פולקסווגן טי קרוס 2021 חוות דעת
-
רקע כללי
פולקסווגן טי קרוס (T-Cross), הוא רכב פנאי קטן המבוסס על פלטפורמת הפולו. הטי קרוס הוצג בעולם בסוף שנת 2018.
הטי קרוס מבוסס על פלטפורמת ה-MQB-A0 המיועדת לכלים הקטנים של קונצרן פולקסווגן, כמו פולקסווגן פולו וסיאט ארונה. ביחס לפולו הוא מציע בסיס גלגלים דומה (כ-255 ס"מ) אך ארוך ממנה בכחמישה ס"מ (411). גודלו של תא המטען בר שינוי בין 380 עד ל-455 ליטר וזאת על חשבון מרווח הרגליים של הנוסעים בספסל האחורי שנע על מסילה.
פולקסווגן טי קרוס מוצע בישראל עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר (3 ציל'), שמספק 115 כ"ס ומשודך לתיבת רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. ההנעה קדמית (בדומה לפולו). מעמידה ל-100 קמ"ש מאיץ הטי קרוס בתוך 10.2 שניות ומהירותו מרבית היא 193 קמ"ש.
הטי קרוס משווק בישראל בשתי רמות גימור – 'קומפורטליין' ו'קומפורטליין פלוס' . אבזור הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית כסטנדרט, כאשר רמת הגימור הגבוהה מוסיפה גם ניטור רכב בשטחים מתים.
השיווק של פולקסווגן טי קרוס בישראל החל בחודש ינואר בשנת 2020.
-
עיצוב ונוכחות
בזכות מכסה מנוע גדול ושטח, קורה אחורית רחבה ולא מעט קווים ישרים הטי קרוס נראה קשוח ומגודל יותר ממה שהוא באמת. רמת הגימור הגבוהה מוסיפה גם חישוקים גדולים ונגיעות שחור (במראות, למשל) והתוצאה נאה.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב הכללי של סביבת הנהג מוכר מדגמים אחרים של פולקסווגן והמראה בסך הכל מכובד, גם אם לא הכי מקורי.
מסך המולטימדיה (8 אינץ') נראה מצוין, אך מנגד מערכת בקרת האקלים מעט פשוטה למראה. איכות החומרים סבירה – יש יותר מדי פלסטיקים נוקשים שמותירים תחושה חלולה. איכות ההרכב מצוינת.
תנוחת הנהיגה גבוהה ושלטת, מעניקה תחושה שמדובר ברכב גדול ממה שהוא באמת. מאחור המרחב מספק לשני נוסעים כאשר המושב מוסט לאחור.
תא המטען גדול (380-455 ל') ובעל רצפה כפולה ופתרונות עגינה. ברחבי תא הנוסעים יש שפע של תאי אחסון.
 
-
מנוע וביצועים
יחידת הכוח מוכרת מדגמים רבים של הקונצרן ועושה גם פה עבודה טובה למדי. הביצועים טובים וצליח המנוע נוכח אך ספורטיבי.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה ראויה מחוץ לעיר ברוב הזמן ובמרבית התנאים. בתוך העיר הטי קרוס מרשים פחות, במהירויות נמוכות הוא פחות נוח. ישנם לא מעט רעשי רוח וכביש שחודרים לתא הנוסעים.
בשביל התחושה שמעניק הטי קרוס אינה חסונה במיוחד.
התנהגות הכביש טובה – ברורה ונוסכת ביטחון בנהג. ריסון המרכב טוב, האחיזה גבוהה ולהגה משקל נכון.
 
-
תמורה למחיר
המחיר של טי קרוס מציב אותו בקצה העליון של הקטגוריה ובסמוך לרכבי פנאי קומפקטיים שיהיו גדולים ומרווחים יותר.
-
סיכום
"תפור" לקטגוריה, אבל יקר