אודי A5 2025

אודי A5 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    בנובמבר 2024 החל שיווקה של אודי A5 החדשה, המשפחתית הגדולה המחליפה גם את A4 וגם את A5 הפורשות. לפי הסימול החדש, דגמי אודי בהנעה חשמלית יסומנו בספרה זוגית, אלה עם מנועי בעירה פנימית באי-זוגית. וכך, המשפחתית הגדולה של אודי, שבמשך שנים נקראה A4 – תהיה בדור השישי שלה ל-A5, ותחליף גם את A5 ספורטבק.

     

    הדגם החדש מוצע במרכב ליפטבק – סדאן-קופה עם דלת חמישית – ומשמר את גרסת הסטיישן (אוואנט); גרסאות הקופה והקבריו של A5 לא ייוצרו יותר.

    העיצוב האגרסיבי מרשים בהופעתו, גם במקדם הגרר הנמוך אותו הוא יוצר, 0.24. הפלטפורמה החדשה מציעה ממדי בסיס גדולים משמעותית מאלה של A4 היוצאת: מפשקי הסרנים ובסיס הגלגלים צמחו משמעותית, אך מנגד, השינויים בממדי המרכב קטנים יחסית.

     

    אודי A5 הוצגה בישראל בשלב ראשון בשתי גרסאות - בשתיהן מנוע טורבו-בנזין עם מערך היברידי-מתון (48 וולט), ובשידוך לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים. גרסה הבסיס היא 40 – מנוע 2.0 ליטר מייצר 204 כ"ס ו-34.7 קג"מ, וההנעה קדמית.

    הגרסה השנייה היא S5 הספורטיבית – מנוע 3.0 ליטר V6 מייצר 367 כ"ס ו-56.1 קג"מ, ומשודך להנעה כפולה. משך ההאצה ל־100 קמ"ש הוא 4.5 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש. בגרסה זו דיפרנציאל מוגבל החלקה ובולמי זעזועים אדפטיביים.

     

    בחודש יולי 2025 הצטרפו שתי גרסאות היברידיות נטענות, אשר לשתיהן אותו מנוע טורבו בנזין 2.0 ליטר החובר למנוע חשמלי.

    לגרסה 50e הספק של 299 כ"ס, המומנט 45.9 קג"מ והיא מזנקת למאה קמ"ש ב-5.9 שניות; בגרסה 55e הספק של 367 כ"ס ו־51 קג"מ והיא מזנקת ב-5.1 שניות ל־100 קמ"ש. בשתיהן תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים, ההנעה כפולה והמהירות המרבית 250 קמ"ש.

    גם המערך החשמלי זהה: לסוללה 25.9 קוט"ש והטווח המוצהר 102 ק"מ. בגלל נפח הסוללות, בגרסאות ההיברידיות-נטענות תא המטען קטן ב-114 ליטרים ל-331 ליטרים, נפח מכל הדלק הצטמק ב-10 ליטרים ל-46 ליטרים ואילו המשקל גדל ב-375 ק"ג ל-2070 ק"ג ומעלה.

  • עיצוב ונוכחות

    לאודי A5 החדשה פרופורציות משופרות ביחס ל-A4 הפורשת. היא גם מרשימה בעיצובה המעניק לה הופעה דרמטית.
  • תא נוסעים ומטען

    שינוי גדול נעשה בסביבת הנהג ביחס לדור היוצא, עם קווי עיצוב שונים, דיפון בבד צבעוני, ומערך צגים המכונה באודי 'במה דיגיטלית' - מחוונים מוקרנים החוברים לצג מולטימדיה גדול ("14.5).

    בגרסה הבכירה צג נוסף מול הנוסע ("10.9) וגם תצוגה עילית. החומרים נעימים למגע, גם אלה הנחבאים מן העין. איכות ההרכבה גם היא טובה וכך גם איכות הגימור – ואלה אינם מביישים את מעמדו היוקרתי של המותג.

    הנדסת האנוש טובה יחסית למקובל כיום, בוודאי ביחס לאותם דגמים שכל המערכות שבהם מתופעלות דרך המסך המרכזי. עם זאת, על-מנת לתפעל את המיזוג או לבחור תכניות במערכת השמע חייבים להוריד עיניים מהכביש – לא מוגזם, אך לא מבריק.

     

    לחובת הרכב, כזה שעולה מעל 360,000 שקלים, היעדר צימוד אלחוטי לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו, גם האוורור החסר במושבים הקדמיים. המושבים הקדמיים נוחים, תנוחת הנהיגה מעולה וכך גם הראות החוצה – לפנים ולצדדים. לאחור הראות סבירה בלבד.

    במושב האחורי המרחב מכובד והמושבים נוחים אף הם. בנוסף לפתחי מיזוג ישנה משענת יד ראויה. נפח תא המטען אינו גדול, 445 ליטרים, אך הדלת החמישית החשמלית מאפשרת לנצל היטב את כל המשטח, ובעיקר נוחה מאוד להטענה. היעדרו של גלגל חלופי הוא חיסרון.

  • מנוע וביצועים

    נתון ההספק בגרסה '40' שנבחנה (204 כ"ס) אינו מרשים, אך הביצועים טובים בהחלט – גם בזכות נתון המומנט הנדיב (34.7 קג"מ) והסיוע של המנוע החשמלי הקטן ביחידה ההיברידית מתונה. לא פחות חשוב: המערכת מאפשרת שיוט רגוע ונינוח מאוד בכביש המהיר. פעולת התיבה הדו-מצמדית טובה מאוד – החיבור בינה ובין המנוע חלק מאוד, והתגובה לרוב זריזה.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    יחידת הכוח של גרסה 40 מרשימה מאוד גם בתחום צריכת הדלק, אשר עמדה ביום המבחן על ממוצע של 14.3 ק"מ/ל' ובשיוט על 16 ק"מ/ל'.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      14.5 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      11.7 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      56 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      14
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה טובה – יותר בכבישים בין-עירוניים, פחות ברחובות הערים. רמת השקט בפנים טובה אף היא – רחשי הרוח כמעט ואינם נשמעים, ואלה שמקורם בכביש בולטים רק כשאיכות האספלט נמוכה. היכולת הדינמית טובה, ובכביש מפותל המכונית משרה המון בטחון ואף מייצרת חיוכים פה ושם. ההיענות של המכונית להיכנס לפנייה מצוינת, חדה ומתמסרת, אולם משקל ההגה כבד והמרכוז שלו חזק מדי. הנשיכה הראשונית של הבלמים אינה חזקה במיוחד, אך התאוטה לינארית ודוושת הבלם אינה ספוגית לתחושה.
  • תמורה למחיר

    כשלעצמו, המחיר אינו זול עבור משפחתית גדולה - בעיקר בעידן הנוכחי בו מוצעים שפע דגמים חזקים ומאובזרים יותר במחירים נמוכים בהרבה. אולם מדובר במותג יוקרה ותיק ומוכח, ויש לזה פרמיה. בהשוואה לדגמים קרובים של מותגי יוקרה אמיתיים, מחירה של A5 סביר ותחרותי - כך שהתמורה טובה.
  • גרסאות ורמות גימור

    לאודי A5 בגרסה 40 תאורת לד מטריקס, חישוקי "18, גג זכוכית שנאטם אלקטרונית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים, בקרת אקלים תלת-אזורית, ריפוד משולב עור ופריטי אבזור ספורטיביים בחוץ ובפנים.

    גרסת S5 מציעה עיצוב אגרסיבי אף יותר, ובמפרט: תאורת OLED מאחור (עם אפשרות לשינוי התצורה), חישוקי "19, אוורור במושבים הקדמיים, מערכת שמע משודרגת של B&O עם 20 רמקולים (כולל במשענות הראש), ופריטי עיצוב ייחודיים בתא הנוסעים.

    בגרסה 50e תאורת לד מטריקס, חישוקי "18, גג זכוכית עם שינוי הכהיה אלקטרוני, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, בקרת אקלים תלת-אזורית ועוד.

    גרסה 55e מוצעת ברמת האבזור 'S ליין', ובזו תפעול אלקטרוני לבולמי הזעזועים וגם חישוקי "19, פנסי OLED מאחור, אוורור במושבים הקדמיים, תפעול חשמלי לכיוון ההגה, תצוגה עילית, מערכת שמע משודרגת של B&O ופריטי עיצוב ספורטיביים בחוץ ובפנים.

  • בטיחות

    אודי A5 נבדקה במבחני הריסוק של יורו NCAP בשנת 2025 וזכתה בדירוג של 5 כוכבים, עם ציונים של 87% בהגנת מבוגרים, 88% בהגנת ילדים, 78% בהגנת הולכי רגל ו-77% על מערכות בטיחות.

    מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, תיקון סטייה מנתיב, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

    בנהיגה, המערכות רגישות מדי וממהרות להיכנס לפעולה. כך למשל בשיוט בכביש 6 החגורה נמתחה פעמיים והמכונית בלמה לפתע כי זיהתה בלימה אגרסיבית מהרכב שלפנים.

    גם שמירת הנתיב 'לחוצה' בשל רגישות יתר של המערכת. לא מדובר באותן מערכות בטיחות הנוזפות בנהג כמקובל בדגמי סין, אך זה עדיין יותר מציק מאשר מועיל.

  • מה חדש בדגם

    תחילת שיווק גרסאות היברידיות נטענות בחודש יולי 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    אודי A5 החדשה הינה משפחתית גדולה מרשימה שמבצעת היטב את רוב מטלות הנהיגה והנסיעה, ומצדיקה את מיתוגה כרכב יוקרה. בימינו, נחמד גם לחזור למכונית עדכנית שאינה "מסך על גלגלים" ומראה שאפשר לקבל את כל הטכנולוגיה והפינוקים המודרניים, ברכב שמשמר את תכונות הניהוג והתחושות שאנחנו אוהבים.

אודי A5 שאלות ותשובות

מחיר אאודי A5 סדאן 2025 מתחיל מ-363,100 שקלים לגרסת 40 TFSI. גרסת S5 הספורטיבית עולה 647,400 שקלים. הגרסאות ההיברידיות הנטענות עולות 449,900 שקלים (50e) ו-509,000 שקלים (55e S-Line).
אאודי A5 משווקת בישראל ב-4 גרסאות: 40 TFSI הנעה קדמית (363,100 שקלים), S5 TFSI הנעה כפולה (647,400 שקלים), 50e-hybrid פלאג-אין (449,900 שקלים) ו-55e-hybrid S-Line פלאג-אין (509,000 שקלים).
גרסת 40 TFSI כוללת תאורת LED Matrix, חישוקי 18 אינץ', גג זכוכית מתכהה אלקטרונית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, בקרת אקלים תלת-אזורית, ריפוד עור ופריטי אבזור ספורטיביים.
אאודי A5 החדשה מחליפה את A4 ובנויה על פלטפורמה חדשה. בסיס הגלגלים גדל ב-7.2 ס"מ, האורך ב-7 ס"מ, העיצוב חדש ואגרסיבי יותר, ויש מערך צגים MMI עדכני ומתקדם. המושג החדש הוא ליפטבק שמשלב סדאן וקופה.
המחיר המוצג כולל מע"מ. יש להוסיף אגרת רישוי של 5,365 שקלים. בסך הכל גרסת 40 TFSI עולה 368,465 שקלים כולל הכל. אפשר לקבל הצעת מימון וליסינג מצ'מפיון מוטורס.
דרגת הזיהום של אאודי A5 היא 14 לפי נוסחת משרד התחבורה. זוהי דרגה בינונית ביחס לדגמים בנזין במשפחתיות גדולות. הגרסאות ההיברידיות יותר נקיות ומקבלות דרגה נמוכה יותר.
מבצעים משתנים לפי תקופה ויבואן. מומלץ לפנות לצ'מפיון מוטורס - היבואן הרשמי של אאודי בישראל, לקבלת מידע על מבצעים שוטפים, הנחות ואפשרויות מימון. אפשר גם ליצור קשר דרך אתר אוטו לייעוץ חינם.
כמותג יוקרה גרמני, אאודי A5 צפויה לשמור על ערך בצורה סבירה ביחס למתחרות. הפרסטיז'ה של אאודי, איכות הבנייה והטכנולוגיה המתקדמת תורמים לערך השיירותי. עם זאת, ירידת ערך התחלתית בשנתיים הראשונות היא משמעותית.
אאודי A5 החדשה שווקה בישראל מנובמבר 2024. הגרסאות ההיברידיות הנטענות הצטרפו ביולי 2025. זהו הדור החדש לחלוטין שמחליף גם את A4 וגם את A5 הישנות.
אאודי A5 כוללת 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית מפני הולכי רגל ורוכבי אופניים, Side Assist לזיהוי שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת אזהרת סטייה מנתיב, Exit Warning לפתיחת דלתות, ומערכת להתרעה על השארת ילדים ברכב.
אאודי A5 נבדקה ב-2025 וזכתה בדירוג של 5 כוכבים, עם ציונים מרשימים: 87% בהגנת מבוגרים, 88% בהגנת ילדים, 78% בהגנת הולכי רגל ו-77% על מערכות בטיחות.
כן, אאודי A5 מצוידת בבקרת שיוט אדפטיבית שמתאימה את מהירות הרכב לרכבים שלפניו ומסוגלת להאיץ ולבלום באופן אוטומטי. המערכת כוללת גם Lane Departure Warning עם סיוע חירום לשמירה על נתיב הנסיעה.
Park Assist Plus היא מערכת חנייה אוטומטית מתקדמת. המערכת מזהה מקומות חנייה ושולטת בהיגוי, האצה ובלימה כדי לתמרן את הרכב באופן אוטומטי. היא מציגה מכשולים בנתיב הנסיעה ומספקת סיוע ויזואלי ואקוסטי.
זוהי מערכת אזהרה מתנועה חוצה בכניסה לצומת. המערכת מנטרת את הסביבה מעבר לשדה הראייה של הנהג בקדמת הרכב ובצדדיו, מפעילה אזהרות ויזואליות וקוליות, ובמידת הצורך גם מפעילה בלימה. פועלת עד מהירות 65 קמ"ש.
כן, במבחן דרכים המערכות היו רגישות מידי וממהרות להיכנס לפעולה. לדוגמה, החגורה נמתחה והמכונית בלמה לפתע בשיוט בכביש 6. גם שמירת הנתיב 'לחוצה'. אפשר לנתק מערכות בהתאם לסגנון הנהיגה.
צריכת הדלק המשולבת לפי יצרן היא 14.5 ק"מ/ליטר (6.9 ליטר/100 ק"מ). במבחן דרכים של אוטו הושגה צריכה מעולה של 14.3 ק"מ/ליטר, ובשיוט על כביש מהיר עד 16 ק"מ/ליטר.
נפח מיכל הדלק של אאודי A5 הוא 56 ליטר. עם צריכת דלק ממוצעת של 14.5 ק"מ/ליטר ניתן לנסוע כ-812 קילומטר במיכל מלא. בגרסאות ההיברידיות הנטענות מיכל הדלק קטן יותר - 46 ליטר.
עלויות התחזוקה באאודי A5 צפויות להיות בינוניות-גבוהות כמותג יוקרה גרמני. טיפולי תחזוקה שוטפים יכולים לעלות סכומים גבוהים יותר מדגמים יפניים או קוראניים. מומלץ לשמור על טיפולים שוטפים במוסך מוסמך.
אאודי A5 מצוידת במנוע 2.0 ליטר 4 צילינדרים טורבו בנזין TFSI שמפיק 204 כוחות סוס ו-34.7 קג"מ מומנט (גרסת 40 TFSI). המנוע משודך למערך היברידי-מתון 48 וולט ולתיבת הילוכים אוטומטית S-Tronic דו-מצמדית עם 7 הילוכים.
האאודי A5 בגרסת 40 TFSI מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-7.8 שניות. הגרסה הספורטיבית S5 עם מנוע V6 3.0 ליטר 367 כוחות סוס מאיצה ב-4.5 שניות בלבד.
המהירות המרבית של אאודי A5 היא 248 קמ"ש (מוגבלת אלקטרונית) בגרסת 40 TFSI. בגרסת S5 המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש.
גרסת 40 TFSI מצוידת במנוע 2.0 ליטר 204 כוחות סוס והנעה קדמית, מאיצה ב-7.8 שניות. S5 מצוידת במנוע V6 3.0 ליטר 367 כוחות סוס, הנעה כפולה quattro, מאיצה ב-4.5 שניות, וכוללת אבזור ספורטיבי משודרג ובולמי זעזועים אדפטיביים.
כן, גרסת S5 והגרסאות ההיברידיות 50e ו-55e מצוידות בהנעה כפולה quattro. גרסת 40 TFSI הבסיס מצוידת בהנעה קדמית בלבד. ההנעה הכפולה משפרת אחיזה וביצועים בתנאים מאתגרים.
כן, יש שתי גרסאות פלאג-אין הייבריד: 50e-hybrid עם 299 כוחות סוס ו-55e-hybrid S-Line עם 367 כוחות סוס. לסוללה 25.9 קוט"ש וטווח חשמלי מוצהר של 102 קילומטר.
מידע זה לא הוצג באופן ברור במפרט היבואן הרשמי. לפי תקנים באודי, סוללה בנפח 25.9 קוט"ש מסוגלת להטען ממטען AC ביתי במספר שעות ומתחנת טעינה מהירה DC בכ-30-40 דקות ל-80%.
כן, היכולת הדינמית של אאודי A5 טובה מאוד. ההיענות להיכנס לפנייה מצויינת, חדה ומתמסרת, והמכונית משרה ביטחון. במצב 'דיינמיק' של Drive Select ההיגוי חד יותר והתיבה מגיבה זריז יותר.
אאודי A5 מצוידת בתיבת הילוכים אוטומטית S-Tronic דו-מצמדית עם 7 הילוכים. פעולת התיבה טובה מאוד - החיבור בינה לבין המנוע חלק, והתגובה זריזה.
הגרסאות ההיברידיות נטענות משתמשות באותו מנוע 2.0 ליטר וסוללה 25.9 קוט"ש. 50e מפיקה 299 כוחות סוס ומאיצה ב-5.9 שניות. 55e S-Line מפיקה 367 כוחות סוס ומאיצה ב-5.1 שניות, כוללת אבזור S-Line משודרג ותאורת OLED.
היברידי מתון (Mild Hybrid) הוא מערך 48 וולט המסייע למנוע הבנזין באאודי A5. המנוע החשמלי הקטן מפיק 24 כוחות סוס ו-23.5 קג"מ מומנט, מאפשר נסיעה איטית בחשמל, משפר תאוצות ומפחית צריכת דלק.
גרסת S5 הספורטיבית מצוידת במנוע V6 3.0 ליטר טורבו המפיק 367 כוחות סוס ו-56.1 קג"מ מומנט. המנוע משודך למערך היברידי-מתון 48 וולט, הנעה כפולה quattro, ומאיץ ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות.
הבלימה סבירה לחלוטין. הנשיכה הראשונית אינה חזקה במיוחד, אך התאוטה לינארית ודוושת הבלם אינה ספוגית לתחושה. המערכת מספקת ביטחון והבלימה האוטונומית עובדת היטב.
נפח תא המטען של אאודי A5 סדאן הוא 445 ליטר. בגרסאות ההיברידיות הנטענות (50e ו-55e) תא המטען קטן יותר ב-114 ליטר ועומד על 331 ליטר בגלל סוללות ההיברידיות.
אאודי A5 מדדה באורך 483 ס"מ, רוחב 186 ס"מ (ללא מראות), גובה 144 ס"מ ובסיס גלגלים מרווח של 289 ס"מ. המרווח הפנימי מכובד והמושבים האחוריים נוחים.
כן, אאודי A5 מציעה מרחב מכובד במושב האחורי. בזכות בסיס הגלגלים המרווח (289 ס"מ) יש מרווחי ראש, ברכיים וכפות רגליים טובים. המושבים האחוריים נוחים ובעלי בסיס ארוך יחסית, עם פתחי מיזוג ומשענת יד.
המשקל המדויק לא פורסם באתר היבואן. בגרסאות ההיברידיות הנטענות צוין במבחן דרכים שהמשקל גדל ב-375 ק"ג ל-2,070 ק"ג ומעלה בגלל הסוללות. גרסת 40 TFSI קלה יותר, אך לא פורסם נתון מדויק.
לא, אאודי A5 לא מגיעה עם גלגל חלופי. במקומו יש ערכת ניפוח לתיקון פנצ'ר קל. זה חיסרון מוזר במבחן דרכים, מכיוון שערכת ניפוח לא תמיד יכולה לעזור.
גרסת 40 TFSI מגיעה עם חישוקי 18 אינץ'. גרסאות S5 ו-55e S-Line מגיעות עם חישוקי 19 אינץ'. חישוקים גדולים יותר משפרים את האחיזה והמראה, אך עלולים להשפיע מעט על הנוחות.
כן, הדלת החמישית החשמלית מאפשרת לנצל היטב את כל המשטח, ובעיקר נוחה מאוד להטענה. המפתח גדול יחסית והגישה לתא המטען נוחה. הסיפה המשלבת בין הדלת החמישית לסיומת המכונית יעילה ומעוצבת יפה.
אאודי A5 מצוידת במערך צגים MMI Panoramic Display הכולל מסך מגע מרכזי 14.5 אינץ' בטכנולוגיית OLED ולוח מחוונים דיגיטלי Audi Virtual Cockpit Plus בגודל 11.9 אינץ'. בגרסת S5 יש גם צג נוסף מול הנוסע 10.9 אינץ'.
לא, אאודי A5 מציעה קישוריות לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו רק בצורה קווית באמצעות כבל. זה חסרון מוזר ברכב שעולה מעל 360,000 שקלים, כפי שצוין במבחן דרכים של אוטו.
בגרסת הבסיס 40 TFSI יש מערכת שמע Audi Sound System עם 10 רמקולים ומגבר 180 וואט. בגרסת S5 ו-55e S-Line יש מערכת Bang & Olufsen משודרגת עם 20 רמקולים כולל במשענות הראש, המספקת סאונד איכותי מועלה.
Audi Drive Select היא מערכת מצבי נהיגה המאפשרת לבחור בין 4 מצבים ולהתאים את חוויית הנהיגה. המערכת משנה את מאפייני המנוע, החלפת ההילוכים, קשיות ההגה ומערכת הבולמים. במצב 'דיינמיק' הרכב מגיבה זריז יותר וספורטיבית.
פנסי Matrix LED באאודי A5 מספקים תאורה חזקה ברזולוציה גבוהה. המערכת מזהה רכבים אחרים ומספקת באופן סלקטיבי אזורי תאורה כדי למנוע סנוור. בהפעלת איתות התאורה יוצרת פעימות דינמיות לכיוון הנסיעה.
כן, בגרסת S5 ו-55e S-Line יש תאורת OLED אחורית מתקדמת עם אפשרות לשינוי תצורת התאורה. גם מסך ה-MMI המרכזי בטכנולוגיית OLED. טכנולוגיה זו מספקת פס תאורה רציף ואפקטים דינמיים.
כן, מערכת MMI מאפשרת התאמה אישית של התצוגות. לוח המחוונים Virtual Cockpit Plus מציע תבניות תצוגה שונות המתחלפות בקלות באמצעות כפתור View על ההגה. אפשר לבחור בין ניווט, מדיה ונתונים שונים.
אאודי A5 ו-BMW סדרה 4 מתחרות ישירות. A5 מציעה עיצוב אלגנטי ומושב סדאן-ליפטבק שימושי יותר, מחיר נמוך יותר (363,100 ש"ח מול 409,000 ש"ח) ומערך צגים MMI מתקדם. BMW מציעה דינמיות וספורטיביות מובחרת.
מרצדס CLE יקרה משמעותית (519,900 ש"ח מול 363,100 ש"ח ל-A5). אאודי A5 מציעה תמורה טובה יותר וטכנולוגיה עדכנית יותר. CLE מציעה פרסטיז'ה מרצדס ונוחות משוכללת. שתיהן מצוינות אך בקטגוריות מחיר שונות.
אאודי A5 מתאימה למי שמחפש משפחתית גדולה יוקרתית עם עיצוב אלגנטי, טכנולוגיה עדכנית ויכולת נהיגה מעולה. היא מתאימה למשפחות שצריכות מרחב ונוחות, לאנשי עסקים המעריכים פרסטיז'ה ולנהגים הרוצים רכב ספורטיבי.
נוחות הנסיעה באאודי A5 טובה - יותר בכבישים בין-עירוניים, מעט פחות ברחובות העיר. רמת השקט בפנים טובה - רחשי הרוח כמעט אינם נשמעים, ורחשי כביש בולטים רק כשאיכות האספלט נמוכה. פסי האטה נבלעים מצויין.
כן, אאודי A5 כוללת גג זכוכית פנורמי מתקדם שמתכהה אלקטרונית בלחיצת כפתור. אין כיסוי פיזי, אך מערכת ההכהה האלקטרונית מצויינת ומאפשרת בחירה בין 30 גווני תאורה בתא הנוסעים.
כן, המושבים הקדמיים והאחוריים נוחים מאוד. המושבים הקדמיים מרופדים בעור, תנוחת הנהיגה מעולה והראות טובה. המושבים האחוריים בעלי בסיס ארוך ומרווח מכובד. בגרסת S5 יש אוורור במושבים.
כן, אאודי A5 מצוידת בבקרת אקלים אוטומטית תלת-אזורית המאפשרת שליטה נפרדת לנהג, לנוסע הקדמי ולנוסעים האחוריים. המערכת כוללת פילטר להפחתת אבק, ריחות ואלרגנים.
ההגה הוא ספורטיבי קטום בתיפור עור עם מנופי העברת הילוכים. משקל ההגה מעט כבד והמרכוז חזק, אך במצב 'דיינמיק' השילוב מוצלח יותר. ההיגוי חד והאחיזה נוחה. ההגה כולל שליטה על מערכות הרכב.
כן, בגרסת 55e-hybrid S-Line יש תצוגה עילית (Head-Up Display) כתוספת אבזור. התצוגה מקרינה מידע חיוני על השמשה הקדמית, וכך הנהג יכול לשמור את העיניים על הכביש. בגרסאות האחרות אינה זמינה כתקן.
כן, בגרסת S5 ו-55e S-Line יש מערכת שמע Bang & Olufsen עם 20 רמקולים כולל במשענות הראש. גרסת 40 TFSI הבסיס כוללת Audi Sound System עם 10 רמקולים ומגבר 180 וואט, המספקת איכות סאונד טובה.
איכות החומרים באאודי A5 מעולה. החומרים נעימים למגע, גם אלה הנחבאים מן העין. איכות ההרכבה טובה ואיכות הגימור אינם מביישים את מעמד המותג. שילוב הצבעים נאה ומשלב עור ושחור.
הראות החוצה לפנים ולצדדים טובה מאוד. לאחור הראות סבירה בלבד, אך בחניות ניתן להיעזר במצלמות היקפיות היעילות. תנוחת הנהיגה מעולה והמושבים מאפשרים תפיסת מרחב טובה.

אודי A5 מחירון וגרסאות

אודי A5 לפי שנים

אודי A5 כתבות ומבחני דרכים

אודי A5 השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • `
    אודי A5
    אודי A5 סדאן 40TFSI, אוט', 2.0 ל' טורבו היברידי-מתון, 2x4
    הספק כוח סוס 204
    מחיר מחירון ₪363100
  • ב.מ.וו סדרה 4
    ב.מ.וו 420i קופה, 2.0 ל' טורבו, אוט', Style
    הספק כוח סוס 184
    מחיר מחירון ₪409000
  • מרצדס CLE
    מרצדס CLE200 קופה, 2.0 ל' טורבו היברידי מתון, Premium ,2x4
    הספק כוח סוס 204
    מחיר מחירון ₪519900

חוות דעת גולשים על אודי A5

5/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (4)

הנאת נהיגה

4.5

עלויות תחזוקה

3.5

נוחות השימוש ואבזור

4.5

מרווח ישיבה

4.8

תא המטען

5

יש לכם אודי A5? כתבו חוות דעת

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.