ב.מ.וו סדרה 7 2022 חוות דעת
-
רקע כללי
הדור השישי לסדרה 7 נחשף באמצע 2015 - כ-7 שנים מאז שהוצג הדגם היוצא.
מבחינה עיצובית, כצפוי, לא תמצאו מהפכות - זוהי ספינת הדגל של היצרן הבווארי ואין כאן מקום לטעויות עיצוביות נוסח הדור הרביעי מ-2001.
גם המידות נשארו די דומות לאלו של הדור היוצא, למעט המשקל, שהופחת בכ-130 ק"ג.
ככל שמבחוץ מפגינה ה-7 שמרנות עיצובית, הרי שתא הנוסעים מציג שלל חידושים טכנולוגיים.
ברשימת האביזרים המגניבים נמצאת מערכת חנייה אוטומטית, המאפשרת להחנות את הרכב מרחוק באמצעות שלט חכם - אך פונקציה זו אינה ניתנת לתפעול בישראל, משיקולים רגולטוריים.
בצד מערכות ההינע אין חדש - מדובר באותם מנועי טורבו-בנזין המוכרים של היצרן, מ-3.0 ל' טורבו (326 כ"ס) ועד 4.4 ל' טורבו-כפול (450 כ"ס) - בכל מקרה עם תיבה אוט' 8 היל'.
כל הגרסאות זמינות בישראל עם הנעה כפולה ו/או בגרסת Long, עם בסיס גלגלים ארוך ב-14 ס"מ.
לישראל הגיעה סדרה 7 בנובמבר 2015.
באמצע 2016 תגיע גרסת M פראית, עם מנוע V12 של רולס רויס, 6.6 ל' ו-600 כ"ס.
-
עיצוב ונוכחות
ה-7 נאה ופחות מוחצנת מאשר מתחרות אחדות; יותר סולידית, ועדיין מאוד מרשימה ומושכת תשומת לב לא מעטה.
-
תא נוסעים ומטען
הגימור, כצפוי, ברמה הגבוהה ביותר.
-
מנוע וביצועים
גם בגרסת ה-750i-הנעה-כפולה-לונג הכבדה בה נהגנו, הביצועים מהממים בעוצמתם.
 
בידוד הרעשים הפנומנאלי מטעה והתחושה משקרת; במהירות נמוכה, מעיכת הדוושה תביא לתחושה משכרת.
 
התאוצה החזקה מלווה בנסיקה מורגשת והידבקות למושב.
 
המנוע הוא בריון שקט וצריך לעקוב אחר מד המהירות כדי לדעת עד כמה ה-7 מהירה.
-
נוחות והתנהגות
לא משנה כמה הכביש גרוע, ה-7 תסנן הכל, ובשקט. מתלי האוויר תקניים, וכוללים מערכת השומרת את גובה הרכב בלי קשר למספר הנוסעים, כאשר כל גלגל מאוזן בנפרד.
 
נהיגה דינאמית? אפשרי - ה-7 נוסעת מהר ואוחזת היטב - אך נהיגה אגרסיבית אינה הולמת מכונה שכזאת.
-
תמורה למחיר
מרצדס S קלאס היא המתחרה הקרובה ביותר ל-7 באופייה, בתדמיתה וביכולותיה - והבחירה ביניהן מבוססת על עניין של טעם.
 
אם ממש בודקים בציציות, לב.מ.וו יש 3 שנות אחריות, לעומת שנתיים בלבד למרצדס.
 
אודי A8 ולקסוס LS זולות משמעותית ויגואר XJ מציעה אופי אחר,
מוחצן יותר. -
סיכום
ספינת דגל המבוצעת ברמה הגבוהה ביותר.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.