בסוף השבוע האחרון הציגה מרצדס את C קופה, כמעט שנתיים לאחר הסדאן. גרסה חדשה זו, המצטרפת לסדאן ולסטיישן, תתמקם היישר מול מתחרות נכבדות מבית כמו אודי A5 וב.מ.וו 4 וגם ראויות מבחוץ: לקסוס RC מיפן וקאדילק ATS קופה מארה"ב.

השראה והמשכיות
בדומה ל-C סדאן המוכרת, גם גרסת הקופה שואבת לא מעט השראה מספינת הדגל של היצרנית – במקרה הזה S קופה. יחידות התאורה בחזית, מכסה המנוע הארוך, הגג המשתפל ויחידות התאורה מאחור יוצרים הופעה מרשימה. וכמו ש-C סדאן קרובה בהופעתה ל-S, כך גרסת הקופה שלה דומה ל-S קופה.
מרצדס C קופה – דגם חדש
צילום: מנהל

הקופה החדשה ארוכה מקודמתה ב-9.5 ס"מ, רחבה ממנה ב-4 ס"מ ובעלת בסיס גלגלים ארוך ב-8 ס"מ – וכאן המידות זהות לאלה של C סדאן. כדי להעביר מסר דינמי הונמכה הקופה במקצת (15 מ"מ) ביחס לסדאן.

היצע המנועים דומה לזה של מרצדס C קלאס המוכרת, יחל ב-1.6 ליטר טורבו-בנזין המפיק 156 כ"ס (C180) וימשיך ב-2.0 ליטר טורבו-בנזין שיוצע ב-3 הספקים: 184 כ"ס ב-C200 הבסיסית; 211 כ"ס ב-C250 במרכז ההיצע; 245 כ"ס ב-C300 הבכירה. בנוסף, מוצע גם מנוע דיזל 2.1 ליטר בשתי רמות הספק: 170 ו-204 כ"ס.

בעתיד צפויות להצטרף גרסאות חזקות יותר, כולל AMG אימתנית; ל-C החזקה ביותר, C63 S, יש 510 כ"ס. מרצדס C קלאס קופה תוצג בפרנקפורט בעוד חודש, ותגיע לכבישי אירופה כבר בדצמבר הקרוב.
מרצדס C קופה – דגם חדש
צילום: מנהל