פולקסווגן טאיגו 2025

פולקסווגן טאיגו 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    באוגוסט 2024 החל שיווקו של דגם הפנאי הקטן פולקסווגן טאיגו בישראל. מדובר בדגם שהחל דרכו בשווקי דרום אמריקה בשנת 2020 בשם ניווס (Nivus), וב-2021 החל שיווקו באירופה תחת השם 'טאיגו'. דגם זה מבוסס על הרצפה MQB-A0 אותה הוא חולק עם דגם הפנאי המוכר T-קרוס. בסיס הגלגלים זהה אף הוא, 255.4 ס"מ, אך אורכו של הטאיגו גדול משמעותית מזה של T-קרוס – 427 ס"מ מול 413 ס"מ – ואילו הגובה נמוך: 152 ס"מ מול 157 ס"מ. הרוחב, 176 ס"מ, זהה, ונפח תא המטען קרוב מאוד: 440 ליטרים, 15 ליטרים פחות מאשר ב-T-קרוס. טאיגו מוצע עם שני מנועי טורבו-בנזין מוכרים: מנוע 1.0 ליטר 3 צילינדרים המייצר 115 כ"ס ו-20.4 קג"מ, ומנוע 1.5 ליטר 4 צילינדרים המייצר 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ. שניהם משודכים לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים ולהנעה קדמית.
  • עיצוב ונוכחות

    טאיגו נאה ונעים לעין, עיצובו סולידי, והעובדה שהוא ארוך מ-T-קרוס אך נמוך ממנו מקנה לו פרופורציות יותר דינמיות, גם הופעה קצת יותר אלגנטית. וכשם שהוא נראה כמו T-קרוס אך דינמי יותר, כך הוא נראה כמו פולו מוגבהת, עמה הוא חולק קווי דופן.
  • תא נוסעים ומטען

    גם סביבת הנהג מאופיינת במבנה ובעיצוב מוכרים של דגמי פולקסווגן אחרים. וזה טוב, בגלל שהאיכות הכוללת ראויה והנדסת האנוש טובה. עם זאת, טאיגו נמצא בצד המוזל ביחס ל-T-רוק, ובהתאם הפלסטיק אינו רך. עם זאת, התוצאה הכוללת נאה והגוונים נעימים, גם בזכות ריפוד המושבים שמשולב בו דמוי-עור. ככל שמדובר בתפעול, טאיגו נוח ומוצלח ביחס למקובל כיום. במרכז צג המולטימדיה המוכר ("8) מדגמים קטנים אחרים של המותג, הוא נוח לתפעול ויש בו הרבה לחצני מגע לקיצור דרך. תנוחת הנהיגה מעט נמוכה ביחס למה למקובל מרכב פנאי. המושב עצמו נוח, והראות לאחור מוגבלת אבל לא באופן דרסטי. תנוחת הישיבה מאחור נמוכה יותר, עם תמיכה טובה פחות לירכיים. מרווח הברכיים סביר וכך גם מרווח הראש. מנהרת הינע גדולה מאוד במרכז תפריע לנוסע השלישי. תא המטען נדיב ושימושי, ומציג ממדים האופייניים לרכב בקטגוריה גדולה יותר.
  • מנוע וביצועים

    בגרסת 1.0 ליטר טורבו שנבחנה (115 כ"ס), למרות נפח המנוע הקטן, למרות הנתונים שאינם מרשימים, זהו מנוע יעיל בהחלט, המאפשר צבירה ראויה של מהירות ביום יום. תחת עומס הביצועים עדיין מספקים, גם בעקיפות קשות. בשיוט או בהאצות מתונות פעולת המנוע נעימה ושקטה למדי. התיבה עצמה יעילה, אך היא אינה מהירה במיוחד בעומס ופעולתה אינה חלקה במצבי זחילה.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    צריכת הדלק ביום המבחן שנערך במסלול מאתגר הייתה 12.9 ק"מ/ל' ובשיוט בין-עירוני ממש טובה: 16-17 ק"מ/ל'.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      17.2 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      13.9 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      40 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      12
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה טובה על פגמים קטנים ועל שיבושים בינוניים, אך מפגעים גדולים ופסי האטה נספגים פחות טוב. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה יותר, ואיכות הנסיעה הכוללת נאה; רעשי הכביש מוחשיים אך לא מוגזמים. בנסיעת שבילים טאיגו אינו מפגין חוסן מבני כנדרש בתוואי כזה. היכולת הדינמית מרשימה. הרכב יכול לצלוח פניות בקצב מהיר, משמר על קו פנייה נכון גם בזכות רמת אחיזה נכבדה. ההיגוי מדויק למדי, והרכב מגיב היטב לשינויי כיוון. לבלמים פעולה נכונה ומדויקת, גם אם עוצמתם אינה חזקה במיוחד.
  • תמורה למחיר

    טאיגו גובה פרמיה לא גבוהה ביחס ל-T-קרוס, למרות שהוא מביא עמו הופעה אופנתית ומושכת יותר. בהשוואה לדגמי פנאי קטנים אחרים הוא בצד היקר יותר של הקטגוריה – אך מחירו אינו שונה משמעותית ממתחרים כמו טויוטה יאריס קרוס או פיג'ו 2008 ברמת האבזור הגבוהה. התמורה סבירה.
  • גרסאות ורמות גימור

    פולקסווגן טאיגו מוצע ברמת אבזור אחת המכונה 'סטייל', ובמפרט: תאורת לד מטריקס, חישוקי "17, גג זכוכית, מפתח חכם, בקרת-אקלים דו-אזורית, מולטימדיה עם צג "8, ממשקי קישור לסלולרי ומחוונים מוקרנים.
  • בטיחות

    פולקסווגן טאיגו נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP בשנת 2022 וזכה לדירוג המרבי של 5 כוכבים, עם ציון של 94% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 71% בהגנת הולכי רגל ו-70% על פעולת מערכות בטיחות. במפרט התקני בישראל מוצעות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור אקטיבי של שטחים מתים ועוד.
  • מה חדש בדגם

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    רכב פנאי סולידי, המבצע היטב את רוב מטלות הנסיעה והנהיגה.

פולקסווגן טאיגו מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

פולקסווגן טאיגו כתבות ומבחני דרכים

פולקסווגן טאיגו השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • `
    פולקסווגן טאיגו
    פולקסווגן טאיגו 1.0 ל' טורבו, אוט', Style
    הספק כוח סוס 115
    מחיר מחירון ₪160900
  • פיג'ו 2008
    פיג'ו 2008 אוט', 1.2 ל', טורבו, Active
    הספק כוח סוס 130
    מחיר מחירון ₪147990
  • KGM טיבולי
    KGM טיבולי, 1.5 ל' טורבו
    הספק כוח סוס 163
    מחיר מחירון ₪139900
  • electric.svg
    on
    ג'אקו 5
    ג'אקו 5 חשמלי, Premium
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 402
    מחיר מחירון ₪150900
  • energy_2.svg
    צ'רי טיגו 4 פרו
    צ'רי טיגו 4 פרו, 1.5 ל' היברידי, Luxury
    מחיר מחירון ₪137990
  • energy_2.svg
    אופל מוקה
    אופל מוקה MHEV, אוט', 1.2 ל' טורבו, היברידי-מתון, GS-Line
    מחיר מחירון ₪149990
  • ניסאן ג'וק
    ניסאן ג'וק 1.0 ל' טורבו, אוט', Acenta-Tech
    הספק כוח סוס 114
    מחיר מחירון ₪146990

חוות דעת גולשים על פולקסווגן טאיגו

יש לכם פולקסווגן טאיגו?

בואו תהיו הראשונים לכתוב ביקורת

כתבו ביקורת על הרכב
bg-image.png

יש לכם פולקסווגן טאיגו? כתבו חוות דעת

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.