20 שנה עברו מאז הוצגה הסניק הראשונה, והמציאה קטגוריה חדשה – המיניוואן הקומפקטי. מאז ועד היום נמכרו כמעט 5 מיליון סניק ברחבי העולם, וכעת הגיע הזמן לדור החדש. תמונות ראשונות שפרסמה רנו לקראת ההשקה בתערוכת ז'נבה, מאפשרת לנו להתרשם מהצפוי.
ויש בהחלט ממה להתרשם. לעומת העיצוב הבנאלי של הדור הנוכחי, הסניק החדש חוזר לקווים מעוגלים וזורמים יותר. אפשר בהחלט למצוא דמיון בינו לבין ה-R-Space קונספט שהציגה רנו בתערוכת ז'נבה לפני 5 שנים, ולמרות הזמן הרב שעבר, התוצאה נראית מודרנית בהחלט, ולטעמנו גם נאה. בתמונות מופיעה ככל הנראה גרסה מאובזרת, עם גג זכוכית ענק, שבצמוד לצבע הצהוב של המכונית בתמונה, תורם לעיצוב דרמטי.
משפחתית מורחבת – רנו סניק החדשה נחשפת (עדכון)
צילום: מנהל
הקשר העיצובי לקו הנוכחי של רנו ברור, לא רק במראה החרטום עם הסמל הענק, אלא גם בכתפיים התפוחות. הסניק מבוססת על פלטפורמת ה-CMF המודולרית החדשה (יחסית) של רנו-ניסאן ומציגה מידות גדולות משמעותית משל הסניק היוצאת, בכל ממד - האורך גדל ב-4 ס"מ (כעת 440.6 ס"מ), הרוחב גדל ב-2 ס"מ (186.5 ס"מ) והגובה גדל ב-1.3 ס"מ (כעת 165.3 ס"מ). מעבר לכך, בסיס הגלגלים גדל ב-3.2 ס"מ (לכדי 273.4 ס"מ) ומפשקי הסרנים, מלפנים ומאחור, הורחבו ב-4.9 ס"מ וב-3.6 ס"מ בהתאמה - שינוי משמעותי ביותר. אולם לצד כל אלו, בולט נתון מרווח הגחון - זה עלה ב-4 ס"מ ועלה ל-17 ס"מ, ממש כמו רכב פנאי! מעבר לנוכחות הגבוהה של הסניק, עם מרווח הגחון המגודל והעיצוב המוחצן, אנו עדים כאן לשלב חדש בטשטוש הגבולות בין סגמנטים - בין מיניוואנים-חמישה-מקומות לבין זה של רכבי הפנאי, בעלי המראה ה"ג'יפי".
רנו סניק החדשה
צילום: מנהל
אם כבר בענייני הופעה עסקינן, ראוי להזכיר עוד שני פרטים שונים מהמקובל בפלח רכבי הפנאי הקומפקטיים, בטח אלו בעלי האוריינטציה המיניוואנית. ראשית, רנו מספרת כי הסניק יוצע, ברוב רמות הגימור, עם חישוקי "20 כסטנדרט (!) - והם לא רק ענקיים, אלא שהם בעלי מידה חריגה - 195/55 - אשר ככל הידוע לנו, אינה קיימת כיום באף כלי רכב סדרתי. כמו כן, הסניק יוצע עם אפשרות לשילובי צבעים שונים בין צבע המרכב לצבע הגג/ מראות הצד.
תא הנוסעים שונה לחלוטין אף הוא ביחס לסניק היוצא. העיצוב חדש לגמרי, עם צג מגע אורכי גדול ("8.7), כמו זה שבמגאן החדשה. יחד עם זאת, גדולתו של הסניק הייתה מאז ומעולם הצד השימושי - והנראה שהדגם החדש אינו מאכזב גם כאן. המפרט הטכני מציג סך של 63 ליטר (!) של תאי אחסון בחלל תא הנוסעים. מעבר לכך, בסניק החדש ישנה שידה מרכזית, בין המושבים הקדמיים, הניתנת להזחה. כמו כן, גם בסניק ניתן למצוא את תא הכפפות הנפתח כמגירה - פטנט מבריק שפגשנו כבר בקפצ'ור. תא המטען גדל בלמעלה מ-100 ליטר, ונפחו כעת עומד על 572 ליטר.
משפחתית מורחבת – רנו סניק החדשה נחשפת (עדכון)
צילום: מנהל
מתחת למכסה המנוע העניינים קצת יותר שגרתיים. יחידות ההנעה של הסניק החדשה מתבססות על היצע המנועים המוכר של החברה, עם מנועי טורבו-בנזין (מנוע 1.2 ל' טורבו, 130-115 כ"ס) ובעיקר טורבו דיזל (160-95 כ"ס). לאלו מצטרפים שלושה סוגי תיבות הילוכים - אחת ידנית (6 היל') ושתיים נוספות, שתיהן רובוטיות דו-מצמדיות - אחת עם 6 הילוכים ואחת עם 7 הילוכים. האוטומטית בעלת ששת ההילוכים זמינה בדגם הדיזל החזק במבחר (160 כ"ס) בעוד שזו בעלת 7 ההילוכים זמינה בדגם הדיזל הקצת-פחות חזק (110 כ"ס). כרגע מגיעים דגמי הבנזין עם תיבה ידנית בלבד. נתוני הביצועים טרם פורסמו. החידוש הגדול בסניק, אם כן, הוא בהתווספות גרסה חצי-היברידית, המבוססת על גרסת הדיזל עם 110 כ"ס ותיבה ידנית .
הגרנד סניק (שבעה מושבים) צפויה להיחשף בסתיו הקרוב בתערוכת פריז.
משפחתית מורחבת – רנו סניק החדשה נחשפת (עדכון)
צילום: מנהל
וגם - המגאן אסטייט נחשפת
במקביל, שחררה רנו גם תמונות ופרטים על המגאן אסטייט, גרסת הסטיישן למגאן (שנחשפה בתערוכת פרנקפורט האחרונה). האסטייט נראית בוגרת ובולטת יותר בהשוואה לדור היוצא, ומצליחה ליצור רושם הרמוני ונאה. גרסת ה-'GT' שמופיעה בתמונות שפורסמו שואפת "לשלב אלגנטיות וספורטיביות", כדברי רנו, במעטה של סטיישן משפחתית. טענות די נפוצות בהקשר של סטיישנים בשנים האחרונות, שמנסות לברוח מתדמית ה"פרקטי-משעמם" שדבקה בהם, כדי להתמודד טוב יותר עם רכבי הפנאי. רמת אבזור זו תגיע עם פגוש קדמי אגרסיבי יותר, דיפיוזר אחורי ומסילות גג כהות. באשר לשימושיות, מבטיחים הצרפתים מרחב טוב לחמישה אנשים ותא מטען "עצום", כהגדרתם. אנשי רנו כנראה לא שכחו שהאירופאים עדיין אוהבים לנהוג, וטרחו לציין כי האסטייט תעניק "התנהגות דינאמית ומדויקת בכבישים מפותלים". אנחנו בעד.
משפחתית מורחבת – רנו סניק החדשה נחשפת (עדכון)
צילום: מנהל
מידותיה של המגאן אסטייט החדשה גדלו לעומת הדגם הקודם. ממד האורך גדל ב-6.7 ס"מ (כעת 462.6 ס"מ) ובסיס הגלגלים התארך ב-1.1 ס"מ (271.2 ס"מ, אך הגובה צומצם ב-2 ס"מ (לכדי 144.9 ס"מ). נתון הרוחב לא פורסם. סביר להניח שגם האסטייט תצויד בהיצע מנועים ותיבות דומה לשל המגאן הרגילה – משמע מנועי 1.6 ל' בנזין ודיזל, ותיבות ידניות או דו-מצמדיות.
משפחתית מורחבת – רנו סניק החדשה נחשפת (עדכון)
צילום: מנהל