פולקסווגן טי קרוס 2025
פולקסווגן טי קרוס 2025 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
-
רקע כללי
פולקסווגן טי קרוס הוא רכב פנאי קטן (B-SUV) שהושק ב-2019, ועבר מתיחת פנים ב-2023.
הטי קרוס חולק אותה רצפה עם הסופרמיני פולו (MQB A0) ואורך בסיס הגלגלים, 255.1 ס"מ, זהה – אך הוא ארוך, רחב וגבוה משמעותית ממנה.לפי פולקסווגן, תא הנוסעים הוא מהמרווחים בקטגוריה, בן היתר בזכות האפשרות להזיח את המושב האחורי. נפח תא המטען, שיש לו רצפה כפולה, נע בהתאם בין 380 ל-455 ליטרים.
באוגוסט 2024 החל שיווקו בישראל של טי קרוס במהדורתו המעודכנת.
במסגרת מתיחת הפנים נוסף פס תאורה לרוחב החזית, יחידות התאורה חדשות מלפנים ומאחור, וכך גם הפגושים. בתא הנוסעים חומרים חדשים ואיכותיים יותר, ובסביבת הנהג מולטימדיה עם צג "8 או "9.2, בצימוד לממשקי קישור אלחוטיים לאפל ולאנדרואיד.הדגם מוצע עם אותו מנוע כבעבר, אך הוא מעט חזק יותר; טורבו-בנזין 1.0 ליטר 3 צילינדרים המייצר 115 כ"ס (110 כ"ס קודם) ו-20.4 קג"מ.
התיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים, וההנעה קדמית.באוגוסט 2025 הצטרפה רמת גימור חדשה ומוזלת, 'לייף', אשר תהווה את רמת הכניסה לטי קרוס.
-
עיצוב ונוכחות
פולקסווגן, כדרכה, לא שינתה הרבה בעיצוב החיצוני במתיחת הפנים. התוצאה שמרנית, גנרית, אך נאה. -
תא נוסעים ומטען
בסביבת הנהג השינוי במתיחת הפנים גדול בהרבה ממה שנראה ברושם הראשוני. כל חלקי הפלסטיק העליונים, שזכו לביקורת על איכותם, הוחלפו ברכים ובנעימים יותר, ופריטים רבים (פתחי האוורור, בית המחוונים, צג המדיה) שונים.
הנדסת האנוש מצוינת, מזכירה שהרכב תוכנן בסוף העשור הקודם, ממש לפני שגם פולקסווגן החלה להתחכם. במרכז צג "8 – שונה מקודמו, אותן מידות – קטן ביחס למקובל כיום אבל הוא איכותי ומשקף היטב את הסלולרי, וסביבו לחצנים של קיצורי דרך נאים ונוחים.
בסך הכל לא צריך להתעסק איתו הרבה, גם כי בקרת האקלים נשלטת חיצונית. יש אפילו חוגה אמיתית לעוצמת השמע. הללויה. אפילו את ניתוק תיקון ההיגוי ניתן לבצע מהפקדים הנוחים והברורים שעל ההגה ולקבל על כך מידע מהמחוונים המוקרנים הנאים.
כאן אגב, ניטור השטחים המתים האקטיבי מעט אגרסיבי מדי. תנוחת הנהיגה גבוהה, מעניקה שדה ראייה טוב לפנים, ומושב הנהג נוח. לפי פולקסווגן, לטי קרוס אחד מתאי הנוסעים המרווחים בקטגוריה – ולא רק בגלל ממד הגובה; ניתן להזיח לאחור את המושב האחורי ב-14 ס"מ. במצב זה מתקבל מרווח רגליים מעולה לרכב מסוגו, נוסף למרווח ראש מצוין.
לנוסע במרכז יהיה נוח פחות בגלל מבנה המושב ובגלל מנהרת ההינע ברצפה. נפח תא המטען נע בין 385 ל-455 ליטרים בהתאם למצב המושב. כלומר, גם כאשר המושב נע לאחור, נותר נפח מספק, במצב הרגיל הוא גדול בהרבה מהמקובל ומוסיף על כל אלה מבנה מאוד שימושי.
-
מנוע וביצועים
בימים אלה כאשר פוגשים גם בנתוני הספק גדולים בדגמים עממיים, קשה להאמין שכאן מדובר ב-115 כ"ס בלבד, רק 5 כ"ס יותר מאשר לפני החידוש. אבל המנוע הזה מייצר מומנט נאה בטווח פעולה נרחב יחסית, הוא עולה בקלות לסל"ד גבוה, ומשקל הרכב אינו גדול (1362 ק"ג). בזינוק מעמידה ישנו היסוס קל, אבל מעבר לכך היכולת נאותה בהחלט. פעולת התיבה נעימה יותר מאשר לפני החידוש. היא לא זריזה בתגובות שלה, אך בהחלט מספקת. -
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
צריכת הדלק טובה: 13.8 ק"מ/ל' ביום המבחן, 16.3 ק"מ/ל' בשיוט מתון. יחסי העברה קצרים בתיבה גורמים לכך שצריכת הדלק מבריקה פחות במהירויות כביש 6.
-
צריכת דלק - ממוצעתצריכת דלק - ממוצעתצריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק16.7 ק"מ/ליטר
-
צריכת דלק בפועלצריכת דלק בפועלצריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו13.5 ק"מ/ליטר
-
נפח מיכל דלק40 ליטר
-
12
-
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים הוא מהסוג שפעם היינו מכנים 'גרמני' – נוקשה עם תחילת מהלך הבולם, סופג בהמשך, וריסון טוב של תנודות המרכב. ואכן, בעיר ובמהירות לא גבוהה מורגשים שיבושים בינוניים וגדולים.
מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה יותר, אך חיבורים של משטחי אספלט או רצף שיבושים עלולים להפריע לנוסעים. רעשי הכביש והרוח מפריעים פחות בזכות בידוד רעשים שהשתפר.
היכולת הדינמית של טי קרוס טובה. אותו כיול מתלים מוצק שומר כי בפניות הרכב לא ירכון מדי למרות גובהו, והיציבות הכיוונית מכובדת בהתאם. ההגה מביא למערך הדינמי משקל נכון ויכולת הפנייה נחושה. פעולת הבלמים טובה.
-
תמורה למחיר
כצפוי, טי קרוס המחודש מתמקם בחלק היקר של הקטגוריה, ומחירו התייקר משמעותית ביחס לעבר; עם זאת, כעת מפרט האבזור עשיר יותר, כך שהעלייה מתקזזת בחלקה. התמורה בינונית.
-
גרסאות ורמות גימור
פולקסווגן טי קרוס משווק בישראל בגרסה אחת המוצעת בשלוש רמות גימור.
רמת הגימור 'לייף' כוללת מולטימדיה "8 עם ממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, לוח מחוונים מוקרן "8, תאורת לד, חישוקי "16, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, מצלמת חניה ועוד.
רמת הגימור 'סטייל' מוסיפה לוח מחוונים מוקרן "10.25, בורר מצבי נהיגה, תאורת לד מטריקס, חישוקי "17, מושבי משופרים, תאורת אווירה ואיפור חיצוני ופנימי.
ברמת גימור 'R ליין' הבכירה מתווספים חישוקי "18, צג מרכזי "9.2, מערכת שמע של ביטס, מושבים משודרגים ופריטי עיצוב ספורטיבי בחוץ ובפנים.
-
בטיחות
פולקסווגן טי קרוס נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2019 וקיבל דירוג של חמישה כוכבי בטיחות, עם ציון גבוה במיוחד בהגנה על מבוגרים (97%) וציון גבוה בהגנה על ילדים (86%). מערכות הבטיחות שודרגו ביכולתן במהלך מתיחת הפנים, ובמפרט: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית. -
מה חדש בדגם
באוגוסט 2025 הצטרפה רמת גימור מוזלת, 'לייף', אשר תהווה את רמת הכניסה החדשה.
-
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
פולקסווגן טי קרוס הוא בדיוק רכב הפנאי הקטן הצפוי מהמותג הגרמני: סולידי, שמרני, יוצר רושם של רכב גדול יותר, ומציע יכולת גבוהה ומאוזנת ברוב התחומים. מתיחת הפנים אפשרה לשפר את נקודות התורפה בתחום האיכות, וכעת הוא מוצע עם אבזור נדיב יותר.
פולקסווגן טי קרוס מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
פולקסווגן טי קרוס השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על פולקסווגן טי קרוס
יש לכם פולקסווגן טי קרוס? כתבו חוות דעת