במהלך 2016 עתידים להגיע לישראל שלל דגמים חדשים ומחודשים – והרשימה המלאה נמצאת כאן. אם אתם עומדים בפני קניית רכב חדש, מעבר על הרשימה יאפשר לבדוק אם עתיד להגיע דגם חדש או מעודכן לרכב בו התעניינתם, או לחילופין יסייע לכם בקבלת מחיר מוזל עבור הדגם הישן. כמובן שבכל זמן ניתן למצוא את הידיעות המלאות באתר ולפנות לדפי הדגמים בקטלוג.
מיני
במהלך 2016 צפויים להגיע גם לישראל שני דגמים נוספים: הקבריו החדשה, שנחשפה בתערוכת לוס אנג'לס האחרונה; והקלאבמן – גרסת הסטיישן של הקופר, שבניגוד לדור הקודם תוצע עם שתי דלתות "שגרתיות" מאחור (במקום הדלתות ההפוכות שהיו בדור הקודם) ובסה"כ תצויד ב-6 דלתות (דלת תא המטען מפוצלת ימין-שמאל). שני הדגמים החדשים עתידים להגיע ברבעון השני, עם בוא האביב.
מיני קופר קבריו
צילום: מנהל

מרצדס
תנופת החידושים שהחלה בחודשים האחרונים במרצדס תימשך גם ל-2016. כבר בתחילת השנה תגיע ה-C קלאס קופה החדשה – תחילה בגרסאות הבסיס בעלות מנועי טורבו בנפחי 1.6 ל' ו-2.0 ל' (דגמי 180, 200 ו-300) ובהמשך – בסביבות מאי-יוני – תגענה גם גרסאות ה-450 (עם הנעה כפולה) וכן ה-C63 AMG. בסביבות חודש מרץ עתיד להגיע גם ה-G קלאס האלמותי, אחרי שעבר את העדכון המי-יודע-כמה, כשהוא חמוש במנוע ה-4.0 ל' טורבו החדש (421 כ"ס) במקום מנוע ה-5.5 ל' היוצא. קצת מאוחר יותר, במהלך הרבעון השני, תגיע S400 קופה - גרסת כניסה חדשה למכונית הקופה הגדולה והיוקרתית, שתצויד במנוע 3.0 ל' טורבו עם 367 כ"ס (הספק גבוה משל S400 סטנדרטית) ובהנעה כפולה.

עם בוא הקיץ, במהלך יוני-יולי, תגענה סדרת המכוניות הפתוחות של מרצדס. היצע הדגמים הפתוחים יתחיל ב-SLC – שהיא, למעשה, מתיחת הפנים ל-SLK. כרגע טרם נסגר המפרט הסופי, אולם כפי שדיווחנו בעבר - כל קשת המנועים הוחלפה ותיבת ההילוכים כוללת מעתה 9 הילוכים. בהזדמנות זו ייפרדו במרצדס לשלום מה-SLK55 AMG, שאותה תחליף גרסת ה-SLC450, בעלת מנוע V6 מוגדש, במקום ה-V8 הכריזמטי שכה אהבנו. מי שעוד תצויד במנוע ה-V6 המוגדש (367 כ"ס) היא ה-SL המחודשת, שתגיע גם היא בקיץ – וגם היא תוצע מעתה עם תיבת 9 היל'. אותה תיבה תוצע גם בגרסת ה-500, שבהזדמנות זאת גם תקבל מנוע מחוזק מעט (ב-20 כ"ס - לסך של 455 כ"ס). בראש ההיצע תוצע ה-S קבריו – לגביה טרם נמסרו פרטים רשמיים, אבל יש להניח שבדומה ל-S קופה הרגילה, היצע המנועים יתחיל ב-3.0 ל' טורבו (367 כ"ס) ויגיע עד הבכירה שבגרסאות ה-AMG.

החידושים המתוכננים לקיץ כוללים גם את ה-GLS – מתיחת הפנים ל-GL האימתני וגולת הכותרת – מרצדס E קלאס חדשה.

קצת אחריהם, בספטמבר, יגיעו ה-GLC קופה, שיתחרה בב.מ.וו X4 ובריינג' רובר אווק. באותו הזמן צפויה להגיע ה-C קבריו, שטרם נחשפה רשמית.
מרצדס C קלאס קופה
צילום: מנהל

ניסאן
שנת 2016 צפויה להיות עתירת חידושים עבור ניסאן. כבר החודש החל שיווק האקס-טרייל – רכב פנאי בעל 7 מושבים, שמתחרה במיצובישי אאוטלנדר ומצויד – באופן חריג לסגמנט, כמו גם ביחס לדורות עברו – במנוע דיזל ובהנעה קדמית.

באמצע השנה – ככל הנראה ביוני – עתיד להגיע הנווארה החדש. מפרט סופי טרם נמסר, אולם הרכב מצויד במנוע דיזל 2.3 ל' עם טורבו יחיד (160 כ"ס) או כפול (190 כ"ס), תיבה אוט' עם 7 היל' והנעה כפולה. בהתאם למדיניות החדשה של ניסאן, הנווארה יוצע עם חמש שנות אחריות או 160,000 ק"מ – בכל מקרה, מדובר בחבילת אחריות חריגה (לטובה) לסגמנט. בהמשך – ככל הנראה במהלך הקיץ – יוצעו גם האלטימה המחודשת, המקסימה החדשה והסנטרה – נציגת ניסאן לראשונה מזה שנים בסגמנט המשפחתיות, שתתחרה בקורולה ובאוקטביה. מדובר בדגם שהוצג במקור ב-2012 ועבר לאחרונה מתיחת פנים מקיפה.
ניסאן אקס טרייל
צילום: מנהל

סאנגיונג
החידוש המאוד-משמעותי עבור המותג הוא הגעת הטיבולי, רכב פנאי קטן בסגנון סוזוקי ויטארה וניסאן ג'וק, שנחשף לפני כשנה – ויושק בשבועות הקרובים. בנוסף, במחצית הראשונה של שנת 2016 יגיע סאנגיונג רקסטון עם מנוע דיזל ותיבת הילוכים חדשים - 2.2 ל' המפיק 178 כ"ס ותיבה אוטומטית עם 7 היל' (במקום 2.0 ל' עם 155 כ"ס ותיבה עם 5 היל' עד כה).
סאנגיונג טיבולי
צילום: מנהל

סובארו
במהלך הרבעון הראשון של השנה יגיע ארצה פורסטר מתוח-פנים, שזכה לתא נוסעים איכותי יותר (וגם למערכות בטיחות אקטיביות - שלא תגענה לישראל). במקביל, יגיע גם הלבורג' – שם חדש לאימפרזה סטיישן, עם מנוע 1.6 ל' טורבו 170 כ"ס ותיבה רציפה.
סובארו פורסטר מתיחת פנים
צילום: מנהל

סוזוקי
כבר בתחילת השנה תגיע הסלריו – מחליפת האלטו והספלאש. היא תגיע עם מנוע 1.0 ל' 68 כ"ס (אותו המנוע כמו באלטו) ותיבה ידנית או רובוטית חד-מצמדית, במקום האוטומטית-פלנטרית של הדור הקודם. במהלך הרבעון השני יחל שיווק הבאלנו, סופרמיני גדולה יחסית, שתמוצב מעל לסוויפט. היצע המנועים כולל 1.2 ל' אטמוספרי עם תיבה אוטומטית-רציפה ו-1.0 ל' טורבו (3 ציל') עם תיבה אוטומטית-פלנטרית עם 6 היל', אולם בשלב זה לא ברור אם זה האחרון יגיע גם אלינו.
סוזוקי באלנו
צילום: מנהל
סיאט
בתחילת השנה תושק המהדורה המעודכנת של האיביזה קופרה, שתצויד מעתה במנוע 1.8 ל' בעל מגדש טורבו יחיד (192 כ"ס) במקום ה-1.4 ל' כפול-המגדשים הבעייתי של הגרסה הקודמת – אותו שינוי שעברה לאחרונה גם הפולו GTI. מנגד, החידוש החשוב ביותר עבור המותג אמור להיות רכב פנאי חדש, שעדיין לא הוצג, שאמור להגיע גם הוא במהלך 2016.
סיאט איביזה קופרה החדשה
צילום: מנהל

סיטרואן
בסיטרואן צפויים כמה וכמה חידושים, אם כי לא בדגמי הליבה. ברבעון הראשון יושק הפיקאסו, אחיו הקצר של הגרנד-פיקאסו המוכר, עם חמישה מושבים - כשבסיטרואן ינסו להציב אותו בעמדה אופנתית וצעירה יותר מהגרנד. מעבר לכך, יגיעו דגמי DS המחודשים (DS3, DS4 ו-DS5) שישווקו כתת-מותג נפרד ויוקרתי יותר. משמעותית יותר למכירות היא גרסה מוגדשת (110 כ"ס) לקקטוס – גם היא עם תיבה ידנית - שתגיע בפברואר. הגעת הגרסה האוטומטית של הקקטוס תידחה ל-2017.
סיטרואן קקטוס
צילום: מנהל
צילום: תומר פדר

סמארט
המותג הצעיר (תרתי משמע) הושק מחדש בישראל לפני חודשים אחדים, עם שני דגמי הליבה של המותג – פור2 ופור4, והמבחר ימשיך להתעדכן גם ב-2016 - כאשר בשלב זה, החידושים נוגעים לדגם הפור2 בלבד. כבר בתחילת השנה - סביב ינואר-פברואר - תגיע גרסת 0.9 ל' טורבו אוטומטית לפור2 ומעט מאוחר יותר, בחודש מרץ, תגיע גרסת הקבריו של הפור2. באוקטובר תגיע הפור2 בראבוס החזקה יותר.
סמארט קבריו
צילום: מנהל

סקודה
החידושים בסקודה עתידים להגיע רק בסוף השנה, ושניהם מתחום הפנאי. הראפיד ספייסבק סקאוט-ליין – היא גרסה דמוית-קרוסאובר לספייסבק, בעלת גימור פלסטיק שחור ו"מסוקס" לחלקיו התחתונים של המרכב. במקביל אמור להגיע רכב פנאי חדש של סקודה, שעדיין לא נחשף, שיציע 7 מקומות ישיבה.

פולקסווגן
חידושי 2016 בפולקסווגן יתמקדו בעיקר בצד המסחרי, אבל גם בתחום הפנאי. ראשון להגיע לישראל הוא הקאדי החדש, שיגיע כבר בינואר-פברואר ויצטרף לסגמנט ההולך ומצטמק/ מזדקן של המסחריות הקטנות. פחות או יותר באותו הזמן יגיע אחיו הגדול של הקאדי, הטרנספורטר (T6) החדש, שעתיד להגיע במבחר גרסאות – כולל גרסת הקליפורניה, המאובזרת למחנאות. כמה חודשים מאוחר יותר, בקיץ, עתיד להגיע הטיגואן החדש, שיחליף את הדור הנוכחי הוותיק.
פולקסווגן קאדי
צילום: מנהל

חלק ג', ביום ראשון הקרוב (ה-13 לדצמבר)