BYD דולפין סרף 2025
BYD דולפין סרף 2025 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
-
רקע כללי
במאי 2025 נחת בישראל רכב המיני החשמלי BYD דולפין סרף, אשר משווק בעולם החל מ-2023 בשם "סיגאל" (שחף) ומאז הספיק לעבור צמד עדכונים קלים.
הסרף בעל ההופעה הייחודית והספורטיבית נשען על פלטפורמת ה-3.0 החשמלית של BYD, המשרתת גם את אטו 3, דולפין ודגמים חשמליים נוספים.
לרכב בסיס גלגלים של 250 ס"מ, אורך 399 ס"מ, רוחבו 172 ס"מ וגובהו 159 ס"מ. לתא המטען נפח של 308 ליטר, המשקל נע בין 1445 ל-1465 ק"ג ויש לו ארבעה מושבים בלבד.
בניגוד למקובל, הרכב יוצע בשתי גרסאות עם הספק שונה - בשתיהן סוללת 43.2 קוט"ש והספק הטעינה המהירה המרבי הוא 85 קילוואט. טעינה בעמדה ביתית (11 קילוואט) תארך כחמש שעות.בגרסת הבסיס, 'בוסט', הספק המנוע הוא 88 כ"ס ו-17.9 קג"מ בלבד.
ההאצה ל-100 קמ"ש תארך 12.1 ש', המהירות המרבית 150 קמ"ש והטווח עד 322 ק"מ.
לגרסת 'קומפורט' הבכירה 156 כ"ס ו-22.4 קג"מ, היא מאיצה למאה קמ"ש ב-9.1 ש' והמהירות המרבית זהה (150 קמ"ש). הטווח עד 310 ק"מ. -
עיצוב ונוכחות
במפגש בכביש, כאשר המכונית אינה בצהוב זרחני כמו בחלק מהתמונות שלה, היא נראית פחות מושכת. העיצוב חסר בליטוש וכולל הרבה משטחים ישרים עם חיבורים חדים ומעט גסים.
ממד הגובה הנדיב גורם לרכב להיראות צר, וחישוקי ה-"16 נראים קטנים מדי. -
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מפגינה עיצוב נאה ומכובד גם אם החומרים ברובם קשיחים למגע.
הצג המרכזי, "10.1, אינו גדול ביחס למקובל בדגמי סין, אך בהחלט מתאים למיני שכזאת. הבעיה היא שלתפריטים סימולים קטנטנים והם עצמם סבוכים ומפורטים מדי; כאשר אנדרואיד-אוטו משולב במערכת, יש צורך בהרבה לחיצות לשינוי פעולה או ברדיו, ולא פעם תגובות המערכת לא מספיק מהירות והצג לא מספיק רגיש ללחיצה. אגב רדיו: הקליטה שלו אינה טובה.מתחת לצג שורה נאה של לחצנים לקיצור דרך המסייעים לתפעול שהינו בכל זאת טוב מהמקובל בדגמים רבים שמקורם בסין.
בקרת אקלים אין ותפעול המיזוג דרך הצג מעט מוזר. מערכת האוורור רועשת.קצת מפתיע לפגוש במכונית קטנה וזולה מושבים ספורטיביים עם תפעול חשמלי. הם מעט פשוטים במבנה, אבל נוחים באופן מספק. לגבוהים יפריע שלא ניתן לכוון את ההגה למרחק.
ביחס לרכב קטן המרחב מאחור נאה גם בזכות רצפה שטוחה, אך הרכב מוגבל לשני נוסעים מאחור.
תא המטען צר וגבוה ולכן נראה קטן מהנפח בפועל, 308 ליטרים שהוא יעיל ומספק ברכב כזה. מפריע שאין כיסוי. -
מנוע וביצועים
בעידן הרכב החשמלי, נתון הספק של 88 כ"ס נראה ממש קטן, אבל בפועל לא באמת קשה להסתדר עם זה – בעיקר בגלל נתון מומנט ראוי (17.9 קג"מ) הזמין במלואו כבר באפס סל"ד.
בעיר, הרכב זריז ויעיל, הן ביציאה מרמזור, הן בצבירת מהירות בכבישים פרבריים. עם זאת, כאשר יוצאים מהעיר ובמיוחד כאשר עולים לכבישים המהירים, ההספק הצנוע מורגש; האצות הביניים הרבה פחות נמרצות, והמצערת הקהה אינה מוסיפה. -
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
טווחי הנסיעה פחות בעייתיים מהצפוי אבל דורשים תכנון ומונעים ספונטניות.
ביום המבחן במסלול שכלל גם מעט קטעים מאומצים רשמנו 5.7 ק"מ/קוט"ש, לטווח של כ-245 ק"מ.
בנסיעה יותר מתונה הגענו לכ-280 ק"מ תוצאה של צריכה העומדת על 6.2-6.4 ק"מ/קוט"ש.-
טווח נסיעה חשמלי WLTP322 ק"מ
-
טווח נסיעה בפועלטווח נסיעה בפועלהטווח אליו הגענו במבחן הדרכים שלו, על אספלט ישראלי, בתנאים אמיתיים, בנהיגה הגיונית, על סוללה אחת280 ק"מ
-
קיבולת סוללהקיבולת סוללהככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית43.2 קוט"ש
-
הספק טעינה מהירה DCהספק טעינה מהירה DCהטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר85 קילוואט
-
זמן טעינה מהירה DCזמן טעינה מהירה DCיש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען00:30 שעות
-
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בסרף אינה מצטיינת – שיבושים קטנים מורגשים ויוצרים תחושה שהרכב "עסוק". הרכב מתמודד באופן סביר עם שיבושים גדולים אך פעולת הבולמים אינה מהודקת ותנועת המרכב על פסי האטה ועל פני גלי כביש אינה מרוסנת.
איכות הנסיעה, ככל שמדובר בבידוד רעשים, אינה מצטיינת, אף היא. בעיר נשמעת פעולת המתלים ומחוצה לה רעשי כביש ורוח.
אותו הספק נמוך מעמיס פחות על מכלולי ההיגוי והשלדה, ואם בכלים סיניים רבים נראה שתפוקת המנוע גדולה מיכולת המתלים, כאן יש יותר הרמוניה. ההתנהגות צפויה וברורה, אך פעולת המתלים אינה מלוטשת ורכינת המרכב בפניות מורגשת. משקל ההגה משתנה לעיתים באופן לא הדרגתי עם עליית המהירות, אך כישורי ההפניה שלו טובים.
יש שתי דרגות לבלימה הרגנרטיבית, שתיהן לא חזקות. לבלמים חסרה חדות ועוצמה אבל בעיקר מפריעה הפגיעה ביציבות בעצירה חזקה. -
תמורה למחיר
ב-115,000 שקלים עבור הרכב, וסכום זעיר ממש עבור צריכת החשמל – 1,500 שקלים לשנה – דולפין סרף היא חלופה חשמלית טובה ודומה במחירה למכוניות המיני בעלות מנוע הבנזין. התמורה טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
דולפין סרף משווקת בשתי גרסאות, שלכל אחת רמת גימור משלה.
לגרסת 'בוסט' חישוקי "16, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, ריפוד דמוי עור, מחוונים מוקרנים, צג "10.1 (שכרגיל ליצרן מסתובב על צירו) ומערך מולטימדיה שכולל ממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, מפתח חכם, ועוד. ב'קומפורט' מתווספים תאורת לד, מצלמות היקפיות ועוד.
-
בטיחות
דולפין סרף נבדקה במבחני הריסוק של יורו NCAP בשנת 2025 וזכתה לציון מרשים מאוד עבור מכונית קטנה של 5 כוכבים עם 82% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים ו-77% בתפקוד מערכות הבטיחות.
רשימת האבזור הבטיחותי כוללת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
במבחן גילינו כי מערך הבטיחות נגרר לשפע התרעות מיותרות (בעיקר תשומת לב נהג ומהירות). תיקון ההיגוי אינו אלים כמו בדגמים אחרים קרובים, למעט כאשר בקרת השיוט מופעלת, אבל הוויברציות מופרזות. במפרט הבטיחות חסר ניטור שטחים מתים. -
מה חדש בדגם
תחילת שיווק בישראל, במאי 2025. -
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
חשמלית עירונית משתלמת.
BYD דולפין סרף מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
BYD דולפין סרף כתבות ומבחני דרכים
BYD דולפין סרף השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על BYD דולפין סרף
יש לכם BYD דולפין סרף? כתבו חוות דעת