לקסוס RX 2025

לקסוס RX 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    לקסוס RX נחשף לראשונה במאי 2022 וזהו הדור החמישי של הדגם. מדובר ברכב פנאי בינוני (D-SUV) גדול מידות העושה שימוש בדור העדכני של פלטפורמת GA של היצרנית בגרסה K אותה הוא חולק עם דגמי NX ו-ES של לקסוס ודגמים נוספים מבית טויוטה (קאמרי, היילנדר). מידותיו החיצוניות כמעט שלא השתנו ועדין מדובר ברכב גדול למדי – 489 ס"מ לאורך, 192 ס"מ לרוחב וגובה של כמעט 170 ס"מ. בסיס הגלגלים התארך ב-6 ס"מ לנתון של 285 ס"מ סה"כ. השימוש בפלטפורמה החדשה אפשרה למהנדסי לקסוס להנמיך את מרכז הכובד ב-1.5 ס"מ ולהפחית את משקל הדגם בכ-90 ק"ג בהתאם לגרסה. היצע יחידות ההנעה מגוון למדי וכולו מחושמל – זהו הדור הראשון של הדגם שיוצע רק עם יחידות הנעה היברידיות, רגילות או נטענות. ההיצע מתחיל עם גרסת 350h המשלבת בין מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ל' לשני מנועים חשמליים (הנעה כפולה) להספק משולב של 250 כ"ס ובראש ההיצע ההיברידי ובכלל גרסת 500h בעלת מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.4 ל' ושני מנועלים חשמליים המפיקים יחדיו 371 כ"ס. לגרסת ההיברידית-נטענת – 450h+ – הספק של 309 כ"ס, סוללת 18.1 קוט"ש וטווח נסיעה חשמלי מירבי של 67 ק"מ. השיווק בישראל החל בדצמבר 2022.
  • עיצוב ונוכחות

    הדור החדש נראה כמו אבולוציה לדור היוצא, אך בזכות פרופורציות טובות יותר ואלמנטי עיצוב ייחודיים התוצאה דינאמית ומוצלחת מבעבר.
  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג עשירה מאוד בהופעתה – יש שפע של חומרים, מרקמים, אלמנטי עיצוב וצבעים המייצרים יחד אווירה מאוד מושקעת ומיוחדת. איכות החומרים גבוהה מאוד, הגימור טוב וההרכבה הדוקה. הצג הגדול במרכז (14 אינץ') נאה אך מסורבל לתפעול ומעט איטי בתגובותיו. בכלל, הנדסת האנוש טעונה שיפור. תנוחת הנהיגה גבוהה אך לא הייתה נוחה לכל הבוחנים. המרחב בשורה השניה מצוין בכל מדד. תא המטען גדול למדי (461 ל') ובעל מבנה שימושי.
  • מנוע וביצועים

    לגרסת 450h+ ההיברידית-נטענת שנבחנה (309 כ"ס) ביצועים טובים למדי. היציאה מהמקום ותאוצות הביניים במהירויות נמוכות טובות מאוד. ככל שעולה המהירות הקצב דועך באופן מורגש, ובכל מקרה המנוע נשמע מדי. במצב החשמלי הביצועים מספקים בנהיגה יום-יומית נינוחה. גרסת 500h מציעה ביצועים טובים יותר אם כי לא בפער משמעותי, אולם התחושה שונה ו"שרירית" יותר. גם הצליל ערב יותר לאוזן.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    energy_2.svg

    צריכת הדלק של 450h+ (היברידית-נטענת) עמדה על 10 ק"מ לליטר בממוצע ללא החלק החשמלי (11.2 ק"מ לליטר עם). בנהיגה מתונה מאוד כיסינו כ-15 ק"מ לליטר. לגרסת 500h צריכת דלק ממוצעת של 8.2 ק"מ לליטר במבחן הדרכים שלנו וכ-11.4 ק"מ לליטר בשיוט.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      15.9 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      13.5 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      65 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      11
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה בעיר טובה – המתלים מתמודדים היטב עם מרבית השיבושים והפגמים, גם אם במעבר על פסי האטה המרכב לא תמיד מרוסן דיו. מחוץ לעיר הנוחות טובה ממש. בנוסף, בידוד רעשים ברמה טובה מייצר רכב נעים מאוד לנסיעות ארוכות. היכולת הדינאמית של RX החדש טובה משל הדור היוצא, וטובה למדי בפני עצמה.
  • תמורה למחיר

    מחירו אינו נמוך, אך ביחס לכלים בעלי יכולות מקבילים במותגי יוקרה התמורה טובה מאוד.
  • גרסאות ורמות גימור

    לקסוס RX 2024 משווק בישראל בשלוש גרסאות – 350h היברידית (250 כ"ס), 450h+ היברידית-נטענת (309 כ"ס) ו-500h טורבו-היברידית (371 כ"ס) – ובארבע רמות גימור. רמת 'קיושו' (350h) כוללת חישוקי "19, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושב הנהג, מולטימדיה עם צג "14 כולל אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, בקרת אקלים תלת-אזורית, מחוונים מוקרנים, ריפוד דמוי-עור. רמת 'הדורי' (350h ו-450h+) מוסיפה חישוקי "21, גג זכוכית גדול יותר, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי ואוורור בשני המושבים הקדמיים, תאורת אווירה, ריפוד עור ועוד. רמת 'טאקומי' (450h+) מוסיפה בולמים נשלטים אלקטרונית, תאורת לד אדפטיבית, תצוגה עילית, מראה המקרינה תמונת מצלמה אחורית, מערכת שמע של מרק לווינסון, אוורור למושבים האחוריים ועוד. גרסת 500h מוצעת רק ב-'F-ספורט' המוסיפה בעיקר פרטי עיצוב ייחודיים בחוץ ובפנים.
  • בטיחות

    לקסוס RX נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם ציון של 90% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים ו-89% בהגנה על הולכי רגל. היצע מערכות הבטיחות רחב במיוחד וכולל לא פחות מ-12 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולות זיהוי משופרות, ניטור היקפי של שטחים מתים, תיקון סטייה מנתיב ושמירה על הרכב במרכזו ואפילו מעבר נתיב אוטונומי
  • טווח נסיעה

    לגרסת 450h+ ההיברידית נטענת נמדד טווח נסיעה חשמלי של 46 ק"מ במבחן הדרכים של 'אוטו'.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    טוב מתמיד.

לקסוס RX שאלות ותשובות

לקסוס RX 2025 מתומחר בטווח של 409,990 ₪ עד 575,990 ₪ (לא כולל אגרת רישוי). המחיר המדויק תלוי ברמת הגימור ובסוג ההנעה ההיברידית. גרסת הבסיס RX 350h קיושו מתחילה ב-409,990 ₪, בעוד שגרסת ה-RX 500h F-Sport היא הגרסה היקרה ביותר ב-575,990 ₪.
ההבדלים במחיר משמעותיים: RX 350h קיושו (409,990 ₪) היא הזולה ביותר. הדורי של אותו הדגם עולה 439,990 ₪. המעבר לגרסת הפלאג-אין היברידי 450h+ מתחיל ב-489,990 ₪ לרמת הדורי ו-539,990 ₪ לרמת טקומי. הדגם הספורטיבי 500h F-Sport הוא היקר ביותר ב-575,990 ₪.
אגרת הרישוי השנתית של לקסוס RX היא 5,365 ₪ לכל הגרסאות, מכיוון שכל הדגמים נמצאים בקבוצת רישוי 7. זהו תשלום קבוע ללא קשר לרמת הגימור או סוג המנוע שתבחרו.
לקסוס RX מציע תמורה מצוינת למחיר בקטגוריית רכבי הפנאי היוקרתיים. המחיר מתחיל נמוך יחסית מהמתחרים הגרמניים, והרכב מגיע עם אבזור עשיר כסטנדרט, מערכות בטיחות מתקדמות, ואמינות גבוהה של המותג. הגרסה ההיברידית מספקת חיסכון בדלק לטווח ארוך.
המחיר הבסיסי של 409,990 ₪ כולל אבזור עשיר: מערכת הנעה היברידית 4X4 בהספק 250 כ"ס, טעינה אלחוטית לסמארטפון, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע 14 אינץ', Apple CarPlay ו-Android Auto אלחוטיים, 12 רמקולים Panasonic, בקרת שיוט עם שמירת מרחק, 12 כריות אוויר, מצלמת רוורס ומעוף ציפור, גג פנורמי נפתח, עור, חימום ואוורור מושבים קדמיים, ופנסי LED.
מבצעים על לקסוס RX משתנים לפי תקופה. מומלץ ליצור קשר ישירות עם יבואן לקסוס הרשמי בישראל - כלמוביל, או עם סוכנויות לקסוס מורשות. לעיתים יש מבצעי מימון מיוחדים, חבילות אבזור מוזלות, או הנחות לרכישה במזומן. כדאי לבדוק גם את ערך החלפת הרכב הישן במידה ורלוונטי.
שווי שימוש רציף משתנה בין הגרסאות: RX 350h הדורי - 10,412 ₪ לחודש, המשמע חיוב חודשי של 10,412 ₪ בתלוש המשכורת אם הרכב ניתן על ידי המעביד. הנתון מחושב לפי כללי רשויות המס ותלוי במחיר, סוג הדלק ושנת הייצור. גרסאות יקרות יותר יקבלו שווי שימוש גבוה יותר.
לקסוס RX מגיע עם אחריות מלאה של 3 שנים או 100,000 ק"מ (לפי המוקדם). האחריות כוללת את כל מערכות הרכב, כולל המערכת ההיברידית. לסוללת ההיברידית יש אחריות נפרדת של 8 שנים בישראל. יש גם אחריות למערכת ההיברידית ל-5 שנים. האחריות כוללת שירות ותיקונים בסוכנויות המורשות בלבד.
רוב צבעי המטאל בלקסוס RX עולים 6,000 ₪ נוספים. צבעים מיוחדים כמו לבן F מטאלי (083) או כחול מטאלי (8X1) עולים 10,000 ₪ נוספים. יש גם צבע בסיסי אחד ללא תוספת מחיר (Terrane Khaki - 6X4). הצבעים הזמינים משתנים בין רמות הגימור, וכוללים: שחור (223), טיטניום (1J7), פלטינום (1L2), ועוד.
לקסוס RX קיבל דירוג של 5 כוכבים ממרבי במבחני הריסוק של EuroNCAP. הרכב השיג ציונים גבוהים בכל הקטגוריות: הגנה על מבוגרים, הגנה על ילדים, הגנה על הולכי רגל ומערכות בטיחות. זהו אחד הרכבים הבטוחים ביותר בקטגוריה.
לקסוס RX מצויד ב-12 כריות אוויר בכל הגרסאות - מספר גבוה מאוד בקטגוריה. הכריות כוללות: כריות קדמיות לנהג ונוסע, כריות צדדיות, כריות וילון, כריות ברכיים קדמיות ואחוריות, וכריות מרכזיות. מערך זה מספק הגנה מקסימלית בכל סוגי התנגשויות.
לקסוס RX כולל חבילת בטיחות מקיפה: בלימה אוטונומית בחירום, אזהרת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי, ניטור שטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירת מרחק, זיהוי תמרורים, אזהרת עייפות נהג, זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, בלימה אוטומטית ברוורס, ועוד. כל המערכות סטנדרט בכל הגרסאות.
רמת האבזור הבטיחותי של לקסוס RX היא 6 - הרמה הגבוהה ביותר. הרכב כולל את כל מערכות הבטיחות המתקדמות ביותר כסטנדרט בכל הגרסאות, כולל 12 כריות אוויר, מערכות מניעת התנגשות אקטיביות, וטכנולוגיות עזר לנהיגה. זו הרמה הגבוהה ביותר הניתנת לרכישה בישראל.
כן, לקסוס RX כולל מערכת בלימה אוטונומית בחירום (AEB) כסטנדרט בכל הגרסאות. המערכת פועלת גם במהירות בינעירונית וגם בנסיעה לאחור. היא מזהה הולכי רגל, רוכבי אופניים ורכבים אחרים, ומפעילה את הבלמים באופן אוטומטי כדי למנוע או להפחית התנגשויות. זוהי אחת המערכות החשובות ביותר לבטיחות יומיומית.
לפי נתוני היצרן, לקסוס RX 350h צורך בין 6.3 ל-6.4 ליטר ל-100 ק"מ במחזור משולב (WLTP), המשמע כ-15.6-15.9 ק"מ לליטר. במבחן שבוצע באתר אוטו, הצריכה בפועל עמדה על 13.3 ק"מ לליטר. זוהי צריכה סבירה לרכב פנאי במשקלו עם הנעה 4X4.
לקסוס RX 450h+ הוא רכב פלאג-אין היברידי שניתן לטעון מהחשמל. הצריכה המשולבת עומדת על 1.1 ליטר ל-100 ק"מ בלבד לפי WLTP. עם זאת, נתון זה משקף נהיגה בסוללה טעונה ונסיעה חשמלית. כשהסוללה מתרוקנת, הרכב עובר למצב היברידי רגיל עם צריכה סבירה.
מבחינת קטגוריית רכבי הפנאי היוקרתיים, לקסוס RX היברידי נחשב חסכוני. הגרסה 350h עם 6.3-6.4 ליטר/100 ק"מ חסכונית ממתחרות גרמניות בנזין באותו גודל. גרסת הפלאג-אין 450h+ מציעה חיסכון מקסימלי בנסיעות קצרות במצב חשמלי טהור. בהשוואה לדגמים בנזין טהורים בקטגוריה, החיסכון משמעותי.
מיכל הדלק של לקסוס RX הוא 65 ליטר בכל הגרסאות. עם צריכה של 6.3-6.4 ליטר/100 ק"מ, ניתן לנסוע בגרסת 350h כ-1,000-1,030 ק"מ במילוי אחד בתנאים אידיאליים. בפועל, טווח הנסיעה המצוין הוא כ-850-900 ק"מ. גרסת הפלאג-אין מציעה טווח נסיעה משולב גבוה יותר בזכות הטווח החשמלי.
דרגת זיהום האוויר משתנה בין הגרסאות: RX 450h+ הפלאג-אין - דרגה 1 (הנמוכה ביותר והטובה ביותר) עם 25 גרם CO2 לק"מ. RX 350h ו-500h - דרגה 6 עם פליטה של 143-184 גרם CO2 לק"מ. דרגת זיהום נמוכה יותר מפחיתה את המס הירוק ומשפרת את תמורת המחיר לאורך זמן.
לקסוס RX 350h מצויד במערכת הנעה היברידית המשלבת מנוע בנזין 2.5 ליטר טורי עם 4 צילינדרים ומנועים חשמליים. ההספק המשולב של המערכת הוא 250 כ"ס, עם מומנט מירבי של 27.5 קג"מ ב-4,500 סל"ד. זהו שילוב המספק תאוצה חלקה וביצועים יומיומיים מספקים.
תאוצת 0-100 קמ"ש משתנה בין הגרסאות: RX 350h מאיץ ב-7.9 שניות. הדגם הפלאג-אין 450h+ חזק יותר עם 309 כ"ס ומאיץ ב-6.5 שניות. דגם ה-500h הספורטיבי הוא המהיר ביותר אך לקסוס לא פרסמה נתון מדויק. כל הגרסאות מוגבלות למהירות מרבית של 200 קמ"ש.
לקסוס RX 350h ו-450h+ מצוידים בתיבת הילוכים רציפה (CVT) המאפיינת רכבים היברידיים של לקסוס/טויוטה. תיבה זו מספקת תחלופת הילוכים חלקה ללא הפרעות. לעומת זאת, גרסת ה-500h F-Sport הטורבו-היברידית מצוידת בתיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונלית 6 הילוכים.
לקסוס RX לא תוכנן בעיקר לנהיגה ספורטיבית אגרסיבית, אלא למתן חוויית נהיגה מעודנת ונוחה. עם זאת, גרסת ה-RX 500h F-Sport מציעה יכולות ספורטיביות משופרות עם מנוע טורבו-היברידי עוצמתי, מתלים מכווננים, ומצבי נהיגה ספורטיביים. הגרסאות האחרות ממוקדות יותר בנוחות ובנסיעה שקטה.
לקסוס RX 450h+ מציע טווח נסיעה חשמלי טהור של כ-67-68 קילומטר לפי נתוני היצרן (WLTP COMBINED). בתנאים עירוניים, הטווח יכול להגיע לעד 90 ק"מ. בפועל, הטווח מושפע מסגנון הנהיגה, מזג האוויר ותנאי הדרך. זהו טווח מעולה המאפשר נהיגה יומיומית במצב חשמלי לחלוטין.
לקסוס RX עם הנעה 4X4 מתאים לשטח קל ודרכים לא סלולות, אך לא תוכנן לשטח קשה. הרכב מציע גובה נסיעה סביר, הנעה כפולה ליציבות בתנאים משתנים, ומערכות עזר לירידה בעלייה. הוא מעולה לדרכים מלוכלכות, שלג קל, ודרכי עפר. לשטח קשה יותר מומלץ לשקול רכב עם יכולות שטח מיוחדות כמו טויוטה לנד קרוזר.
RX 500h F-Sport הוא הדגם הספורטיבי ביותר בסדרה. הוא מצויד במנוע טורבו-היברידי ייחודי בנפח 2.4 ליטר עם תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים (לא CVT). הדגם כולל מתלים מכווננים, עיצוב F-Sport ייחודי עם סריג קדמי אגרסיבי, חישוקים ייחודיים, ומצבי נהיגה ספורטיביים. זו הגרסה היקרה ביותר ב-575,990 ₪.
כן, לקסוס RX מתאים לגרירת גרור וקרוואנים. המשקל של הרכב (1,965 ק"ג) והמנועים העוצמתיים מאפשרים גרירה של עד כ-750 ק"ג בגרסת ה-350h, וכ-1,000 ק"ג בגרסת ה-500h (נתונים משוערים). יש להתקין גירור מקורי ולעמוד בהוראות היצרן. מומלץ לבדוק עם סוכנות לקסוס את היכולת המדויקת.
מידות לקסוס RX: אורך 4.89 מטר, רוחב 1.92 מטר, גובה 1.69 מטר. בסיס הגלגלים עומד על 2.85 מטר. המשקל עומד על 1,965 ק"ג. אלו מידות טיפוסיות לקטגוריית רכבי הפנאי הבינוניים-גדולים, המספקות מרחבים פנימיים טובים לנוסעים.
תא המטען של לקסוס RX מציע נפח של 461 ליטר במצב הרגיל עם 5 מקומות ישיבה. כשמקפלים את השורה השנייה, הנפח גדל ל-612 ליטר. זהו נפח סביר לקטגוריה, המאפשר טיולי מטען יומיומיים וגם מזוודות גדולות יותר. פתח התא נפתח ונסגר חשמלית.
לקסוס RX מציע 5 מקומות ישיבה בלבד. הרכב מוגדר עם 5 דלתות ושתי שורות מושבים. בעבר, הייתה גרסה של RX L עם 7 מקומות, אך בדור הנוכחי משנת 2025, לקסוס מתמקדת ב-5 מקומות בלבד. מרחבי הנוסעים טובים בכל שורות הישיבה.
לקסוס RX מציע מרחבים פנימיים טובים ביותר בקטגוריה. בזכות בסיס גלגלים של 2.85 מטר, מרחב הרגליים והראש מצוין בכל שורות הישיבה. חוות הדעת מאתר אוטו מדגישות את המרחב הטוב לנוסעים ואת תחושת המרווח הפנימית. הרכב מתאים גם לנסיעות ארוכות של 5 אנשים בנוחות.
לקסוס RX מגיע עם חישוקים קלים בגודל 21 אינץ' כסטנדרט בכל הגרסאות. מידות הצמיגים: רוחב 235 מ"מ, חתך 50% (גובה הצמיג), קוטר 21 אינץ'. חישוקי הספלייט מספקים מראה מרשים ומשפרים את היציבות והאחיזה. אפשר לשדרג לחישוקים במידות אחרות.
לקסוס RX מתאים מאוד למשפחה בינונית-גדולה עם 5 מקומות ישיבה. המרחבים הפנימיים טובים, תא המטען סביר (461-612 ליטר), ויש עיגוני ISOFIX למושבי בטיחות לילדים. הרכב מציע נוחות גבוהה, מערכות בטיחות מתקדמות, ורמת יוקרה גבוהה. למשפחות גדולות מאוד שזקוקות ל-7 מקומות, מומלץ לשקול רכבים אחרים.
כן, כל גרסאות לקסוס RX 2025 כוללות Apple CarPlay ו-Android Auto אלחוטיים כסטנדרט. המערכת מספקת קישוריות נוחה לסמארטפון ללא זיקה בכבלים, ומאפשרת גישה לאפליקציות, ניווט, מוזיקה ושיחות דרך מסך המולטימדיה 14 אינץ'. יש גם טעינה אלחוטית לסמארטפון.
לקסוס RX מצויד במערכת שמע מבית Panasonic עם 12 רמקולים וסאב-וופר בכל הגרסאות כסטנדרט. איכות השמע טובה מאוד ומתאימה למוניטין היוקרתי. המערכת מספקת צליל עשיר ומאוזן בכל תא הנוסעים. יש שליטה מההגה וממסך המגע.
לקסוס RX כולל מסך מגע מרכזי בגודל 14 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ' מאחורי ההגה. המסכים מציגים גרפיקה חדה ותפריטים נוחים לתפעול. המערכת כוללת גם מערכת HUD (תצוגה על השמשה הקדמית) ברמות הגימור הגבוהות.
זמני הטעינה תלויים בעוצמת המטען: במטען ביתי רגיל (3.3 kW) - כ-7 שעות לטעינה מלאה. במטען ביתי מהיר (7.2 kW) - כ-3.5 שעות. בתחנת טעינה מהירה ציבורית (DC) - כשעה ל-80%. הסוללה בקיבולת 18.1 kWh מאפשרת טעינה נוחה בלילה.
לקסוס RX לא כולל מערכת ניווט מובנית כסטנדרט, אך הוא תומך ב-Apple CarPlay ו-Android Auto אלחוטיים המאפשרים שימוש באפליקציות ניווט כמו Waze ו-Google Maps. ברמות גימור גבוהות יותר, ניתן לשדרג מערכת ניווט מובנית. השילוב של CarPlay/Android Auto מספק פתרון ניווט מעולה ומעודכן.
המתחרים העיקריים של לקסוס RX הם: BMW X5, מרצדס GLE, אאודי Q7, וולבו XC90, ואקורה MDX. בהשוואה למתחרים הגרמנים, ה-RX מתמחר נמוך יותר, מציע אבזור עשיר יותר כסטנדרט, ונוחות נסיעה מעולה. הגרסה ההיברידית גם חסכונית יותר מהמתחרים הבנזין הטהורים.
השוואה תלויה בצרכים האישיים. לקסוס RX מציע יתרונות: מחיר נמוך יותר, אמינות גבוהה יותר, אבזור עשיר יותר כסטנדרט, נוחות מעולה, וחיסכון בדלק בגרסאות ההיברידיות. BMW X5 מציע: חוויית נהיגה ספורטיבית יותר, מנועי בנזין חזקים, ופרסטיז׳ מותג. בחירה תלויה באם מעדיפים יוקרה שקטה (לקסוס) או דינמיות (BMW).
לקסוס בכלל ו-RX בפרט ידועים כרכבים אמינים מאוד עם שיעור תקלות נמוך מאוד במרבית הסקרים. בדירוגי אמינות של J.D. Power, לקסוס מדורגת בצמרת המוניטין. המערכות ההיברידיות של לקסוס/טויוטה מוכיחות את אמינותן במיליוני רכבים שנוסעו בעולם. מבחינה זו, לקסוס יתרה על מרבית המתחרות.
כן, לקסוס RX גדול באופן משמעותי מ-NX. ה-RX ארוך 4.89 מטר לעומת 4.66 מטר של ה-NX. ההבדל מתבטא במרחבים הפנימיים, במיוחד בשורה השנייה ובנפח תא המטען (461 ליטר לעומת 545 ליטר ב-NX). ה-RX מתאים למשפחות גדולות יותר ולמי שזקוק למרחב מקסימלי.
יתרונות לקסוס RX: מחיר נמוך באופן משמעותי (409,990 ₪ לעומת מעל 550,000 ₪), אמינות גבוהה יותר לאורך זמן, אבזור סטנדרט עשיר יותר, עלויות תחזוקה נמוכות יותר, חיסכון בדלק בגרסאות ההיברידיות, ונוחות נסיעה מעולה. יתרונות GLE: פרסטיז׳ מותג, טכנולוגיה מתקדמת יותר, ואופציות מנוע רבות יותר.
לפי חוות הדעת מאתר אוטו, נוחות הנסיעה בלקסוס RX טובה בסך הכל בזכות כיוון מתלים מוצלח המתמודד היטב עם מרבית השיבושים. בעיר הנוחות מצוינת, אך מחוץ לעיר היא פחות טובה באופן יחסי אך נותרת ברמה גבוהה. בידוד הרעשים טוב מאוד. המושבים כוללים חימום ואוורור וריפוד בעור.
כן, כל גרסאות לקסוס RX 2025 כוללות גג שמש פנורמי נפתח כסטנדרט. הגג מוסיף תחושת מרווח ואווירה לתא הנוסעים ומפעיל חשמלית בלחיצת כפתור. זוהי תוספת יוקרתית המשדרגת את חוויית הנסיעה.
כן, כל גרסאות לקסוס RX כוללות חימום ואוורור למושבים הקדמיים כסטנדרט. המושבים מצופים בעור איכותי וכוללים כיוונונים חשמליים רבים וזיכרונות. תכונות אלו משפרות את הנוחות בימי חורף ובימי קיץ חמים, ומוסיפות לחוויית היוקרתית. ברמות גימור גבוהות יש גם תכונות עיסוי במושבים.
כן, כל גרסאות לקסוס RX כוללות מצלמת רוורס ומערכת מעוף ציפור (360 מעלות) כסטנדרט. המערכת כוללת גם חיישני חנייה קדמיים ואחוריים. תכונות אלו מקלות מאוד על תמרונים וחנייה במקומות צרים, ומוסיפות לבטיחות. התצוגה במסך נוחה וברורה.
לקסוס RX מוצע ב-5 רמות גימור: קיושו (KYUSHU) - רמת הבסיס עם אבזור עשיר לכל המערכות החיוניות. הדורי (HADORI) - מוסיפה אבזור פרמיום ועיצוב משודרג. טקומי (TAKUMI) - רמת יוקרה עליונה עם עור איכותי, מערכת שמע משודרגת, ופינוקים נוספים. F-Sport - רמה ספורטיבית עם עיצוב ייחודי, מתלים מכווננים, ומנוע טורבו-היברידי חזק.
כן, לקסוס RX כולל מצבי נהיגה משתנים: מצב Eco - לחיסכון בדלק מקסימלי, מצב Normal - לנהיגה יומיומית מאוזנת, מצב Sport - לתגובה דינמית יותר, מצב EV - לנסיעה חשמלית טהורה (בגרסת 450h+ בלבד). בגרסת F-Sport יש גם מצב Sport+ לביצועים מקסימליים. כל מצב משפיע על תגובת הגז, כיוון ההגה, ותגובת תיבת ההילוכים.
לקסוס RX 2025 מצטיין בעיצוב חיצוני מרשים עם קווים אתלטיים וסריג קדמי נועז. הפנים מעוצב לפי פילוסופיית 'TAZUNA' היפנית - כל הפקדים החשובים ממוקמים בהיקף ההגה לנוחות מקסימלית. החומרים איכותיים וכוללים עור מעובד, עץ טבעי, ופינות מתכת משובחות. תאורת האווירה מוסיפה אטמוספירה מיוחדת. הדגם משקף את האומנות היפנית 'TAKUMI' בכל פרט.

לקסוס RX מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

לקסוס RX השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • energy_2.svg
    `
    לקסוס RX
    לקסוס RX 350h אוט', 2.5 ל' היברידי, Kyushu, 4x4
    מחיר מחירון ₪409990
  • וולוו XC60
    וולוו XC60 B5 אוט', 2.0 ל' טורבו היברידי-מתון, Core, 4x4
    הספק כוח סוס 250
    מחיר מחירון ₪324898
  • ב.מ.וו X3
    ב.מ.וו X3 xDrive20 (דור חדש), 2.0 ל' טורבו, היברידי-מתון, M-Sport
    הספק כוח סוס 208
    מחיר מחירון ₪424900
  • אודי Q5
    אודי Q5 40 TFSI (דור חדש), 2.0 ל' טורבו, היברידי מתון, 4x4
    הספק כוח סוס 204
    מחיר מחירון ₪404900
  • מרצדס GLC
    מרצדס GLC 200, אוט', 2.0 ל' טורבו, היברידי מתון, Premium ,4x4
    הספק כוח סוס 204
    מחיר מחירון ₪536900

חוות דעת גולשים על לקסוס RX

4.9/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (7)

הנאת נהיגה

4.7

עלויות תחזוקה

3.7

נוחות השימוש ואבזור

5

מרווח ישיבה

5

תא המטען

4.9

יש לכם לקסוס RX? כתבו חוות דעת

לקסוס ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.