לפני למעלה מחודשיים עדכנו על בדיקות המסלול שהחלו להונדה סיוויק טייפ R, וכבר אז שחררה הונדה מידע על המנוע שבחזית. הדור החדש של הונדה סיוויק טייפ R יחליף את המנוע האטמוספרי תאב הסל"ד שאפיין את הדורות הקודמים, במנוע מוגדש טורבו חדש, בדומה למתחרות. כעת, הונדה חושפת איור ראשון שחושף מעט מעיצובו של דגם הקונספט שיוצג בתערוכת ז'נבה הקרובה.

למרות שהיצרנית שחררה תמונה אחת בלבד (בתמונה הראשית), ניתן לראות שהעיצוב (כצפוי) אגרסיבי, כשהדבר הראשון שבולט לעיניים הינו הספוילר האחורי הענק, ששולב כחלק אינטגרלי בין יחידות התאורה האחוריות, שהפכו צרות יותר והתמזגו לתוך הספוילר עצמו. חלקה האחורי של המכונית רחב יותר, עם פגוש אחורי בעל דיפיוזר וצמד מפלטים בכל צד. גם החישוקים גדלו בקוטרם, אך בל נשכח שזהו איור ותו לא. מצד שני, דגם הקונספט של הדור הקודם הראה דמיון גדול למכונית הסדרתית שבאה אחריו.
הונדה חושפים איך תראה הטייפ R – קונספט
צילום: מנהל
הונדה בוחנת את הטייפ R החדשה

למרות שעדיין אין פרטים טכניים מלאים, אנחנו כבר יודעים שאת תא המנוע יאכלס (ככל הנראה) מנוע חדש בעל ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, שלראשונה בתולדות הטייפ R ינשום דרך מגדש טורבו. ההספק צפוי להיות גבוה מ-280 כ"ס, כך מוסרת הונדה. בשונה מחלק מהמתמודדות, הונדה תשמור אמונים לתיבה הידנית שתציע שישה יחסי העברה.

הטייפ R הראשונה, שתהיה מבוססת על הונדה סיוויק האצ'בק, תצא משערי המפעל של היצרנית היפנית רק בתחילת השנה הבאה. עדיין לא ידוע האם תגיע ארצה ומה יהיה מחירה.
הטייפ R החדשה במבחן בנורבורגרינג