פולקסווגן הודיעה על מתיחת פנים לטנדר אמארוק, שהוצג ב-2010. חידוש הדגם כולל עדכוני עיצוב קלים, שדרוג אבזור הנוחות ואבזור הבטיחות ומנוע חדש וחזק במיוחד.
פולקסווגן אמארוק מתחדש – ומקבל מנוע V6
צילום: מנהל
עיקר החידושים
החידוש הגדול בפולקסווגן אמארוק הוא ציודו במנוע דיזל V6 בנפח 3.0 ליטר. מנוע זה, המשרת גם את אודי Q7 ופולקסווגן טוארג למעלה מעשור, יוצע בשלוש רמות הספק – 163 כ"ס, 204 כ"ס ו-224 כ"ס. המומנט הצמוד להספק הגדול ביותר הוא 56 קג"מ והוא זמין לנהג כבר ב-1500 סל"ד. להשוואה, מנוע הדיזל 2.0 ליטר כפול-המגדשים (מגדש יחיד ב-V6) המשרת את הטנדר כיום מציע שיא הספק של 180 כ"ס ושיא מומנט של 42.8 קג"מ.צריכת הדלק הממוצעת בגרסת ה-V6 היותר-חזקה עם תיבה אוטומטית עומדת לפי פולקסווגן, על 13.1 ק"מ לליטר.
לאמארוק המחודש שלוש מערכות הנעה שונות לבחירה: אחורית; כפולה לא-קבועה (תיבה ידנית בלבד); כפולה-קבועה (תיבה אוטומטית בלבד). מערכת ההנעה הכפולה-קבועה מבוססת על דיפרנציאל מרכזי מוגבל החלקה מסוג טורסן. לתיבה האוטומטית 8 הילוכים, אך לא נמסר אם מדובר במקורית (ZF) או בזו המשרתת את הטוארג (Aisin).
בפולקווסגן מדווחים כי בעתיד, יוצע האמארוק עם מפרט שיאפשר כושר גרירה של מעל 3.5 טון.
ויש עוד
פולקסווגן מציינת כי תא הנהג שופר; הקונסולה המרכזית חדשה לגמרי והמושבים החדשים ארגונומיים מאשר בעבר. בשלב זה טרם פורסמו תמונות פנים סדרתיות, וישנה רק תמונה מעובדת מחשב. מבחוץ זכה האמארוק לשינויי עיצוב עדינים למדי, בעיקר מלפנים, עם יחידות תאורה קדמיות, פגוש וסבכה קדמית שזכו לליטוש קל. הגרסה היותר חזקה תוצע גם עם חישוקי "20 אופציונאליים.
פולקסווגן אמארוק מתחדש – ומקבל מנוע V6
צילום: מנהל
פולקסווגן אמארוק מתחדש – ומקבל מנוע V6
צילום: מנהל
למעלה - תא הנוסעים המחודש. למטה - תא הנוסעים הנוכחי.
מפרט הבטיחות שודרג אף הוא. מעתה יוצע האמארוק עם מערכת בלימה אוטומטית כסטנדרט ועם מערכת חנייה אוטומטית כאופציה.
מצ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, נמסר כי האמארוק המחודש יחזור לישראל בתחילת 2017 (כיום, האמארוק אינו משווק בישראל), מיד אחרי התחלת השיווק באירופה, בסוף 2016.
פולקסווגן אמארוק מתחדש – ומקבל מנוע V6
צילום: מנהל