פולקסווגן גולף 2021 - אוטו

פולקסווגן גולף 2021 מידע כללי

פולקסווגן גולף 2021 יתרונות וחסרונות

יתרונות / ביצועים (1.5 ל‘), צריכת דלק, נוחות נסיעה, יכולת דינאמית

חסרונות / מחיר, תפעול תא נוסעים

בשורה התחתונה / עדיין אחת מאמות המידה למכונית קומפקטית

פולקסווגן גולף 2021 חוות דעת

  • רקע כללי

    במרץ 2021 נחת בישראל הדור השמיני של פולקסווגן גולף, באיחור ניכר לאחר השקת הדגם בחו״ל באוקטובר 2019. העיצוב החיצוני של גולף החדשה מהווה המשך לזה המוכר מדגמים קודמים. עיצוב סביבת הנהג נקי מאוד, אין פקדי תפעול למערכות השמע ובקרת האקלים, מסך מולטימדיה רב-תכונות בולט במרכז הקונסולה, בורר ההילוכים אלקטרוני וקטן, לוח המחוונים מוקרן.

    פולקסווגן גולף 2021 מוצעת בישראל בשלב ראשון בשתי גרסאות רגילות – מנועי טורבו-בנזין, מערך היברידי מתון, תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים, הנעה קדמית. לגרסה הבסיסית מנוע בנפח 1.0 ליטר 3 צילינדרים וזה מפיק 110 כ"ס ו-20.4 קג"מ; מעליה נמצאת גולף עם מנוע 1.5 ליטר 4 צילינדרים המפיק 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ.

    שתי גרסאות המנוע מוצעות ברמת הגימור 'לייף', וברשימת האבזור חישוקי "16, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, הנעה ללא מפתח, בקרת אקלים תלת-אזורית, מולטימדיה עם מסך "8 כולל קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי; במפרט הבטיחות בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, ניטור שטחים מתים ותיקון סטייה מנתיב.

    גרסת 1.5 ליטר מוצעת גם ברמת גימור גבוהה יותר, 'לייף פלוס', וזו כוללת בנוסף חישוקי "17, גג שמש פנורמי, כניסה ללא מפתח ומושב נהג מתכוונן חשמלית.

  • עיצוב ונוכחות

    כבר ממרחק ברור שמדובר בגולף החדשה, בזכות הצדודית האלמותית. השינוי הבולט הוא החזית, עם הפנסים הדקים והמאורכים - שנראית מצוין לטעמנו.

  • תא נוסעים ומטען

    בשעה שהשינוי בעיצוב החיצוני נראה היטב אך אינו גדול, זה שבסביבת הנהג משמעותי. כמו בדגמים חדשים אחרים של קבוצת פולקסווגן, יש הרבה פחות מתגים והרבה יותר שליטה סבוכה דרך הצג.

    ועם זאת, הגולף יותר ברורה וקלה לתפעול, גם בגלל שיש לה מספר מתגים חיצוניים, כמו החוגה של עצמת השמע, לחצני מגע הממוקמים נכון יותר ו... היגיון.

    מאידך, עם פחות מתגים נאים ויותר פלסטיק מבריק, האיכות שתמיד נראתה גבוהה משמעותית מהמקובל בתחום, בולטת מעט פחות.

    למושב הנהג תפעול חשמלי ברמת הגימור הזו, הוא נוח, מציע עיסוי לגב (!) ונאה בזכות ריפוד המשלב אלקנטרה. תנוחת הנהיגה טובה אף היא.

    המרחב מאחור נדיב והמושב גבוה. נפח תא המטען, 381 ליטרים, נאה, המבנה שימושי וניתן לשנות את גובה הרצפה.

     

  • מנוע וביצועים

    הגולף בה נהגנו מצוידת במנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר המייצר 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ, צמוד לו מערך היברידי מתון, והוא משודך לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים.

    הביצועים, כצפוי מחטיבת הכוח הזו, טובים והיכולת גבוהה. המערך ההיברידי המתון מדומם את המנוע באופן לא מורגש בשיוט, גם בגלישה לעצירה, ופעולת הדימום/התנעה נעימה מהמקובל. פעולתה של התיבה הדו-מצמדית חלקה וזורמת בהרבה מאשר לפני שדרוגה.

    בתוואי המבחן עמדה הצריכה על 14.2 ק"מ/ל', ובשיוט נינוח היא הייתה 15.5 ק"מ/ל'.

     

  • נוחות והתנהגות

    גרסה זו מצוידת במתלה אחורי רב-חיבורי, בשעה שלגרסת 1.0 ליטר קורת מתח. הכיול הראשוני מעט רך, ויחד עם המתלה הזה גולף החדשה מטפלת היטב בפני כביש מחוספסים, אם-כי פגמים גדולים באספלט מורגשים, בייחוד בעיר; נוחות הנסיעה מחוץ לעיר משתפרת, והנסיעה בכבישים הבין-עירוניים נעימה למדי.

    השילוב בין היגוי קל (מדי) ותגובות מהירות של הרכב להפניה, יוצר רכב המתנהל בקלילות בכביש המפותל. אותו כיול רך אחראי גם לרכינת מרכב וזו מורגשת בפניות תחת עומס. ועם כל אלה, היכולת הדינמית של גולף טובה מאוד, היא יכולה להיות אפילו מהנה, בוודאי יותר מרוב אחיותיה לפלטפורמה.

    חבל רק שלבלמים פעולה מעט מעורפלת במהלך הראשוני של הדוושה ובהמשך מהלכה חסרה נשיכה של ממש.

     

  • תמורה למחיר

    מסורת אותה משמר גם הדור השמיני היא במחיר, וכיאה לכללי הטקס כל דור חדש של הגולף מגיע לשוק עם מחיר גבוה מדי, וזה יורד עם הזמן. ואכן, נכון ל-2021, הגולף המהודרת שבחנו (לייף פלוס) יקרה ביחס למשפחתיות אחרות, ומחירה זהה לדגמי הפנאי הפופולריים. בכל אופן, ניתן כנראה להסתפק ברמת הגימור הבסיסית (לייף), שמחירה קל יותר לעיכול.

  • התפלגות מכירות

    לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה לייף פלוס 1.5 ליטר טורבו עם כ-550 יחידות.

    אחריה גרסת GTI 2 ליטר טורבו עם כ-120 יחידות.

     

  • מה חדש בפולקסווגן גולף 2021

    במקביל להשקת הגולף הרגילה החל גם שיווק גרסת ה-GTI הספורטיבית. לארץ תגיע המהדורה הרגילה יותר לדגם המצוידת במנוע ה-2.0 ליטר טורבו המייצר 245 כ"ס (כמו בגרסת ה'פרפומנס' היוצאת) ו-37.3 קג"מ. באירופה מוצעת הגולף GTI גם בגרסת 'קלאבספורט 45' עם 300 כ"ס. ההאצה ל-100 קמ"ש תארך 6.2 ש' והמנוע משודך לתיבה דו-מצמדית עם שבעה הילוכים ודיפרנציאל מוגבל החלקה.

    למכונית כרגיל איפור ספורטיבי מקובל ואבזור עשיר שכולל גג זכוכית, תאורת לד מלאה, צמד מפלטים בולטים, חישוקי "18, גלגל הגה ספורטיבי, מערך מולטימדיה עם צג "8 ומחוונים מוקרנים, מושבים קדמיים מאווררים, מושב נהג עם תפעול חשמלי וריפוד עור, מפתח חכם ועוד. ה-GTI כוללת כמובן מערך בטיחותי מלא עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית. המחיר יקר במעט מגרסת הפרפורמנס היוצאת (אך האבזור עשיר יותר).

     

  • סיכום

    פולקסווגן גולף 2021 אינה מחדשת הרבה בעיצובה החיצוני, אבל סביבת הנהג משופרת בהרבה, האבזור עדכני, ויחד עם התחכום היא משמרת את הסולידיות של הדגם. וגם בתחומי הנסיעה והנהיגה היא משמרת את הרמה הגבוהה שאפיינה אותה במשך שנים.

פולקסווגן גולף 2021 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג פולקסווגן גולף

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך פולקסווגן גולף?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

פולקסווגן גולף צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

4
פולקסווגן גולף צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
13.3 טרם נבחן טרם נבחן 10.8 13
17.8 טרם נבחן טרם נבחן 14.4 4
17.8 טרם נבחן טרם נבחן 14.4 4
19.2 טרם נבחן טרם נבחן 15.5 5
4
15.5