פורשה 718 קאיימן – רק נחשפה, וכבר מגיעה לישראל - אוטו

פורשה 718 קאיימן – רק נחשפה, וכבר מגיעה לישראל

כנגד ארבע בוכנות דיברה פורשה – כמו עם הבוקסטר, פורשה מציגה גרסה מעודכנת ושם חדש לקאיימן

פורשה הציגה בתערוכת הרכב בבייג'ין (שנפתחה אמש, 25.4 ותהיה פתוחה עד השבוע הבא, 4.5) גרסה מעודכנת לקאיימן, מכונית הקופה הקטנה שלה. באופן מפתיע, ממש במקביל להודעה על הצגת הדגם בחו"ל, הודיעו אנשי חברת אורצ'יד, יבואנית פורשה לישראל, על התחלת שיווק ה-718 קאיימן בישראל. ולא רק הזריזות מפתיעה, אלא גם המחיר: החל מ-442,000 שקלים.
מסכת השינויים שעברה הקאיימן דומה לזו שעברה הבוקסטר – פורשה 718 בוקסטר, אם לדייק - לפני חודשים אחדים. המשמעות היא שגם כאן, בין שפע השינויים והעדכונים, נכללה גם החלפת מנועי השישה צילינדרים במנועי ארבעה צילינדרים מוגדשי טורבו.
כמו בבוקסטר, מקבלת הקאיימן מנוע 2.0 ליטר טורבו בגרסת הבסיס, ומנוע 2.5 ליטר בגרסת ה-S. המנוע הגדול יותר נהנה גם משירותיו של טורבו עם נחיר בגאומטריה משתנה, פריט נדיר למדי במנועי בנזין, שאמור לספק שילוב טוב יותר בין מומנט זמין בסל"ד נמוך והשהיית טורבו קצרה לבין הספק גבוה ואורך נשימה בסל"ד גבוה.
בשני המנועים, מדובר על שיפור משמעותי בנתוני ההספק, המומנט והגמישות לעומת המנועים המוחלפים. כך, למשל, המנוע הקטן מציג שיפור של 31% (!) בנתון המומנט – 38.7 קג"מ, לעומת 29.6 קג"מ בלבד במנוע הבסיסי הקודם (2.7 ליטר, אטמוספרי) - שזמין כבר מ-1950 סל"ד, לעומת 4500 סל"ד במנוע המוחלף. השיפור בהספק צנוע יותר, ועומד על 25 כ"ס - 300 כ"ס כעת, במקום 275 כ"ס – שיפור של 9%. כל זה מגיע, כמובן, בליווי שיפור בתצרוכת הדלק, בשיעור של כ-10%. ה-718 קאיימן תצרוך (רשמית) ליטר בנזין לכל 13.5 ק"מ (בגרסה הידנית) – ללא ספק, עניין ראשון במעלה בשיקולי רוכשי קאיימן פוטנציאליים...
השיפור בגמישות המנוע, כמו גם ההספק הגבוה יותר, משפרים משמעותית את ביצועי התאוצה. ל-100 קמ"ש תגיע הגרסה הידנית תוך 5.1 שניות, לעומת 5.7 שניות בדור היוצא. הגרסה האוטומטית (דו-מצמדית, שבעה הילוכים) תעשה זאת מהר יותר - 4.9 שניות, לעומת 5.4 שניות בעבר.
מנוע ה-2.5 ליטר, המניע את גרסת ה-S, מציג אף הוא שיפור לעומת המנוע אותו הוא מחליף – אך כאן מדובר בשיפור צנוע יותר. נתון המומנט עומד על 42.8 קג"מ (שיפור של 13.5%) המתקבלים ב-1900 סל"ד, במקום 37.7 קג"מ ב-4500 סל"ד קודם לכן. ההספק עומד על 350 כ"ס, במקום 325 כ"ס בעבר (שיפור של 7.6%) ותצרוכת הדלק (הרשמית) הממוצעת עומדת על 12.3 ק"מ לליטר (במקום 11.4 ק"מ לליטר) – שיפור של 9%. גרסה זו, עם תיבה ידנית, נזקקת ל-4.6 שניות ל-100 קמ"ש, מקזזת 4 עשיריות שנייה מזמנה של ה-S המוחלפת. הגרסה האוטומטית נזקקת ל-4.4 שניות כדי להשלים את מבחן התאוצה הקלאסי, לעומת 4.7 שניות בדגם היוצא.
המתלים, שוב כמו ב-718 בוקסטר, שודרגו, ובעיקר הוקשחו – קפיצים, מוטות מייצבים ובולמי זעזועים. פורשה טוענת שגם ההגה שופר, והוא מדויק מבעבר - אך לא פירטה אם גם בקאיימן, כמו בבוקסטר, ננטש התגבור ההידראולי לטובת תגבור חשמלי. אנחנו מנחשים שכן.
גם הבלמים זכו לעדכון ושיפור - הקאיימן הבסיסית מקבלת את מערכת הבלמים של הקאיימן S היוצאת, בעוד ה-S מקבלת קליפרים קדמיים בעלי ארבע בוכנות, כמו אלו שב-911.
כל חידושי המכאניקה הללו עטופים במרכב ותא נוסעים שזכו לעדכונים עיצוביים קלים. מבחוץ מדובר בעיקר על פתחי אוורור גדולים מבעבר ותאורת בי-קסנון בעלת עיצוב חדש, בעוד שמבפנים ישנם פתחי אוורור חדשים בקצה העליון של הקונסולה המרכזית וממשקי תפעול חדשים מבית אפל (CarPlay) וגוגל (Android) למערכת המולטימדיה.
כאמור, אנשי פורשה ישראל כבר פתחו את ספר ההזמנות ל-718 קאיימן. 442,000 שקלים יקנו את גרסת הבסיס הידנית; תמורת 26,000 שקלים נוספים, תקבלו גם תיבה אוטומטית – מה שיביא את מחירה של גרסת הבסיס האוטומטית לכדי 468,000 שקלים - נמוך יותר ממחירה של אודי TT-S! בגרסת ה-S מדובר על 549,000 שקלים ו-575,000 שקלים בהתאמה. מסירת הדגמים הראשונים ללקוחות בישראל תחל בעוד כארבעה חודשים, באוגוסט.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות