טויוטה קורולה קרוס 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בספטמבר 2022 הושק בישראל קורולה קרוס, רכב פנאי המשתלב בהיצע טויוטה בין ה-C-HR לבין הראב 4.
הדגם שהוצג בעולם עוד ב-2020 מתבסס על פלטפורמת TNGA ובסיס הגלגלים, 264 ס"מ, זהה לזה של הקורולה 5 דלתות (שאינה מוצעת בארץ) וקצר מזה של הסדאן המוכרת.
אורך הרכב 446 ס"מ, רוחבו 182.5 ס"מ, גובהו 162 ס"מ ומרווח הגחון עומד על 16 ס"מ.
הגרסה האירופאית שמגיעה לארץ עברה מספר שינויים ביחס לדגם המקורי, וכוללת סבכה ויחידות תאורה שונות מלפנים ומאחור. בסביבת הנהג מערך מולטימדיה עם צג "10.5 ומחוונים מוקרנים גדולים "12.3 ובעיצוב חדש. כמן כן ישנה אפשרות לעדכוני תוכנה מהאוויר.
הרכב מוצע בארץ עם הנעה קדמית וחטיבת כוח היברידית בלבד, עם מנוע בנזין 1.8 ליטר והספק משולב של 140 כ"ס.
באירופה הוצע הרכב עד כה עם מנוע 2.0 ליטר והספק משולב של 197 כ"ס, ויחידות ספורות מגרסה זו הגיעו לארץ דרך ערוצי היבוא המקביל.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב, שמרני וקונבנציונלי ומזכיר קצת גרסה מוקטנת של הראב 4 - אך התוצאה נאה לעין.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג מקורי פחות מזה שבראב 4, קרוב יותר לקורולה. החומרים פשוטים וקשיחים, ועל אף האבזור סביבת הנהג אינה עשירה למראה או לתחושה. תפעול שלל המערכות, כולל ממשק המולטימדיה החדש, לא נוח והנדסת האנוש אינה טובה.
מלפנים המרחב טוב, אבל תנוחת הנהיגה לא אידיאלית. המרחב מאחור מספק, אך החומרים והגימור הפשוטים בולטים שם עוד יותר.
נפח תא המטען, 436 ליטרים, מספק. ברמות הגימור הגבוהות הוא כולל ערכת תיקון תקרים ולא גלגל רזרבי.
-
מנוע וביצועים
יחידת הכוח מציעה יציאה זריזה מהמקום והתנהלות נמרצת בתחום העירוני. מחוץ לעיר הביצועים סבירים, אבל במאמץ מורגש חיסרון הכוח, כשפעולת התיבה מוסיפה לרעש המנוע הבולט.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה למדי, אבל חסר ריסון והדבר בולט בנדנוד יתר במעבר על פסי האטה ובכביש גלי. רעשי הכביש נשמעים בשיוט והמנוע רועש בעת מאמץ.
בנסיעת שבילים מציע הקרוס נוחות נסיעה סבירה, אך מפגש עם בורות גדולים אינו משוכך היטב.
כיול המתלים הרך מביא לכך שתחת עומס בפניות רכינת המרכב בולטת והמחסור בריסון מורגש. עם זאת, היכולת הדינמית טובה, גם בקצב גבוה יחסית בכביש המפותל.
-
תמורה למחיר
קורולה קרוס אינו זול, וממוקם בין C-HR לראב 4. באופן כזה הוא מאפשר לטויוטה לתת מענה למי שמחפש רכב פנאי קומפקטי שלה בתחום המחירים הזה, אבל ישנם מתחרים ישירים המוצעים במחירים יותר אטרקטיביים או מעניקים תמורה עדיפה בתחום האבזור/ביצועים.
-
גרסאות ורמות גימור
טויוטה קורולה קרוס מוצע בישראל בגרסה אחת – 1.8 ל', היברידית, 140 כ"ס, עם תיבה רציפה והנעה קדמית – ובשלוש רמות גימור.
'אקטיב' מיועדת בעיקר לציי רכב וכוללת חישוקי 17 אינץ', בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים לאחור, קישוריות לאנדרואיד ואפל ועוד.
'דיינמיק' מוסיפה תאורת לד מלאה, חישוקי 18 אינץ', כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת אווירה, מסילות הטענה בגג, שמשות כהות מאחור ועוד.
'אדוונצ'ר' הבכירה כוללת גג זכוכית פנורמי, חיישני חניה היקפיים, ריפוד משולב עור-בד למושבים, חימום למושבים מלפנים ועוד.
-
בטיחות
טויוטה קורולה קרוס נבדק ע"י יורו NCAP ב-2022 וזכה ל-5 כוכבים במבחן הריסוק, עם 85% בהגנה על מבוגרים, 83% בהגנה על ילדים, 87% בהגנה על הולכי רגל ו-82% על מערכות בטיחות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, סיוע במניעת התנגשות בצמתים, סיוע להיגוי בשעת חירום ובקרת שיוט אדפטיבית כסטנדרט.
רמת 'אדוונצ'ר' מוסיפה גם מערכת לניטור שטחים מתים ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק נאה: 13.6 ק"מ לליטר במבחן דרכים וכ-16 ק"מ לליטר בנסיעה מעורבת ונינוחה.
-
מה חדש בטויוטה קורולה קרוס 2023
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
רכב פנאי שאינו מתבלט באף תחום, ושמחירו אינו זול - מה שלא ימנע ממנו להפוך ללהיט מכירות מיידי בזכות המותג המבוקש.