אודי S1 2022 חוות דעת
-
רקע כללי
ה-S1 הוצגה בתערוכת ז'נבה 2013 והיא הגרסה החמה לסופרמיני היוקרתית של אודי.
ה-S1 שומרת על נאמנות לערכי המותג עם הנעה כפולה קבועה. כדי לעבור להנעה כפולה (שאר הדגמים בעלי הנעה קדמית) נאלצה אודי להחליף את המתלה האחורי מקורת פיתול למתלה רב-חיבורי.
ה-S1 זכתה גם למערכת בלימה משופרת, עדכון למתלה הקדמי, הנמכת מרכב (ב-25 מ"מ) ומנוע בריון – טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 231 כ"ס ו-37 קג"מ המשודך לתיבה ידנית בת שישה הילוכים.
כל הנתונים הללו מתורגמים לכביש בנתון תאוצה של 5.8 שניות ל-100 קמ"ש. בצד העיצובי תצאו שלל סממנים ספורטיביים ותגי Quattro למען הסר ספק.
תא הנוסעים זכה אף הוא לעדכון כדי להכניס את הנהג לאווירה.
ה-S1 מוצעת (גם בישראל) בגרסת 3 דלתות או ספורטבק (5 דלתות).
-
עיצוב ונוכחות
בעזרת אי אלו נגיעות עיצוביות, ה-S1 נראית טוב בהרבה מה-A1 עליה היא מתבססת.
 
בהחלט מדובר במכונית ספורט קטנה ולוהטת.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים דומה לזה של ה-A1, אך הוא מורם מעם באמצעות סמלי Quattro והגה ספורטיבי.
 
איכות החומרים וההרכבה - כמצופה מאודי - טובה למדי.
 
המרווח ליושבים מלפנים טוב בהחלט, אם כי התחושה אינטימית - עניין שמתעצם בהתחשב בעובדה שהנהג והנוסע שלצידו יושבים קרוב מדי.
 
מרגע ההתנעה מתמלא תא הנוסעים בצלילי מנוע רועמים ודומיננטיים, הנעזרים לשם כך ברכיבים יעודיים במערכות היניקה והפליטה.
-
מנוע וביצועים
המנוע חזק מאוד ומאוד ליניארי באופיו, עם כוח זמין כמעט בכל קשת הסל"ד - והשילוב עם תיבת ההילוכים מרשים מאוד (עם הסתייגות בנוגע למהלך המעט-ארוך של ידית ההילוכים).
 
יחד עם זאת, למנוע יש השהיית טורבו מורגשת מהרצוי.
 
צליל המנוע - על אף 4 הבוכנות שלו - נעים, עגול ומענג.
 
צריכת הדלק המשולבת עמדה - בנסיעה בעלת אופי רגוע יחסית - על 9.2 ק"מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
המתלים נוקשים מאוד, הן בנסיעה עירונית והן בשיוט נינוח (בעצם לא כל כך נינוח, עם שפע רעשי מנוע וצמיגים).
 
אולם אלו, בעזרת מערכת ההנעה הכפולה, מצליחים לשמור את המרכב הקטן מאוזן תחת עומס - וזה תענוג גדול.
 
קל מאוד להוציא זנב ולעשות זאת באופן נשלט
ומהנה למדי, באמצעות הרפיה מהדוושה או ליטוף של דוושת הבלם. -
תמורה למחיר
ה-S1 עולה הרבה כסף ורשימת האבזור לא-עשירה כמצופה (וחסרה אביזרים בסיסיים כמו USB וחיישני חנייה).
 
מצד שני, אין לה באמת מתחרות - ובהחלט מדובר בהרבה יותר מ-A1 חזקה.
-
סיכום
מכונית מושכת, כמו שקוואטרו אמורה להיות.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.