יונדאי איוניק 5 2021 - אוטו

יונדאי איוניק 5 2021 יד שניה

יונדאי איוניק 5 2021 יד שניה

קטגוריה: פנאי/שטח בינוני
גירסה מומלצת:
481 ק"מ
שנת השקה: 2021

יונדאי איוניק 5 2021 יתרונות וחסרונות

יתרונות מרחב פנימי, עיצוב, שימושיות, אבזור, יחידת כוח.
חסרונות נוחות נסיעה, הנדסת אנוש.
בשורה התחתונה החשמלית של העולם החדש.

יונדאי איוניק 5 2021 יד שניה חוות דעת

נבדק על ידי אלגוב אוהד

  • רקע כללי

    יונדאי הכריזה על תת מותג חשמלי בשם "איוניק" באוגוסט 2020. איוניק 5 – דגם ראשון למשפחה החדשה, הוצג ב-2021 והגיע לישראל באוגוסט אותה שנה, אם כי מלאי של ממש הגיע רק לקראת סוף אותה שנה.

    הוא מבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית של קונצרן יונדאי-קיה, המכונה E-MGP. המראה הוא כשל האצ'בק כשהממדים הם כשל רכב פנאי. האורך הוא כמו בדגמי פנאי קומפקטיים, 463.5 ס"מ, אך בסיס הגלגלים ענק, 300 ס"מ, גדול מזה של פאליסייד, למשל. הגובה, 165 ס"מ, הוא כמו של דגמי פנאי, ומרווח גחון של 16 ס"מ מחזקים את הפן הזה של הדגם. נפח תא המטען עומד על 531 ליטרים, כשבנוסף נמצא חלל אחסון מלפנים בנפח של 57 ליטר. בגרסת ההנעה הכפולה הוספת המנוע הקדמי מצמצמת את נפח תא המטען מלפנים ל-24 ליטרים. המשקל הוא מעט יותר מ-2 טונות לגרסה הקלה ביותר.

    בתחילת הדרך הוצגה בארץ גרסת אחת, עם מנוע אחד ונעה אחורית, כשבדצמבר 2021 הצטרפה גרסה נוספת עם שני מנועים והנעה כפולה. בגרסת ההנעה האחורית מנוע אחד המייצר 217 כ"ס, לגרסת ההנעה הכפולה מנוע אחורי שמייצר 210 כ"ס, וקדמי שמפיק 95 כ"ס. התפוקה הכוללת בגרסה זו היא 305 כ"ס. בשתי הגרסאות נמצא את אותם סוללות (הכי גדולות ביונדאי) של 72.5 קוט"ש. בגרסת ההנעה האחורית הן מאפשרת טווח של כ-481 ק"מ (451 ק"מ ברמת הגימור הגבוהה, בגלגל החישוקים הגדולים יותר), בגרסת ההנעה הכפולה הטווח הוא 430 ק"מ.

    יש שלוש רמות גימור. 'פרסטיג'', שכוללת תאורת לד, חישוקי "19, בקרת אקלים עם פתחים מאחור, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושב הנהג ועוד. רמת 'סופרים' שמוסיפה גג זכוכית ורמת גימור 'עלית' שמוסיפה חישוקי "20 עם צימגים מיוחדים שפותחו עבור החשמליות של יונדאי-קיה, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי לדלת האחורית, למושבים מאחור וגם למושב הנוסע, זיכרונות למושב הנהג, אוורר למושבים הקדמיים, חימום לגלגל ההגה, ריפוד עור, תאורת אווירה משתנה, טעינה אלחוטית לסלולר עם קירור ועוד.

    מפרט הבטיחות בכל רמות הגימור זהה וכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה ושמירת הרכב במרכז נתיב, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית. ברמת הגימור הגבוהה, הקרנת תמונת שטח מת במחוונים בזמן איתות. ארגון הבטיחות Euroncap העניק לדגם בסוף 2021 ציון של חמישה כוכבי בטיחות.

  • עיצוב ונוכחות

    הממדים, הפרופורציות והקווים של יונדאי איוניק 5 2021, יוצרים שילוב של אלגנטיות ונוכחות שקשה להתעלם ממנה. בלילה מצטרפת לכך גם תאורת הלד המיוחדת, אם כי ביום החזית קצת פחות מרשימה, ומזכירה עיצוב עתידני משנות השבעים.

  • תא נוסעים ומטען

    תא הנוסעים ממשיך בקו הנקי והעדכני כשצמד הצגים הגדולים מדגיש זאת. החומרים עצמם מרשימים פחות עם יותר מידי חלקי פלסטיק קשיחים בסביבת הנהג ובדיפוני הדלתות. ברמת גימור 'עלית' הגבוהה, דיפוני העור משפרים את המצב. סביבת הנהג שופעת מרכיבים ייחודיים, אבל תפעול המערכות הרבות לא מספיק נוח והחיווי לא תמיד ברור. מערכת האוורור במצבים הגבוהים רועשת.

    תנוחת הנהיגה גבוהה, שדה הראייה טוב, אבל אין כאן את תחושת הנהיגה של רכב פנאי. הממדים הגדולים מעניקים שפע של מקום בכל היבט גם מלפנים וגם מאחור. כל המושבים נוחים כשברמות הגימור הגבוהות ישנם מושבים אחוריים מתכווננים חשמלית.

    תא המטען גדול, אך הכיסוי שלו פשוט וממוקם נמוך מדי.

     

  • מנוע וביצועים

    רק גרסת ההנעה אחורי נבחנה וזו מפיקה ביצועים מעולים, בייחוד עד 100 קמ"ש, עם האצות ביניים טובות. מצב 'ספורט' מחדד את תגובת המצערת.

    הטווח הרשמי של גרסה זו נע בין 481-451 ק"מ. בפועל במבחן שלנו הצלחנו להתקרב לטווח של 400 ק"מ בנסיעה רגוע. בנסיעה נמרצת יותר הטווח ירד משמעותית לאזור ה-320 ק"מ.

     

  • נוחות והתנהגות

    הבולמים נוקשים למדי ומתקשים להתמודד במהירות עירונית עם שיבושים גדולים. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה של יונדאי איוניק 5 2021 משתפרת, ונעימה ברוב הזמן. בידוד רעשי הרוח טוב וזה של הצמיגים סביר.

    התנהגות הכביש טובה ומאוזנת. הבלמים, כרגיל ברכב חשמלי, אינם מדויקים ופעולתם אינה ברורה.

     

  • תמורה למחיר

    הוא מציע מבנה מקורי שמשלב בצורה מוצלחת עיצוב, שימושיות, מרחב ואבזור. נוחות הנסיעה פחות מרשימה, אבל הוא מצליח להימנע מחסרונות משמעותיים. המחיר יקר יחסית אבל סה"כ דומה למתחרים, כך שהתמורה טובה.

  • התפלגות מכירות

    לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה עלית חשמלית עם כ-170 יחידות.

  • מה חדש ביונדאי איוניק 5 2021

    דגם חדש בעולם, ראשון למשפחה החשמלית החדשה, שבעתיד תורחב עם דגמים נוספים. שיווק בישראל החל באוגוסט בגרסת הנעה אחורית כשבדצמבר הצטרפה גרסת ההנעה הכפולה.

  • סיכום

    דגם מוצלח שגם מצעיד את המותג קדימה.

יונדאי איוניק 5 2021 יד שניה גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג יונדאי איוניק 5
יונדאי איוניק 5 גרסאות חשמליות טווח נסיעה כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר מחירון
481 ק"מ (WLTP)
217
1,955
-
481 ק"מ (WLTP)
217
2,058
-
451 ק"מ (WLTP)
217
2,223
-
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות ומבחני דרכים יונדאי איוניק 5

ברשותך יונדאי איוניק 5?

ציון ותגובת גולשים

מתקדמים לרכב הבא?

זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר

auto image

כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.99%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5