הונדה סיוויק האצ'בק 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    לקראת 2023 נחת בישראל הדור החדש של הונדה סיוויק. הדגם העדכני מבוסס על פלטפורמה חדשה, המרכב קשיח מקודמו וממדיו גדולים במעט מאלו של הדור היוצא.

    בישראל משווקת הסיוויק עם יחידת הנעה ההיברידית המשלבת בין מנוע בנזין 2.0 ל' המשמש לרוב כגנרטור, לבין מנוע חשמלי המפיק 183 כ"ס ו-32 קג"מ ואחראי על ההנעה ברוב המצבים.

    לצד גרסה זו מוצעת גרסת טייפ R הספורטיבית, עם מנוע 2.0 ל' מוגדש (329 כ"ס), תיבה ידנית ומפרט טכני משופר הכולל דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה, בולמי זעזועים נשלטים אלקטרונית, היגוי מקוצר (2.1 סיבובים מנעילה לנעילה), בלמים של ברמבו, צמיגים ספורטיביים ועוד.

  • עיצוב ונוכחות

    בעבר סיוויק במרכב האצ'בק הציגה מופע רעשני ומצועצע, ולזו העדכנית מופע יוקרתי ומלוטש יותר. היא גם נראית גדולה ורחבה מממדיה, מה שמעניק לה נוכחות רבה יחסית למכונית מסוגה.
  • תא נוסעים ומטען

    גם בסביבת הנהג ההופעה נקייה ומנימליסטית, לעיתים מדי, והתחושה קודרת. עם זאת, איכות החומרים טובה לרוב והנדסת האנוש מוצלחת.

    הישיבה נמוכה, קל למצוא תנוחת נהיגה נוחה וגם מושב הנהג מוצלח.

    הכניסה לאחור דורשת התכופפות, אולם בפנים מגלים מרחב טוב עבור שני נוסעים. אין פתחי אוורור ברמות הגימור הנמוכות - וזה לא אידיאלי בקיץ הישראלי ובתחומי המחיר האלה.

    לתא המטען נתון צנוע, גם ביחס למשפחתיות האצ'בק אחרות – 345 ל' בלבד - אך בזכות מבנה נכון הוא שימושי למדי.

  • מנוע וביצועים

    יחידת ההנעה ההיברידית מוצלחת במיוחד. הביצועים טובים, ויחידת הכוח מציעה עליה הדרגתית בסל"ד ובסאונד היוצרת תחושה של החלפות הילוכים. במרבית המצבית יחידת ההנעה הזו שקטה ומציעה אופי "חשמלי" בנהיגה יום-יומית, אך תחת האצה האופי "בנזיני" וספורטיבי. גרסת טייפ R הספורטיבית טרם נבחנה.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    energy_2.svg

    במבחן הדרכים לגרסה ההיברידית צריכת הדלק הממוצעת עמדה על כ-17.5 ק"מ לליטר – נתון מצוין. בנהיגה מתונה נרשמו בקלות כ-20 ק"מ לליטר. גרסת טייפ R טרם נבחנה.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      20.8 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      17.7 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      40 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      3
  • נוחות והתנהגות

    כיול המתלים של סיוויק נוטה לצד הנוקשה, אך הוא נעשה בצורה פרוגרסיבית ואיכותית. זה אומר שהסיוויק אומנם אינה מכונית רכה ומלטפת, אך תטפל ברוב השיבושים באופן יעיל מחד ומצטיינת בריסון המרכב מאידך. רעשי הכביש והרוח מורגשים יותר מן הרצוי. התנהגות הכביש טובה מאוד עם יכולת גבוהה בפניות, זוויות גלגול מתונות וריסון טוב של המרכב. הבלימה טובה מהמקובל בכלים היברידיים, כשרק במקרים קיצוניים קשה לדייק את מינון הבלימה.
  • תמורה למחיר

    מחירה של סיוויק גבוה באופן קיצוני ביחס למשפחתיות קומפקטיות אחרות עם נתונים דומים - והתמורה לא גבוהה.
  • גרסאות ורמות גימור

    הונדה סיוויק החדשה משווקת בישראל בגרסה היברידית המוצעת בשלוש רמות גימור.

    רמת 'אלגנס' כוללת תאורת לד, חישוקי "17, מפתח חכם, בקרת אקלים, צג "9, מחוונים מוקרנים "7, תפעול חשמלי למושב הנהג ועוד.

    רמת אבזור 'ספורט' מוסיפה חישוקי 18 אינץ', ריפוד משולב בד-עור למושבים, איפור והופעה ספורטיביים יותר ועוד.

    רמת 'אדוונס' מוסיפה תאורה אדפטיבית, גג זכוכית, מחוונים מוקרנים "10.2, תפעול חשמלי גם למושב הנוסע, ריפוד עור למושבים הקדמיים (דמוי עור באחוריים), מערכת שמע משודרגת של בוז ועוד.

    גרסת טייפ R הספורטיבית מעוצבת באופן אגרסיבי בהשוואה לסיוויק הרגילה, ולרכב גם ספוילר אחורי גדול ושלושה פתחי מפלט. בגרסה זו תאורת לד מלא, מפתח חכם, צג "9, מחוונים מוקרנים, מושבי ספורט ייחודיים ועוד.

  • בטיחות

    הונדה סיוויק נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וקיבלה דירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציון של 89% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים ו-82% בהגנה על הולכי רגל. היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור רכב בשטח מת, התרעה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור ועוד.
  • מה חדש בדגם

    במאי 2024 הציגה הונדה מתיחת פנים לסיוויק עם עדכון עיצובי קל, רענון סביבת הנהג ותוספת כוח ליחידת ההנעה ההיברידית. הסיוויק המחודשת צפויה לנחות בישראל במהלך 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    הונדה סיוויק היא משפחתית מצוינת, אך מחירה הגבוה פוגע בתמורה.

הונדה סיוויק האצ'בק שאלות ותשובות

מחירו של הדגם מתחיל ב-219,900 ש"ח לרמת הגימור אלגנס, עובר דרך 227,900 ש"ח לרמת ספורט, ומגיע ל-250,900 ש"ח לרמת אדוונס הבכירה. גרסת טייפ R הספורטיבית עולה 346,000 ש"ח.
במחיר הבסיסי של רמת אלגנס (219,900 ש"ח) כלולים: חישוקי 17 אינץ', תאורת לד מלא, מפתח חכם, לוח מחוונים דיגיטאלי 7 אינץ', חיישני חניה היקפיים, מצלמת נסיעה לאחור, חימום מושבים ובקרת אקלים.
הרכב מציע ביצועים מצוינים וצריכה חסכונית של כ-17.5-20 ק"מ לליטר, אך המחיר גבוה משמעותית ביחס למתחרות במגזר. התמורה איכותית מבחינה הנדסית, אבל יש לשקול לעומק את פער המחיר.
אלגנס (219,900 ש"ח) - בסיסית עם אבזור עשיר. ספורט (227,900 ש"ח) - מוסיפה חישוקי 18 אינץ', ריפוד משולב דמוי עור-בד ואיפור ספורטיבי. אדוונס (250,900 ש"ח) - תאורה אדפטיבית, גג זכוכית, מחוונים 10.2 אינץ', ריפוד עור ומערכת שמע בוז.
מחירי הרכב נקבעים על ידי היבואן הרשמי - מאיר. מומלץ ליצור קשר ישיר עם סוכנויות הונדה לקבלת מידע עדכני על מבצעים או הנחות זמינות. לעיתים ישנם מבצעי מימון או ציוד נלווה.
מערכת תיקון הסטייה מנתיב פועלת על ידי החלת היגוי קל והחזרת הרכב למרכז הנתיב. היא עובדת בצורה אקטיבית ויכולה להיות מעט אגרסיבית בפעולתה לפי חוויות המבחן. ניתן לנתק אותה אם רצוי בכך, אך התפעול דורש מעט התעסקות.
כן, הרכב כולל מערכת ניטור שטחים מתים (BSM) שמתריעה על רכבים בשטח מת מימין או משמאל. המערכת פועלת באמצעות אינדיקטורים במראות הצידיות ועוזרת למנוע תאונות בהחלפת נתיבים. היא כלולה כסטנדרט בכל רמות הגימור.
סיוויק האצ'בק החדשה מציגה מראה יוקרתי ומלוטש יותר מהדורות הקודמים. צללית נמוכה ורחבה, סבכה צרה, קווי תאורה מודרניים בטכנולוגיית LED ודגשי איפור מיוחדים. המראה הכולל יותר בוגר ואלגנטי, פחות רעשני מבעבר.
תא הנוסעים מעוצב בצורה מינימליסטית עם קו רוחבי מדומה עם דוגמת כוורת שמסתיר את פתחי האוורור. האווירה ברמת אלגנס מעט קודרת, אך איכות החומרים טובה למעט בדיפוני הדלתות. המחוונים הדיגיטליים ברורים לקריאה והפקדים מסודרים באופן לוגי.
סיוויק האצ'בק מוצעת במגוון צבעים שכולל לבן, שחור, כסף, אפור, אדום וכחול. הזמינות משתנה בהתאם לרמת הגימור וחלק מהצבעים עשויים לדרוש תוספת מחיר. מומלץ לבדוק עם סוכנות הונדה את האפשרויות המדויקות.
במבחן דרכים של מגזין אוטו נרשמה צריכה ממוצעת של כ-17.5 ק"מ לליטר. בנהיגה מתונה עירונית ניתן להגיע בקלות ל-20 ק"מ לליטר. אפילו בנהיגה מאומצת הצריכה נשארת מצוינת. לפי נתוני היצרן - 20.8 ק"מ לליטר.
נפח מיכל הדלק הוא 40 ליטרים. זה אומר שעם צריכה ממוצעת של 17.5 ק"מ לליטר, טווח הנסיעה עומד על כ-700 קילומטרים בתדלוק אחד, ובנהיגה חסכונית ניתן להגיע אפילו ל-800 קילומטר.
המערכת ההיברידית מקטינה משמעותית את צריכת הדלק בהשוואה לרכב בנזין קונבנציונלי. התנועה העירונית והעצירות הן בדיוק איפה שהמנוע החשמלי מצטיין, כשמנוע הבנזין כמעט אינו פועל בתנאים אלה.
הרכב מצויד במערכת היברידית e:HEV המשלבת מנוע בנזין 2.0 ליטר (142 כ"ס) ומנוע חשמלי (183 כ"ס, 32 קג"מ). המנוע החשמלי אחראי על ההנעה ברוב המצבים, ואילו מנוע הבנזין משמש בעיקר כגנרטור לטעינת הסוללה.
תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש נמשכת 7.8 שניות בגרסה ההיברידית, וזאת תוצאה של שילוב יעיל בין המנוע החשמלי החזק למנוע הבנזין. גרסת טייפ R מאיצה תוך 5.4 שניות בלבד.
הביצועים טובים במיוחד, עם תגובה מיידית בזכות המנוע החשמלי. המערכת מייצרת עליית סל"ד הדרגתית עם צליל ספורטיבי, כשבמצב ספורט הצליל מתוגבר ונשמע דומה למנועי VTEC הקלאסיים של הונדה.
המנוע החשמלי מניע את הרכב ברוב הזמן. מנוע הבנזין נכנס לפעולה במהירויות מעל 70 קמ"ש בשיוט או בעומסים כבדים, אז הוא יכול להניע ישירות או לסייע למנוע החשמלי. המעברים בין מצבים מבוצעים בצורה חלקה וכמעט בלתי מורגשת.
ההספק המקסימלי של המערכת ההיברידית מבוסס על המנוע החשמלי של 183 כ"ס. מנוע הבנזין מייצר 142 כ"ס נוספים, אך הם פועלים יחד בצורה חכמה ולא מתווספים בפשטות. הביצועים מרשימים לקטגוריה.
תא המטען מציע נפח של 345 ליטר בלבד, נתון צנוע ביחס למשפחתיות אחרות בקטגוריה. עם זאת, המבנה נכון ושימושי, והרכב כולל כיסוי תא מטען נגלל ייחודי שנמצא מעשי במיוחד. ניתן להגדיל את הנפח על ידי קיפול המושבים האחוריים.
כן, המושבים האחוריים מתקפלים ומאפשרים הגדלה משמעותית של נפח התא המטען. המנגנון פשוט ונוח לשימוש, והרצפה נשארת יחסית שטוחה אחרי הקיפול.
הרכב מציע 5 מקומות ישיבה. המושבים הקדמיים נוחים עם תמיכה טובה, והמושבים האחוריים מספקים מרחב נאה לרגליים ולראש עבור שני נוסעים בוגרים. נוסע שלישי במרכז ירגיש פחות נוח בגלל תעלת ההנעה הבולטת ברצפה.
כן, המרווח מאחור טוב. הכניסה דורשת התכופפות מסוימת בגלל גובה הגג, אך לאחר הכניסה יש מרחב נאה לראש ולרגליים גם לנוסעים גבוהים. המושב גבוה מספיק כך שהברכיים לא ידחסו למושב הקדמי.
אורך הרכב 455 ס"מ, רוחבו כ-180 ס"מ, וגובהו 141 ס"מ. בסיס הגלגלים הוא 274 ס"מ. הרכב נראה גדול ורחב יותר מממדיו האמיתיים, מה שתורם לנוכחות מרשימה על הכביש.
ברמת אלגנס הרכב מצויד בחישוקי 17 אינץ', ברמת ספורט בחישוקי 18 אינץ' וברמת אדוונס גם בחישוקי 18 אינץ'. החישוקים הגדולים יותר תורמים למראה ספורטיבי יותר אך עלולים להשפיע קצת על נוחות הנסיעה.
הרכב כולל צג מגע 9 אינץ' שמותקן בראש הדשבורד. המערכת פשוטה ונוחה לתפעול, אך התצוגה אינה מודרנית במיוחד. המערכת תומכת בחיבור סמארטפון, ניווט ומערכת שמע איכותית. ברמת אדוונס יש שדרוג למערכת שמע של בוז.
ברמת אלגנס וספורט לוח המחוונים הדיגיטלי הוא בגודל 7 אינץ'. ברמת אדוונס הוא משודרג ל-10.2 אינץ'. הלוח ברור לקריאה עם תפריטים נוחים לשליטה מכפתורים על גלגל ההגה, והוא מחולק לשלושה מסכי משנה.
הרכב כולל תמסורת ישירה (e-CVT) המתאימה למערכת ההיברידית. היא פועלת בצורה חלקה ויעילה, והונדה הצליחה לייצר תחושת החלפת הילוכים הדרגתית שמוסיפה לחוויית הנהיגה. בורר ההילוכים בצורת לחצנים ודורש הסתגלות.
הרכב מציע מספר מצבי נהיגה כולל מצב נורמל, מצב ספורט ומצב אקו. במצב ספורט הצליל מתוגבר מלאכותית והתגובה זריזה יותר. במצב אקו התגובה מתונה יותר לחיסכון מרבי בדלק.
כן, הרכב תומך ב-Apple CarPlay ו-Android Auto שניהם. החיבור יכול להיעשות בכבל או אלחוטית בהתאם לרמת הגימור. מערכת המולטימדיה מציעה קישוריות נוחה ופשוטה לסמארטפון ומאפשרת שימוש באפליקציות הטלפון.
הרכב מציע איכות הנדסית טובה, ביצועים מצוינים וחיסכון בדלק. עם זאת, המחיר גבוה משמעותית ביחס למתחרות בקטגוריה, כאשר יש להביא בחשבון גם שרשת השירות של הונדה מצומצמת בישראל. מי שמחפש משפחתית ייחודית וחסכונית ימצא כאן פתרון מעניין.
נוחות הנסיעה סולידית. כיול המתלים נוטה לנוקשה אך מבוצע באופן פרוגרסיבי ואיכותי. הרכב מטפל ביעילות ברוב השיבושים, אך רעשי הכביש והרוח מורגשים יותר מהרצוי. התנוחה בנהיגה נמוכה אך לא מוגזמת, וקל למצוא תנוחה נוחה.
מושב הנהג נוח ומציע תמיכה טובה. ברמת אלגנס המושבים מרופדים בבד, ברמת ספורט בשילוב דמוי עור-בד, וברמת אדוונס יש ריפוד עור מלא במושבים הקדמיים. התפעול החשמלי למושבים זמין רק מרמת אדוונס.
בנהיגה רגילה חטיבת הכוח שקטה למדי עם אופי חשמלי. עם זאת, בהאצות מתגבר הרעש מהמנוע, ורעשי הכביש והרוח מורגשים יותר מהמקובל במכוניות בקטגוריה. התנעת בוקר יכולה להיות קצת רועשת עד שהמנוע מתחמם.
כן, כל רמות הגימור כוללות בקרת אקלים עם פקדים ברורים ונוחים לתפעול. ברמת אלגנס אין פתחי אוורור מאחור, אבל הם נוספים מרמת ספורט ומעלה. חימום מושבים כלול כבר ברמת הבסיס.
התנהגות הכביש טובה מאוד עם יכולת גבוהה בפניות. ההיגוי מהיר עם 2.2 סיבובים מנעילה לנעילה, מדויק ועם משקל נכון. זוויות הגלגול מתונות והריסון טוב של המרכב. התוצאה יותר סולידית מדרמטית, וזה מתאים עבור משפחתית.
הבלימה טובה מהמקובל בכלים היברידיים, עם תחושה טבעית יחסית. רק במקרים קיצוניים קשה לדייק את מינון הבלימה. ניתן להגביר את בלימת המנוע מפקדים מאחורי גלגל ההגה, אך רק לזמן מוגבל.
הונדה ישראל מעניקה אחריות יצרן למשך 3 שנים או 100,000 קילומטר (לפי המוקדם). יש לבדוק עם היבואן את התנאים המדויקים הכוללים את המערכת ההיברידית והסוללה. מומלץ לבצע טיפולים רק במוסכים מוסמכים.
עלויות התחזוקה של הונדה סיוויק סבירות ונמוכות יחסית ביחס למתחרות בקטגוריה. טיפול שנתי סטנדרטי עולה כ-1,200-1,800 ש"ח בהתאם למספר הקילומטרים. מערכת ההיברידית דורשת מעט תחזוקה קלה יותר ממנועי בנזין קונבנציונליים.
הונדה ממליצה על טיפול שנתי או כל 15,000 קילומטר (לפי המוקדם). זה כולל החלפת שמן מנוע, מסננים, בדיקת מערכות הרכב והמערכת ההיברידית. חשוב לעקוב אחר המועדים לשמירת האחריות.
הסוללה ההיברידית אינה דורשת תחזוקה מיוחדת מצד המשתמש.הונדה מעניקה אחריות למערכת ההיברידית והסוללה מתוכננת לארוך כמעט כמו חיי הרכב. בבדיקות השגרתיות יבדקו מצב הסוללה והמערכת.

הונדה סיוויק האצ'בק מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

הונדה סיוויק האצ'בק השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • energy_2.svg
    ` on
    הונדה סיוויק האצ'בק
    הונדה סיוויק האצ'בק 2.0 ל' היברידי, אוט', Elegance
    מחיר מחירון ₪219900
  • electric.svg
    on
    אורה 03 פאנקי קאט
    אורה 03 (פאנקי קאט) 400, חשמלי, Classic
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 400
    מחיר מחירון ₪139900
  • מאזדה 3
    מאזדה 3 סדאן 2.0 ל', אוט', Comfort ,2x4
    הספק כוח סוס 165
    מחיר מחירון ₪161500
  • אופל אסטרה
    אופל אסטרה 1.2 ל' טורבו, GS Line
    הספק כוח סוס 130
    מחיר מחירון ₪167990
  • on
    פולקסווגן גולף
    פולקסווגן גולף (מ. פנים) 1.5 ל' טורבו היברידי מתון, אוט', Life
    הספק כוח סוס 116
    מחיר מחירון ₪176900
  • פורד פוקוס
    פורד פוקוס 1.0 ל' טורבו היברידי מתון, אוט', סטיישן, Titanium Tourer
    הספק כוח סוס 155
    מחיר מחירון ₪165900
  • יונדאי אלנטרה N
    יונדאי אלנטרה N, אוט', 2.0 ל' טורבו
    הספק כוח סוס 280
    מחיר מחירון ₪234900

חוות דעת גולשים על הונדה סיוויק האצ'בק

4.7/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (7)

הנאת נהיגה

4.6

עלויות תחזוקה

3.9

נוחות השימוש ואבזור

4.7

מרווח ישיבה

4.7

תא המטען

4.6

יש לכם הונדה סיוויק האצ'בק? כתבו חוות דעת

הונדה ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.