה המומלצת של אוטו

מיני אייסמן SE חשמלי, Favorite 2025

  • רקע כללי

    בנובמבר 2024 נחת בישראל מיני אייסמן (Aceman), רכב פנאי קטן (B-SUV) שהושק ב-2024 ותוכנן מלכתחילה להיות רכב חשמלי.

    אייסמן מחליף בהיצע המותג את קלאבמן, פותח בשת"פ עם גרייט וול הסינית ומיוצר בשלב זה בסין.

     

    בסיס הגלגלים של אייסמן הוא 260.6 ס"מ, אורכו 408 ס"מ, רוחבו 175 ס"מ וגובהו 154 ס"מ. נפח תא המטען 300 ליטרים ומשקל הרכב 1785 ק"ג.

     

    הרכב המשווק כאן הוא בגרסת SE – מצויד בחטיבת הכוח החזקה יותר והסוללה הגדולה יותר בהיצע. התפוקה היא 218 כ״ס ו-33.6 קג״מ, והביצועים הם 7.1 שניות ל-100 קמ"ש ועד ל-170 קמ"ש.

    לסוללה 54.2 קוט״ש (ברוטו; 49.2 קוט"ש נטו), הטווח המוצהר 396 ק"מ והספק הטעינה המהירה 95 קילוואט.

    כמו בכל דגמי מיני החדשים, גם באייסמן מערך המולטימדיה החדש שעיקרו צג שליטה עגול במרכז בקוטר 9.4 אינץ'.

  • עיצוב ונוכחות

    אייסמן, שהיה החלוץ לדרך העיצוב החדשה של המותג, פחות 'מקושט' מדגמי העבר - וזה נראה נכון ומודרני, ויש משהו בקלילות שלו שפשוט שובה את העין.
  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג העדכנית דומה לזו של קופר SE (החשמלית) ושל קאונטרימן – ונשלטת על ידי צג השליטה העגול והיפה במרכז. גם האריגים לדיפון ותאורת האווירה המוקרנת עליהם זהים.

    בכל הקשור לאיכות, המשטחים שמתחת נוקשים בחלקם, ודיפון הדלתות באייסמן שונה ונאה מזה שבקופר. גם כאן ידיות הפתיחה ממוקמות באופן שאינו נוח, וגם כאן רק הנהג זוכה למשענת יד במרכז.

     

    המסך אומנם נאה וייחודי, אך התפעול מבולגן בגלל שילוב של יותר מדי פרטים ותפקודים על צג אחד. סידור זה מחייב הרבה לחיצות כדי לעבור מתפריט לתפריט והתצוגה עולה ומשתנה באיטיות.

    קשה גם להפעיל את בקרת האקלים המפוצלת, והאייסמן מבלבלת את הנהג בכך ששינוי במצבי האווירה (שפע מוגזם) מביא לשינויים בדברים שבחרנו לבטל (צלילי אווירה מופרזים, רעש מנוע, עיסוי במושב). אותן תצוגות גם נעלמות כאשר הצג עובר לשקף את הסלולרי.

     

    תנוחת הנהיגה גבוהה כנדרש ונוחה לכשעצמה, גם אם שדה הראייה לפנים אינו מבריק. המושב נעים גם אם מעט נוקשה. הכניסה לאחור מופרעת בגלל מפתן גבוה, המרווחים אינם נדיבים במיוחד ושטח חלונות קטן מהמקובל יוצר תחושה קצת קלסטרופובית.

    תא המטען אינו גדול אף הוא וגם לו סף גבוה ללא סיבה מובנת.

  • מנוע וביצועים

    כאשר כמעט כל רכב פנאי סיני מתגאה ב-400 כ"ס וגם יותר, 218 כ"ס שמנפק המנוע באייסמן כבר אינם מהווים נתון מרשים. אבל לחיצה ראשונה על המצערת מבהירה שזהו רכב זריז, הרכב שומר על כושר טוב גם כשעולות המהירויות. צליל המנוע המתלווה להאצה משעשע ברגע הראשון אבל מעצבן אחרי. הוא פשוט נשמע כמו אזעקה - בהחלט לא דבר מרגיע במדינתנו.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    electric.svg

    מיני אייסמן סובל מלא מעט חסרונות בתחום השימושי. אולם זהו רכב מיוחד שפונה למי שהתקציב ברשותו ורוצה משהו אופנתי, מקורי ומהנה לנהיגה.

    • טווח נסיעה חשמלי WLTP
      396 ק"מ
    • טווח נסיעה בפועל
      טווח נסיעה בפועל
      הטווח אליו הגענו במבחן הדרכים שלו, על אספלט ישראלי, בתנאים אמיתיים, בנהיגה הגיונית, על סוללה אחת
      280 ק"מ
    • קיבולת סוללה
      קיבולת סוללה
      ככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית
      54.2 קוט"ש
    • הספק טעינה מהירה DC
      הספק טעינה מהירה DC
      הטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר
      95 קילוואט
    • זמן טעינה מהירה DC
      זמן טעינה מהירה DC
      יש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען
      00:30 שעות
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה בעיר אינה מצטיינת; הרכב נע מדי מעלה/מטה בתנועות קטנות מחד, ונוקשה מדי על פני שיבושים גדולים מאידך. בכבישים גליים הרכב מתנדנד מדי והריסון לא מספק. רעשי הכביש בלטו מדי, ולעיתים כך היה גם עם הרוח.

    בפיתולים אייסמן מגיב בחדות, כמו מיני, עם שינוי כיוון מהיר מאוד וכניסה נחושה לעיקול. וזה בהחלט כיף. ההמשך קצת יותר מיושב עם שפע אחיזה על כביש יבש והתנהגות צפויה. בעומס גבוה ובכביש רטוב יש נטייה חדה לתת היגוי, וההגה עצמו פחות תקשורתי ממה שאנחנו מצפים במיני, וגם זה אינו עוזר.

    משקל הרכב המורגש – 1.8 טון באוטו לא גדול – מכביד על הבלמים שעלולים לסבול תחת עומס מחוסר דיוק.

    תפקוד הבלימה הרגנרטיבית נאה עם בחירה בין מספר רמות. ועדיין ברכב עם ניחוח ספורטיבי היינו מעדיפים פקדים על ההגה ולא לשלוט במערכות האלו דרך הצג.

    הבלימה האוטונומית לאחור, כמו מערכות אחרות במיני, קצת עצבנית מדי.

  • תמורה למחיר

    במובנים רבים אייסמן משקף תמורה טובה מקופר חשמלית; יקר במעט אך הרבה יותר שימושי ומרווח. מנגד, הוא קטן משמעותית מקאונטרימן, ולא מספיק פרקטי בפני עצמו. ועדיין, הוא נטול מתחרים מובהקים, שכן זהו רכב קטן-גדול בעל התנהלות שובבה – תכונה שבעולם היוקרה כבר לא קיימת.
  • גרסאות ורמות גימור

    מיני אייסמן מוצע בישראל ברמת האבזור 'פייבוריט' הכוללת תאורת לד, חישוקי "17, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים ועיסוי במושב הנהג, בקרת אקלים מפוצלת ועוד.
  • בטיחות

    מיני אייסמן נבדקה במבחני הריסוק של יורו NCAP וזכתה לציון של 5 כוכבים, עם 83% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנת ילדים, 77% בהגנת הולכי רגל ו-79% על מערכות בטיחות ותפקודן. 
    במערכות הבטיחות: תיקון סטייה, בלימה אוטונומית, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

  • מה חדש בדגם

    מיני אייסמן נבדקה במבחני הריסוק של יורו NCAP וזכתה לציון של 5 כוכבים, עם 83% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנת ילדים, 77% בהגנת הולכי רגל ו-79% על מערכות בטיחות ותפקודן. 
    במערכות הבטיחות: תיקון סטייה, בלימה אוטונומית, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    מיני אייסמן סובל מלא מעט חסרונות בתחום השימושי. אולם זהו רכב מיוחד שפונה למי שהתקציב ברשותו ורוצה משהו אופנתי, מקורי ומהנה לנהיגה.

מיני אייסמן מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

מיני אייסמן כתבות ומבחני דרכים

מיני אייסמן השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • electric.svg
    `
    מיני אייסמן
    מיני אייסמן SE חשמלי, Favorite
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 396
    מחיר מחירון ₪251900
  • electric.svg
    זיקר X
    זיקר X חשמלי, Long Range ,2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 445
    מחיר מחירון ₪184990
  • electric.svg
    סמארט 1
    סמארט 1 חשמלי, Pro+ ,2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 420
    מחיר מחירון ₪196990
  • electric.svg
    וולוו EX30
    וולוו EX30 Single motor חשמלי, Core ,2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 344
    מחיר מחירון ₪179900
  • energy_2.svg
    לקסוס UX
    לקסוס UX300h, אוט', 2.0 ל' היברידי, +Kyushu
    מחיר מחירון ₪244900
  • electric.svg
    סקודה אלרוק
    סקודה אלרוק חשמלי
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 350
  • energy_2.svg
    לקסוס LBX
    לקסוס LBX, אוט', 1.5 ל', היברידי, Elegant
    מחיר מחירון ₪206990

חוות דעת גולשים על מיני אייסמן

יש לכם מיני אייסמן?

בואו תהיו הראשונים לכתוב ביקורת

כתבו ביקורת על הרכב
bg-image.png

יש לכם מיני אייסמן? כתבו חוות דעת

מיני ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.