פיג'ו 408 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    ביוני 2022 הציגו הצרפתים לראשונה את פיג'ו 408 החדש – קרוסאובר בסגמנט D המרקד בין כמה קטגוריות במקביל. בפיג'ו משייכים אותה לקבוצות המשפחתיות, ומכאן ששמו 408 ולא 4008 בדומה לשאר רכבי הפנאי של החברה.

    אלא שהעיצוב מאחור הוא של פאסטבק ולרכב עצמו לא מעט סממנים המקובלים בעולם הפנאי. התוצאה בהחלט ייחודית למראה, ולשם כיוונו בפיג'ו.

    הפלטפורמה היא המהדורה העדכנית של EMP-2 המוכרת של היצרנית ובסיס הגלגלים כאן הוא 279 ס"מ, כשל פיג'ו 5008 הגדול.

     

    סביבת הנהג מעוצבת לפי הקו העדכני ביותר של פילוסופיית 'i-קוקפיט' של היצרנית, וזה כולל את לוח המחוונים המוגבה וגלגל ההגה הקטן והנמוך-יחסית.

     

    היצע גרסאות ההנעה כולל בשלב זה שלוש בלבד, לכולן הנעה קדמית ותיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים. לגרסת הכניסה מנוע 1.2 ל' טורבו-בנזין (3 ציל') ולשתיים האחרות מערכת הנעה היברידית-נטענת המשלבת מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל' ומנוע חשמלי להספק כולל של 180 כ"ס או 225 כ"ס.

  • עיצוב ונוכחות

    ההופעה החיצונית של פיג'ו 408 היא מהנקודות הבולטות שלה – תאהבו או לא (אנחנו ממש כן) אבל בכל מקרה לא ניתן להתעלם ממנה, ולרוב תגובות הקהל חיוביות ביותר.
  • תא נוסעים ומטען

    גם בסביבת הנהג ממשיך המופע המרשים ומביא לידי ביטוי עדכני את תפיסת ה"i-קוקפיט" של היצרנית.

    הכניסה לא נוחה, אך ברגע שנכנסים מגלים סביבת נהג מעוצבת, עשויה היטב ומחומרים איכותיים. הנדסת האנוש לא תמיד מוצלחת כמו המראה.

    תנוחת הנהיגה טובה מאוד והמושב מצוין. הכניסה לאחור גם היא אינה נוחה אולם המרחב שם לשני נוסעים נדיב בהחלט וגם נוסע שלישי יסתדר לא רע.

    תא המטען ענק – 536 ל' – והגישה אליו נוחה בזכות דלת חמישית ופתח גדול.

  • מנוע וביצועים

    בשלב זה ה-408 מוצעת בישראל עם יחידת הנעה אחת צנועה למדי – 1.2 ל', 130 כ"ס, אוטומטית 8 הילוכים. הנתונים אינם מבטיחים הרבה, ואולי בגלל זה מפתיע לגלות את האופי הזריז והנמרץ של יחידת ההנעה הזו: הביצועים טובים בהחלט במרחב העירוני-פרברי וניתן להגיע ולשמור על מהירויות שיוט גבוהות בקלות ובנינוחות. בעומס גבוה – עליות ממושכות או עקיפות בכביש עם נתיב אחד – היינו שמחים לתוספת מחץ.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    צריכת הדלק טובה למדי: 11 ק"מ לליטר בממוצע במבחן דרכים מאומץ ו-14-15 ק"מ לליטר בשיוט.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      16.7 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      13.5 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      52 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      13
  • נוחות והתנהגות

    את סעיף נוחות הנסיעה ניתן לפצל לשני חלקים: בעיר הנוחות בינונית למדי, לא רעה אך גם רחוקה מלהצטיין. מחוץ לעיר לעומת זאת הכיול מוצלח ומדובר במכונית נעימה שמאפשרת לכסות מרחקים בנינוחות. על אלה מוסיפה ה-408 בידוד רעשים נאה בהחלט. התנהגות הכביש טובה מאוד – היכולת גבוהה, האחיזה טובה וה-408 מתנהלת היטב בין הפניות. הבלמים טובים אף הם.
  • תמורה למחיר

    פיג'ו 408 החדשה מציעה תמורה טובה מאוד למחיר – היא גדולה מהמשפחתיות הקומפקטיות המוצעות במחיר דומה ויש לה מקדם הופעה יוצא דופן.
  • גרסאות ורמות גימור

    פיג'ו 408 מוצעת בישראל בגרסה אחת – 1.2 ל', טורבו, 130 כ"ס – וברמת גימור אחת המכונה 'אלור פק'. רמת גימור זו עשירה למדי וכוללת: חישוקי "19, תאורת לד מלאה, ריפוד עור נאפה, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, תאורת אווירה צבעונית ועוד.

    כאופציה בתוספת תשלום ניתן להוסיף מושב נהג עם כוונון חשמלי וזכרונות ועוד.

  • בטיחות

    פיג'ו 408 נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וקיבלה דירוג של 4 כוכבים עם ציונים של 76% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 78% בהגנה על הולכי רגל ו-65% במערכות בטיחות. היצע מערכות הבטיחות כולל: מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים היקפי, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
  • מה חדש בדגם

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.

  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    נראית נהדר, מבצעת היטב ובמחיר אטרקטיבי.

פיג'ו 408 שאלות ותשובות

פיג'ו 408 לשנת 2025 נמכרת במחיר 184,990 שקלים שכולל מע"מ. כולל אגרת רישוי לשנה הראשונה (2,722 ש"ח), המחיר המלא עומד על 187,712 שקלים. הרכב מוצע ברמת גימור יחידה Allure Pack שכוללת אבזור עשיר ביותר.
רמת הגימור Allure Pack כוללת: חישוקי 19 אינץ', תאורת לד מלאה, ריפוד עור נאפה, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, מצלמת 360 מעלות, צג מרכזי 10 אינץ' עם תמיכה בסלולרי, לוח מחוונים דיגיטלי, ותאורת אווירה צבעונית.
פיג'ו 408 שייכת לקבוצת שווי 5, עם אגרת רישוי שנתית של 2,722 שקלים. טיפולי התחזוקה סבירים למשפחתית אירופית, ופיג'ו מציעה אחריות יצרן מקיפה. מנוע 1.2 טורבו ידוע כאמין ונפוץ. ממולץ לבדוק מחירים אצל מוסכים מורשים.
מחירי ההנחות והמבצעים משתנים לפי תקופה ומדיניות היבואן. מומלץ ליצור קשר עם סוכנים מורשים של פיג'ו בישראל לקבלת הצעות מחיר עדכניות. לעיתים ישנם מבצעים על אבזור נוסף, מימון מסובסד, או הנחות מיוחדות. כדאי גם לבדוק אפשרויות מימון וליסינג שעשויות להפוך את הרכישה לכדאית יותר.
חבילת הקומפורט האופציונלית העיקרית של פיג'ו 408 עולה 6,000 שקלים וכוללת: מושב נהג עם כוונון חשמלי וזיכרונות, הזחה ארגונומית לאחור עם כניסה, והקשחת גב תחתון חשמלית. צבעים מטאליים עולים תוספת תשלום. מומלץ לבדוק מחירים מעודכנים אצל הסוכן.
פיג'ו 408 נבדקה על ידי יורו NCAP ב-2022 וקיבלה דירוג 4 כוכבים. הציונים: 76% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 78% בהגנה על הולכי רגל, ו-65% במערכות בטיחות אקטיביות. מדובר בדירוג טוב למשפחתית.
פיג'ו 408 כוללת מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים היקפי, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על תנועה חוצה מאחור, וזיהוי תמרורים. מערכת המצלמות 360 מעלות מסייעת בחניות ובתמרונים צרים.
כן, פיג'ו 408 כוללת מערך כריות אוויר מלא התואם את דרישות הבטיחות המודרניות. במבחן יורו NCAP לשנת 2022, הרכב קיבלה ציון גבוה בהגנה על הנוסעים. המערך כולל כריות קדמיות לנהג ולנוסע, כריות צד, וכריות וילון לכל הנוסעים. המבנה יציב ומגן היטב במקרה של התנגשות.
כן, פיג'ו 408 מצוידת במערכת ניטור שטחים מתים היקפית (Blind Spot Monitoring) שמאתרת רכבים בשטחים המתים ומאירה אותות במראות הצד. יש גם התראה על תנועה חוצה מאחור שמסייעת ביציאה מחניה. המערכת הינה חלק מהאבזור הסטנדרטי ומשפרת מאוד את הבטיחות.
צריכת הדלק של פיג'ו 408 היא 16.7 ק"מ לליטר לפי נתוני יצרן. במבחן דרכים מאומץ של מגזין אוטו, הממוצע הוא כ-13.5 ק"מ לליטר במבחן משולב. בנסיעה בין-עירונית בשיוט אפשר להגיע ל-14-15 ק"מ לליטר.
מיכל הדלק של פיג'ו 408 מחזיק 52 ליטר. עם צריכת הדלק המוצהרת, ניתן לנסוע כ-870 קילומטר במילוי אחד. זהו נפח סביר ומאפשר טיולי נסיעה ארוכים ללא צורך בתדירות תדלוק.
פיג'ו 408 מצוידת במנוע טורבו-בנזין 1.2 ליטר עם 3 צילינדרים. המנוע מפיק 130 כ"ס ב-5,500 סביבות לדקה ומומנט של 23.4 קג"מ ב-1,750 סביבות לדקה. המנוע משולב לתיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים עם הנעה קדמית.
פיג'ו 408 מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-10.4 שניות. הביצועים טובים לנהיגה יומיומית ונהיגה בין-עירונית, עם זינוק זריז ועקיפות שוטפות. המהירות המרבית של הרכב היא 210 קמ"ש.
המנוע 1.2 טורבו עם 130 כ"ס מספיק חזק לנהיגה יומיומית ונסיעה בין-עירונית. בתנאים מאתגרים כמו עליות ממושכות או עם עומס מלא, מורגש מחסור בכוח. הרכב שוקל 1.5 טון, והמנוע עושה עבודה טובה לרוב המקרים, אך לא מדובר במנוע ספורטיבי.
פיג'ו 408 מצוידת בתיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים. התיבה עובדת בצורה חלקה ויעילה, משלבת הילוכים בצורה נעימה ומאפשרת שליטה ידנית באמצעות פדלים מאחורי ההגה. התיבה מתאימה היטב לאופי הנוח של הרכב.
המהירות המרבית של פיג'ו 408 היא 210 קמ"ש. זוהי מהירות סבירה למשפחתית, והיא מאפשרת שיוט נוח ובטוח בכבישים המהירים. הרכב מוגבלת אלקטרונית בהתאם לחוק וליכולת המנוע.
פיג'ו 408 ארוכה 468.5 ס"מ, רחבה 185 ס"מ, גבוהה 148.5 ס"מ, ובסיס הגלגלים שלה הוא 279 ס"מ. המרווח הגחון הוא 18.8 ס"מ, מה שמעניק לה יציבה מוגבהת יחסית והופעה ייחודית שמשלבת אלמנטים של סדאן וקרוסאובר.
תא המטען של פיג'ו 408 הוא ענק ביותר ומחזיק 536 ליטר. הפתח גדול והגישה נוחה בזכות דלת חמישית פאסטבק. התא כולל ווי תלייה, רשת בצד, תאורה, ופתח מושבים אחוריים לפריטים ארוכים.
פיג'ו 408 שוקלת כ-1,500 קילוגרם (1.5 טון) ריק. משקל זה כולל את המרכב, המנוע, וכל האבזור הסטנדרטי. משקל זה משפיע על הביצועים והצריכה, וזו הסיבה שהמנוע 1.2 ליטר מרגיש לעיתים צנום בתנאים מאתגרים עם עומס מלא.
פיג'ו 408 היא רכב בעל 5 מקומות ישיבה רשמיים. בפועל, שניים-שלושה נוסעים ישבו מאחור בנוחות, עם נוסע שלישי שיסתדר בניחותא. המרחב האחורי נדיב בזכות בסיס גלגלים ארוך של 279 ס"מ, והיא מתאימה היטב למשפחות עם שניים-שלושה ילדים.
פיג'ו 408 מצוידת במסך ממשק 10 אינץ' עם תמיכה מלאה בחיבור סלולרי (Apple CarPlay ו-Android Auto אלחוטיים). המסך המרכזי נאה במראהו, מהיר בתגובה, וכולל מערכת ניווט מובנית. יש גם טעינה אלחוטית לסמארטפון.
i-קוקפיט היא פילוסופיית העיצוב הייחודית של פיג'ו, הכוללת גלגל הגה קטן ונמוך ולוח מחוונים דיגיטלי מוגבה מעל ההגה. התפיסה יוצרת תחושת נהיגה ספורטיבית ומאפשרת ראות טובה יותר ללוח המחוונים. יש נהגים שמעדיפים את זה ואחרים שלא.
כן, פיג'ו 408 כוללת לוח מחוונים דיגיטלי מוקרן שמציג מידע בצורה ברורה ומעוצבת. הלוח מאפשר התאמה אישית ומציג מידע רלוונטי כמו מהירות, ניווט, צריכת דלק, ומערכות בטיחות. התצוגה מהירה וברורה.
כן, פיג'ו 408 כוללת מערכת שמע פרימיום מבית Focal עם מספר רמקולים כולל סנטר וסאבוופר. המערכת מספקת איכות שמע מצוינת ומומלצת מאוד לחובבי מוזיקה. זוהי אחת מנקודות החוזק של הרכב, ובמבחנים הוזכר שהמערכת משמיעה מוזיקה באופן נפלא עם פרטים עשירים ובס עמוק.
כן, פיג'ו 408 כוללת מערכת בקרת שיוט אדפטיבית (Adaptive Cruise Control) שמתאימת את המהירות לרכב שלפניה תוך שמירה על מרחק בטוח. המערכת עובדת היטב ומפחיתה את עומס הנהיגה בנסיעות ארוכות. היא משולבת עם מערכת שמירה על נתיב לחוויית נהיגה בטוחה ונוחה.
ההשוואה תלויה בהעדפות אישיות. פיג'ו 408 מצטיינת בעיצוב ייחודי ומרשים, תא מטען גדול יותר (536 ליטר לעומת 470-600), ומחיר נמוך יותר. אוקטביה מציעה יותר גרסאות מנוע, כולל אפשרויות היברידיות, ומוניטין מוכר יותר. שתיהן משפחתיות איכותיות.
פיג'ו 408 היא המודל החדש יותר (2022) ומשלבת עיצוב סדאן-פאסטבק עם יציבה מוגבהת. 508 היא סדאן-קופה מסורתית יותר, גדולה יותר, ומשתמשת במתלים מרב-חיבוריים מאחור (408 עם קורת מתח). 408 מתמקמת בין 308 ל-508, והיא זולה וייחודית יותר במראה.
פיג'ו 408 צורכת כ-16.7 ק"מ לליטר לפי היצרן, בעוד מאזדה 3 (עם מנוע סקייאקטיב-G 2.0) צורכת בדומה או מעט יותר, תלוי בגרסה. בפועל, הצריכות דומות. 408 מציעה יתרון בנפח תא המטען וגודל הרכב, בעוד מאזדה 3 ידועה באמינות גבוהה ובאיכות בנייה מצוינת. שתיהן יפניות ברמת החיסכון.
ההשוואה תלויה בהעדפות. פיג'ו 408 מציעה עיצוב ייחודי ומרשים יותר, תא מטען גדול יותר, ואבזור עשיר. אלנטרה מציעה אמינות מוכחת, מנועים חזקים יותר (1.6 טורבו עם 180 כ"ס), ורשת שירות נרחבת יותר בישראל. אלנטרה גם זמינה בגרסה היברידית חסכונית. שתיהן סדאנים איכותיים, אך 408 ייחודית בעיצוב ו-אלנטרה מוכחת באמינות.
פיג'ו בכלל השתפרה באמינות בשנים האחרונות. 408 היא דגם חדש יחסית (2022), ועדיין אין מספיק נתונים לטווח ארוך. המנוע 1.2 טורבו ידוע כאמין ונפוץ ברכבי קבוצת סטלנטיס. הפלטפורמה EMP2 הוכיחה את עצמה כאמינה. מומלץ לבצע טיפולי תחזוקה שוטפים אצל מוסכים מורשים.
פיג'ו 408 מציעה נוחות טובה בנסיעה בין-עירונית ומצויינת. בידוד רעשים מעולה, המתלים מכוילים טוב ועושים עבודה מצויינת בספיגת פסי האטה ושיבושי כביש. בעיר, הנוחות בינונית בגלל חשיפות גדולות, אך בנסיעות ארוכות היא מצויינת.
המרווח במושבים האחוריים נדיב ביותר, בזכות בסיס גלגלים ארוך של 279 ס"מ. מרווחי הברכיים, כפות הרגליים והראש משובחים. שני נוסעים ישבו בנוחות, וגם נוסע שלישי יסתדר בנחמדות. יש פתחי מיזוג אחוריים ושני שקעי USB.
פיג'ו 408 מתאימה מאוד למשפחות. המרחב האחורי נדיב עם מקום לשניים-שלושה נוסעים בנוחות, תא מטען ענק של 536 ליטר, בסיס גלגלים ארוך המבטיח יציבות ונוחות, ואבזור בטיחות מלא. בנוסף, ישנם פתחי מיזוג אחוריים ושקעי USB לנוסעים מאחור. העיצוב הייחודי והמרשים גם יזכה להערכה מכל בני המשפחה.
המושב הקדמי בפיג'ו 408 גדול, נוח ומצוין בתמיכה. הוא מאפשר כיוון מעולה וכולל אפשרות לחבילת קומפורט עם כוונון חשמלי וזיכרונות. המושבים מרופדים בעור נאפה איכותי. המושבים האחוריים נוחים עם תמיכה טובה, אך משענת הגב אינה ניתנת לכיוון זווית. באופן כללי, הנוחות טובה מאוד בנסיעות ארוכות.
כן, פיג'ו 408 ברמת הגימור Allure Pack כוללת גג שמש גדול באבזור הסטנדרטי. גג השמש מרווח ומעניק תחושת מרווח ואווירה בתא הנוסעים. הוא חשמלי, ניתן לפתיחה ולהטיה, וכולל ווילון מובנה להגנה משמש.
פיג'ו 408 מתאימה מאוד לנסיעות ארוכות. המושבים נוחים, בידוד הרעשים מעולה, ומרווח הראש והרגליים נדיב. מיכל הדלק הגדול (52 ליטר) מאפשר טווחי נסיעה עד 870 קילומטר. בקרת השיוט האדפטיבית מפחיתה עייפות, והנוחות בכבישים מהירים מצויינת. המערכת השמע האיכותית מוסיפה לנעימות.
פיג'ו 408 משלבת עיצוב ייחודי של סדאן-פאסטבק עם אלמנטים של קרוסאובר. הקווים החדים, הפרופורציות, והיציבה מוגבהת (מרווח גחון 18.8 ס"מ) יוצרים רכב בולט ודינמי במראה. החזית אגרסיבית עם תאורת לד מרשימה, והחלק האחורי מתאפיין בקו גג יורד בסגנון קופה. העיצוב זכה להערכה רבה והרכב מושך מבטים ברחוב.
פיג'ו 408 מוצעת במגוון צבעים כולל מטאליים בתוספת תשלום. הצבעים כוללים אפשרויות קלאסיות כמו שחור, לבן, אפור, וגם צבעים ייחודיים יותר כמו כחול-טורקיז (Bleu Obsession) שמדגיש את קווי העיצוב. מומלץ לבדוק אצל הסוכן המקומי את הצבעים הזמינים ברגע נתון והמחירים המדויקים לצבעים מטאליים.
פיג'ו 408 מייחדת בעיצוב ההיברידי שלה - היא משלבת סדאן-פאסטבק עם אלמנטים של קרוסאובר. החזית האגרסיבית עם תאורת לד מרשימה, הפרופיל הדינמי, והחלק האחורי המתאפיין בקו גג יורד יוצרים הופעה בולטת ומושכת מבטים. במבחנים צויין שאנשים מצביעים ומסתכלים עליה ברחוב, מה שמעיד על עיצוב ייחודי ביותר.

פיג'ו 408 מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

פיג'ו 408 השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • `
    פיג'ו 408
    פיג'ו 408 פאסטבק, אוט', 1.2 ל' טורבו, Allure Pack
    הספק כוח סוס 130
    מחיר מחירון ₪184990
  • electric.svg
    טסלה מודל 3
    טסלה מודל 3, חשמלי, הנעה אחורית
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 513
    מחיר מחירון ₪213816
  • electric.svg
    IM 5
    IM5 חשמלי (75 קוט"ש), 2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 440
    מחיר מחירון ₪205000
  • סקודה סופרב
    סקודה סופרב, 2.0 ל' טורבו, L&K ,4x4
    הספק כוח סוס 265
    מחיר מחירון ₪284490
  • energy_2.svg
    יונדאי סונטה
    יונדאי סונטה (מ. פנים) 2.0 ל' היברידי, אוט', Luxury
    מחיר מחירון ₪219853

חוות דעת גולשים על פיג'ו 408

5/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (1)

הנאת נהיגה

5

עלויות תחזוקה

4

נוחות השימוש ואבזור

5

מרווח ישיבה

5

תא המטען

5

יש לכם פיג'ו 408? כתבו חוות דעת

פיג'ו ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.