יונדאי וניו 2021 יד שניה חוות דעת
-
רקע כללי
יונדאי הציגה את וניו (Venue) באפריל 2019, ובמקומות רבים בעולם (צפון אמריקה, אוסטרליה, דרום קוריאה ואחרים) הדגם החליף את יונדאי אקסנט כפתרון תחבורה משפחתי בסיסי. לישראל הגיע הדגם באפריל 2020 כשעבור שנה זו נוספה עוד רמת גימור.
הרמה החדשה נקראת 'אינטנס', והיא מתמקמת שנייה מתוך 4, ומעל רמת 'אינספייר', הבסיסית ביותר. ביחס לרמת 'אינספייר', רמת 'אינטנס' מוסיפה חישוקים קלים (בגודל "15 כמו ברמת 'אינספייר'), ובקרת שיוט. את פירוט תכולת יתר רמות הגימור אפשר לקרוא בדף הדגם של שנת 2020.
היצע מערכות הבטיחות זהה בכל 4 רמות הגימור וכולל: בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב, עמעום אוטומטי והתרעת ערנות נהג.
וניו חולק פלטפורמת הסופרמיני העדכנית בקונצרן יונדאי קיה (שמשרתת את יונדאי i20, יונדאי קונה, קיה סלטוס ודגמים נוספים). כדי למנוע קניבליזציה בתוך המותג, וניו ממוקם מתחת לקונה בהיררכיה המשפחתית. זה כולל ממדים קטנים במעט, מנועים פשוטים יותר, אבזור פחות עשיר ועוד.
בישראל הוא נמכר עם מנוע אחד: בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ל', 123 כ"ס מסדרת מנועי 'סמארט-סטרים' בשידוך לתיבה אוטומטית רציפה עם אפשרות לתפעול ידני של שמונה הילוכים קבועים.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב של יונדאי וניו 2021 מזוות, ורבוע. ממדיו יחסית קטנים, אבל בזכות גובהו הרם, ומרווח הגחון המכובד של 19.5 ס"מ, הוא מפגין נוכחות רבה והופעה קשוחה.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג נאה, אך אינה עכשווית כמו בדגמי יונדאי אחרים. החומרים יחסית פשוטים ואם כי טובים מהמוצע בסגמנט. איכות ההרכבה טובה, וכך גם הנדסת האנוש. האבזור נאה אבל לא עשיר כמו של המתחרים.
המרחב מלפנים טוב, תנוחת הנהיגה גבוהה כנדרש, אבל המושב לא נוח לאורך זמן. מאחור הכניסה נוחה והמרחב מספק. תא המטען מעט גדול ממוצע הקבוצה.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.6 ל' מציע ביצועים סבירים ומספקים. אבל כדי להשיג אותם צריך להביא אותו לסל"ד ממש גבוה, ושם המנוע רועש. תיבת ההילוכים, כיאה לבנות מינה, תורמת גם היא לתחושה המתאמצת של המנוע ולרעש. צריכת הדלק במבחן שלנו עמדה על 10.5 ק"מ לליטר – ממוצע ביחס לסגמנט.
-
נוחות והתנהגות
יונדאי ניו 2021 מציע נוחות נסיעה טובה, ומהטובות בסגמנט, בזכות המתלים הרכים שלו. הסתייגות יחידה נוגעת לנסיעה בכביש גלי במהירות בינעירונית, שם הרכות הזו פחות מרוסנת. בידוד הרעשים (מנוע, כביש ורוח) לוקה בצורה בולטת ביחס למתחרים. גם המזגן רועש מידי גם כאשר המאוורר על מצב נמוך.
היכולת הדינמית טובה, אבל שילוב של מרכב קצר וגבוה, עם כיול מתלים רך, מובילים את הנהג להבנה כי הוא לא בעניין.
בנסיעת שבילים הוא מציע נוחות סבירה במושבים מלפנים ולא טובה באחוריים. מערכת בקרת המשיכה יעילה ומוצלחת.
 
-
תמורה למחיר
וניו מציע מספר יתרונות כמו עיצוב, מרחב, נוחות נסיעה וביצועים במהירות עירונית פלוס. החסרונות שלו הם באבזור המותרות, בנוחות הנסיעה בשביל, כשהחיסרון המרכזי הוא איכות הנסיעה הרועשת מחוץ לעיר. המחיר אטרקטיבי, אבל המתחרים מציעים חבילות עדיפות.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה סופרים 1.6 ליטר עם כ-4000 יחידות.
-
מה חדש ביונדאי וניו 2021
רמת גימור חדשה. כעת יש 4 רמות גימור. הרמה החדשה נקראת 'אינטנס', והיא מתמקמת שנייה, מעל רמת 'אינספייר', הבסיסית ביותר.
-
סיכום
אם אתם זקוקים לרכב עירוני בלבד, הוא בהחלט קנייה ראויה. אם מעבר, אז פחות, בעיקר בגלל עודף הדציבלים בכביש הבינעירוני.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.