טסלה מודל 3 2021 - אוטו

טסלה מודל 3 2021 יד שניה

טסלה מודל 3 2021 יד שניה

קטגוריה: משפחתיות
גירסה מומלצת:
491 ק"מ
שנת השקה: 2021

טסלה מודל 3 2021 יתרונות וחסרונות

יתרונות ביצועים, טווח, יכולת דינאמית
חסרונות תפעול, הנדסת אנוש, איכות חומרים, עיצוב חיצוני ופנימי
בשורה התחתונה מיוחדת ומרשימה, אבל לא ממש שלמה

טסלה מודל 3 2021 יד שניה חוות דעת

נבדק על ידי אלגוב אוהד

  • רקע כללי

    בפברואר 2021 טסלה הודיעה רשמית על תחילת השיווק של דגמיה בישראל. הסנונית הראשונה שהגיעה היא מודל 3, המשפחתית הגדולה של היצרנית, כאשר גרסת הבסיס מציעה הנעה אחורית וטווח נסיעה חשמלי של עד 448 ק“מ.

    מעליה נמצאת גרסת לונג ריינג‘ עם 2 מנועים, הנעה כפולה וטווח נסיעה מרבי של 580 ק“מ, ובראש ההיצע עומדת גרסת ‘פרפורמנס' — עם הנעה כפולה, האצה ל-100 קמ“ש ב-3.1 שניות, וטווח נסיעה של 567 ק“מ.

    הגרסאות הראשונות הגיעו עם חישוקי 18 אינץ‘ כסטנדרט, כאשר חישוקי 19 אינץ‘ מוצעים בתוספת של 5,500 ש“ח בעוד גרסת ‘פרפורמנס' מגיעה עם חישוקי 20 אינץ‘ כסטנדרט. ריפוד פנים שחור-לבן מוצע בתוספת של 4,000 ש“ח. מערכת “אוטו-פיילוט“ — מערך הבטיחות האקטיבי של היצרנית — מוצעת עבור 37,500 ש“ח וניתנת להוספה גם לאחר הרכישה. כסטנדרט ה-3 מגיעה בצבע לבן, עבור כל צבע אחר נדרשת תוספת מחיר של 4,000 עד 7,500 ש“ח.

    עם הגעתה הכריזה טסלה על מחירים תחרותיים ביותר בשוק המקומי, אך מאז עלו המחירים במספר פעימות. מאז החל שיווק טסלה מודל 3 2021 בישראל מחירה של גרסת הכניסה עלה בכ-12% - מ-180,000 שקלים ליותר מ-201,000 שקלים.

  • עיצוב ונוכחות

    קשה להתלהב מהעיצוב של טסלה מודל 3 2021. הדגמים הראשונים שהביאו את בשורת טסלה מעוצבים באופן מושך, אך ה־3 נראית באופן מובהק כאחות הקטנה שהיא גם הפחות יפה. ההופעה הכוללת מכריזה שזו הטסלה הזולה בהיצע, ואפילו הצבע חסר ברק ועומק.

  • תא נוסעים ומטען

    פתיחת הדלת מגלה סביבת נהג מינימליסטית עד הקצה, נקייה ממיתוג באופן מוגזם — וצג ענק של "15 השולט בכל ממשקי הנהיגה והתפעול. יפה? עניין של טעם. מיוחד? בהחלט. קל להתאקלמות? לא ממש.

    הבעיה עם העיקרון המתקדם הוא ביישום היום־יומי שלו, שלא לוקח בחשבון פעולות הנעשות במהלך הנהיגה: כיוון מראות הצד וההגה, כיוון פתחי האוורור ואפילו פתיחת תא כפפות מחייבים ביקור במסך וזה ממש מסורבל. לחלק מהתפקודים ניתן להתרגל — באחרים מתרגלים לא להשתמש.

    גם שאר האלמנטים של הנדסת האנוש אינם מבריקים: הראות לאחור מצומצמת, המראות לא מוצלחות ואין מצלמה קדמית או תצוגה עילית מתבקשת.

    מול עומס החום הישראלי המיזוג התקשה לקרר, וגג הזכוכית חסר הכיסוי יוצר חממה בתוך הרכב.

    איכות החומרים סבירה, אך חלקים בסביבת הנהג, הריפוד הדקיק ודיפון הדלתות אינם איכותיים כנדרש, והקרקושים שנשמעו מדגישים זאת בקול.

    השילוב בין מבנה המושב לתנוחת ישיבה נמוכה מדי מעייף בנהיגה ארוכה. מאחור המרחב נאה, אך גם שם הספסל נמוך מדי.

    תא המטען אינו נראה גדול כמו הנתון, 560 ליטרים לפי טסלה, אך המבנה שימושי, וכיאה לרכב חשמלי, יש גם תא מטען קטן מלפנים.

     

  • מנוע וביצועים

    הגרסה הנבחנת, האמצעית והחשובה בהיצע המקומי, היא 'לונג ריינג'. לזו הספק משולב של 441 כ"ס והנעה כפולה. לסוללה 80.5 קוט"ש והטווח המוצהר הוא 560 ק"מ.

    לחיצה חזקה על המצערת תביא להאצה פנומנלית. המהירות אליה מסוגלת ה־3 להגיע תוך פרקי זמן קצרצרים בעליות, ישורות קצרות וסתם עקיפות היא מסחררת. אין מילים.

    ממוצע צריכת החשמל במבחן עמד על 5.2 ק"מ/קוט"ש, לטווח כולל של 390 ק"מ; אולם ברגע שהתחלנו בנהיגה ספורטיבית בהרים, הנתונים צנחו משמעותית. אחרי כ־34 ק"מ דינאמיים (תוואי קצר משמעותית מזה שבמבחנים לרכב בנזין), הצריכה עלתה ל־4.2 ק"מ/קוט"ש, וירדנו לטווח כולל של כ־285 ק"מ.

     

  • נוחות והתנהגות

    עם כיול רך יחסית של המתלים, מודל 3 מטפל בכל סוגי השיבושים. עם זאת, בעיר הוא מתקשה לסנן רצף של מהמורות ומחוצה לה הוא מעט רוטט על אספלט פגום. בכבישים מהירים עם אספלט גלי, נוצרת תנועת נדנוד של המסה הכבדה. רעשי הכביש והרוח בולטים מדי; אין רעש מנוע שימסך אותם.

     

    אחת ההפתעות ב־3 היא היכולת הדינמית המעולה: המתלים מכוילים נכון להעברות משקל, והמכונית יכולה להיכנס לפנייה במהירות ולצאת ממנה באופן בליסטי. ההיגוי המהיר גורם למודל 3 לשנות כיוון בחדות נדירה, עם תגובה מרשימה של הגלגלים לפקודת הפניה. ההגה עצמו אינו שופע מידע, והמשקל שלו אינו "טבעי", אבל הוא בן לוויה מצוין לנהיגה כזו.

    כמו בדגמים חשמליים אחרים, מערכת הבלימה אינה עוצמתית ומינון הבלימה אינו מאפשר דיוק, אבל היכולת הכוללת שלה טובה מהמקובל.

     

  • תמורה למחיר

    מחיר טסלה מודל 3 הנבחנת מתחיל ב־237,000 שקלים — לא ממש נמוך — ועם התוספות ברכב ההדגמה הגענו ל־312,000 שקלים. וזה כבר ממש לא זול — ועדיין, מי שמחפש ביצועים חזקים ויכולת דינאמית גבוהה, יתקשה למצוא תמורה טובה יותר.

  • התפלגות מכירות

    לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה SR PLUS חשמלית עם כ-3400 יחידות.

    אחריה גרסת פרפורמנס חשמלית עם כ-1500 יחידות.

    ואחריה גרסת לונג ריינג' עם כ-1400 יחידות.

     

  • מה חדש בטסלה מודל 3 2021

    בחודש נובמבר 2021 טסלה החלה בשיווק גרסה מעודכנת של מודל 3 הבסיסית שמחליפה את גרסת SR+ ששיווקה הופסק. גרסה זו מציעה תוספת של כ-51 ק"מ לטווח הנסיעה (491 ק"מ סה"כ) וביצועים קצת פחות טובים - 6.1 שניות במקום 5.6 שניות בעבר. כמו כן, גרסת הטווח הארוך שודרגה וטווח הנסיעה עומד כיום על 614 ק"מ (34 ק"מ יותר מבעבר).

  • סיכום

    טסלה מודל 3 התגלתה כמכונית חשמלית מאוד מיוחדת ומרשימה — המשלבת טווח יעיל מאוד, ביצועים מסחררים ויכולת דינאמית מעולה. חבל רק שהיא פחות שלמה בשאר התחומים.

טסלה מודל 3 2021 יד שניה גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה
טסלה מודל 3 גרסאות חשמליות טווח נסיעה כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר מחירון
440 ק"מ (WLTP)
275
2,164
-
614 ק"מ (WLTP)
441
2,409
-
567 ק"מ (WLTP)
513
2,770
-
491 ק"מ (WLTP)
275
לקבלת הצעה
-
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות ומבחני דרכים טסלה מודל 3

ציון ותגובת גולשים

ברשותך טסלה מודל 3?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

2
  • שמאול

    האוטו שלי

    טסלה מודל 3, חשמלי, Standard Range Plus
    מודל: 2021 - 2021

    תאריך: 01.05.2023

    תוכן ריק

    ?האם היית קונה את הרכב שוב כן

    כמה זמן הרכב ברשותך: 2

    צריכת דלק ממוצעת: 0 ק״מ לליטר

  • עדן כהן

    האוטו שלי

    טסלה מודל 3, חשמלי, Standard Range Plus
    מודל: 2021 - 2021

    תאריך: 24.05.2023

    תוכן ריק

    ?האם היית קונה את הרכב שוב כן

    כמה זמן הרכב ברשותך: 2

    צריכת דלק ממוצעת: 0 ק״מ לליטר

מתקדמים לרכב הבא?

זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר

auto image

כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.99%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5