מותג רכבי היוקרה הצעיר מצרפת ממשיך לחפש את דרכו, עניין שהופך לאקוטי מתמיד לאור התנודות האחרונות בקונצרן סטלנטיס. על הרקע הזה מכריזה DS על מתיחת הפנים של DS 4, הקרוסאובר הקומפקטי של היצרנית הנע על הטווח שבין משפחתיות לרכב פנאי מהסגמנט הקומפקטי. דגם זה הוכרז לראשונה בשנת 2021 במהדורה הנוכחית וירש את מקומו של דגם בעל שם דומה שייצורו הופסק בשנת 2018.

במסגרת מתיחת הפנים הוחלף שם הדגם וזה יכונה מעתה DS N°4, קיצור ל-DS מספר 4 – חלק משיטת סימול הדגמים העדכנית של היצרנית. 

DS N°4 החדש נחשף רשמית ומחליף את DS4
צילום: DS

חיצונית, ועל אף שינוי השם של הדגם, ההבדלים הם מהסוג המקובל במתיחות פנים שכאלה. זה אומר שיחידות התאורה עודכנו, הפגושים מלפנים ומאחור עוצבו מחדש, כך גם הסבכה ותאורת הלד-יום אשר משולבת בסבכה ו"מאירה" שם את סמל המותג. מלפנים מכסה המנוע הוארך כך שהוא בולט מעבר לסבכה ומאחור הוסר סמל היצרנית ובמקומו ישנו כיתוב DS AUTOMOBILES ושם הדגם החדש תחתיו. בנוסף, ישנם חישוקים בעיצוב חדש – 19 אינץ' כסטנדרט, 20 אינץ' כאופציה – ומגוון צבעים חדשים למרכב.

DS N°4 החדש נחשף רשמית ומחליף את DS4
צילום: DS

סביבת הנהג כמעט זהה לזו של הדגם היוצא וכוללת את אותו סידור מסכים – 10.25 אינץ' ללוח המחוונים ו-10 אינץ' למולטימדיה. ב-DS מדווחים על שיפור לאיכות החומרים שכוללים כעת גם כמה אופציות נוספות לבחור מתוכן אך מעבר לכך לא נרשמו שינויים משמעותיים.

DS N°4 החדש נחשף רשמית ומחליף את DS4
צילום: DS

היצע יחידות הנעה לעומת זאת התחדש ולא במעט. ראשית ישנה כעת גרסה כל חשמלית חדשה, לראשונה עבור דגם זה. גרסה זו משלבת בין סוללת 58.3 קוט"ש למנוע יחיד המפיק 213 כ"ס ו-35 קג"מ (הנעה קדמית). נתוני הביצועים לא נמסרו אולם טווח הנסיעה הרשמי עומד על 450 ק"מ נאים בהתחשב בקיבולת הסוללה. הספק הטעינה המהירה עומד על 120 ק"ו וטעינה ביתית אפשרית עד 11 ק"ו.

DS N°4 החדש נחשף רשמית ומחליף את DS4
צילום: DS

בצד השני של המשוואה ישנה גרסה היברידית-מתונה חדשה אשר עושה שימוש ביחידת ההנעה המוכרת של סטלנטיס. זו משלבת בין מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ל' למנוע חשמלי צנוע (28 כ"ס) המשולב בתוך תיבת ההילוכים הרובוטית דו-מצמדית עם שישה יחסי העברה. ההספק עומד על 145 כ"ס, המומנט על 23.4 קג"מ ולפי נתון פליטת הפחמן הדו-חמצני ניתן להסיק כי צריכת הדלק הממוצעת עומדת על כ-19.9 ק"מ לליטר בנתוני מעבדה.

DS N°4 החדש נחשף רשמית ומחליף את DS4
צילום: DS

בנוסף, הגרסה ההיברידית-נטענת של הדגם היוצא זכתה לעדכון מקיף למדי. כבסיס עדין משמש מנוע ה-1.6 ל' טורבו-בנזין המוכר של היצרנית אשר מפיק כאן 180 כ"ס. יחד עם מנוע חשמלי המפיק 125 כ"ס (110 כ"ס בעבר) מתקבל הספק משולב של 225 כ"ס ו-36.7 קג"מ, זהה לעבר. אלא שבשונה מן העבר, בדגם המחודש ישנה תיבת הילוכים חדשה – רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים אשר בתוכה משולב המנוע החשמלי, סידור שאמור לשפר את היעילות, כך DS.

DS N°4 החדש נחשף רשמית ומחליף את DS4
צילום: DS

לצד תיבת ההילוכים החדשה ישנה גם סוללה גדולה יותר בקיבולת 14.6 קוט"ש, שיפור של כ-18% ביחס לסוללה היוצאת. טעינה מתבצעת בהספק מירבי של 3.7 ק"ו או 7.4 ק"ו כאופציה. שינויים אלה מביאים לטווח נסיעה מירבי על חשמל של עד 81 ק"מ במקום 59 ק"מ בעבר. גם הביצועים שופרו במעט עם 7.1 שניות ל-100 קמ"ש, 0.3 שניות מהר מבעבר. 

מהיבואנית לישראל דוד לובינסקי נמסר כי הרכב יגיע לארץ ברבעון הרביעי של השנה הנוכחית. 

DS N°4 החדש נחשף רשמית ומחליף את DS4
צילום: DS