חברת פריסבי, יבואנית דאצ'יה, החלה לשווק את דגם הפנאי ביגסטר – הגדול בדגמי החברה, אמור למצב אותה גבוה יותר, והוא היקר בהיצע שלה.

דגם אחד

ביגסטר הוצג כקונספט ב-2021 והדגם לייצור הושק ב-2024. ביגסטר מבוסס על הרצפה CMF-B של רנו/ניסאן המשרתת דגמים רבים, כעת גם את כל דגמי דאצ'יה, וזו נועדה במקורה לדגמי סופרמיני (B)/רכבי פנאי קטנים (B-SUV) והיא בגרסת LS הזולה שלה.

אותה רצפה מאפשר מפרט מערכות בטיחות מתקדמות, אך גם כאן וכמו בדגמים אחרים דאצ'יה אינה מצטיינת. במבחן שערך יורו NCAP ב-2024 קיבל ביגסטר 3 כוכבים; 69% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 60% בהגנה על הולכי רגל, 57% במערכות בטיחות. 

1707738צילום: יצרן

בכל אופן, ממדי ביגסטר הם כשל רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) למהדרין. ממדי ביגסטר (בסוגריים: דאסטר) הם: אורך בסיס הגלגלים הוא 270 ס"מ (266 ס"מ), האורך 457 ס"מ (434 ס"מ), הרוחב 181 ס"מ (181 ס"מ), הגובה 170 (170 ס"מ), נפח תא המטען 488-510 ליטרים (430-473 ל'), המשקל 1500 ק"ג (1300-1390 ק"ג)

העיצוב של ביגסטר מרשים במופע החיצוני שלו, מכריז על קשר מופגן לדגמי פנאי, וקרוב לזה של דאסטר החדש. גם עיצוב סביבת הנהג מתקדם ולאותו כיוון, גם כאן זה שבדאסטר קרוב מאוד. בנוסף, המערך השימושי החדש של דאצי'ה הכולל שפע של פריטים שימושיים נוספים, מוצע גם כאן תוך שהוא משמר את קווי העיצוב ומשתלב עם מרכיבי הרכב. 

שתי גרסאות

ביגסטר מוצע בשתי גרסאות מנוע/תיבה/הנעה. האחת היא טורבו-בנזין 1.2 ליטר 3 צילינדרים עם מערך היברידי מתון (48 וולט), וזה מייצר 130 כ"ס (4500-5500 סל"ד) ו-23.4 קג"מ (2250 סל"ד), התיבה ידנית עם 6 הילוכים וההנעה כפולה. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 11.2 שניות והמהירות המרבית היא 180 קמ"ש. 

1707745צילום: יצרן

הגרסה השנייה היא היברידית, מבוססת על מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.8 ליטר המייצר 109 כ"ס (5500 סל"ד) ו-17.5 קג"מ (3000 סל"ד), נוספים לו 2 מנועים חשמליים המנפקים 49 כ"ס ו-20.9 קג"מ, וההספק המשולב 155 כ"ס. למנוע הבנזין משודכת תיבת ארבעה הילוכים נטולת-מצמד, לחשמלי תיבה אוטומטית עם שני הילוכים וההנעה כאן קדמית. בגרסה זו משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 10.1 שניות והמהירות המרבית 160 קמ"ש.

עוד הבדלים: בגרסה ההנעה הכפולה מאחור בלמי תוף ומתלה רב-חיבורי. בגרסה ההיברידית מאחור בלמי דיסק ומתלה קורת מתח. 

1707743צילום: יצרן

שלוש רמות אבזור

גרסת הטורבו-בנזין 1.2 ליטר ברמת האבזור 'אקספרשן' עולה 170,000 שקלים (14,000 שקלים יותר מדאסטר זהה ובאבזור קרוב) ובזו תאורת לד, חישוקי "17, בקרת אקלים מפוצלת ופתחי מיזוג מאחור, צג "10.1, מושב אחורי מתפצל לשלושה. במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב. ברמת האבזור 'אקספרשן פלוס' שמחירה 175,000 שקלים, גם מפתח מצלמוות היקפיות, מפתח חכם וניטור שטחים מתים.

הגרסה ההיברידית מוצעת ב-2 רמות אבזור אלה, ומחירן 170,000 שקלים ו-175,000 שקלים בהתאמה. 

בנוסף מוצעת בגרסה זו רמת האבזור 'ג'רני', מחירה 185,000 שקלים, ובמפרט האבזור: חישוקי "18, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, מחוונים מוקרנים, גימור פנים שונה, מערכת שמע משופרת. במפרט הבטיחות גם בקרת שיוט אדפטיבית.   

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.