פורד קוגה מתעדכן - שוב - אוטו

פורד קוגה מתעדכן - שוב

אחרי שקיבל מנוע חדש לא מזמן, עובר הקוגה עדכון מקיף, ומציע שלל עזרי נהיגה ותפעול אקטיביים – ויחידת הנעה נוספת

עם פתיחת תערוכת לוס אנג'לס, חשפה היצרנית את פורד קוגה המחודשת – אסקייפ, בארה"ב – ארבע שנים מאז הוצג. החידושים העיקריים מתמקדים בהוספת מנוע חדש להיצע, מערכות בטיחות אקטיביות ומספר אפליקציות חביבות – כשאת כל האריזה עוטף עיצוב מחודש, ברוח שפת העיצוב העדכנית של פורד, המציג דמיון רב לזה של האדג' החדש.
פורד קוגה

מתחת למכסה המנוע נמצא מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל', המפיק 245 כ"ס ב-5500 סל"ד ו-38 קג"מ ב-3000 סל"ד. אלו נתונים דומים מאוד לאלו של מנוע הטורבו-בנזין 2.0 ל' היוצא, אולם כאן מדובר במנוע חדש, עם מגדש טורבו בעל נחיר כפול (טווין סקרול), סעפת פליטה חדשה ויחס דחיסה גבוה יותר. מנוע זה הוצג לראשונה לפני כשנה באדג' החדש (שנמצא בדרך לארץ). מנוע זה מוצע עם תיבת הילוכים אוטומטית-פלנטרית עם 6 היל' ונכון לעכשיו זהו המנוע הבכיר בהיצע של הקוגה, כשמתחתיו נמצאת יחידת הטורבו בנזין 1.5 ל' עם 180 כ"ס (המשווקת אצלנו). מעבר לכך, כל הדגמים יגיעו מעתה עם מערכת עצור וסע, לטובת חיסכון בדלק (בשיעור של 4%-6%).
פורד קוגה
מערכת העצור-וסע היא לא המערכת היחידה שמצטרפת למפרט של הקוגה, אלא גם מערכות בטיחות אקטיביות חדשות. אל המפרט הקיים (מערכת לניטור שטחים מתים, ומערכת הפעלת אור גבוה אוטומטי) מתווספות בקרת שיוט אקטיבית, מערכת שמירת נתיב (השולטת בהגה), התרעה על סכנת התנגשות (כולל מערכת לבלימה אוטומטית) ובקרת ערנות נהג.

גם אבזור הנוחות שופע אלקטרוניקה. מערכת חנייה אוטומטית זוכה לגרסה משופרת (כולל, אפילו, בקרת מרחק מהמדרכה) וממשק SYNC מדור חדש; יותר משמדובר על נוחות תפעול משופרת ביחס לדגם היוצא, בפורד מתגאים באפליקציה חדשה המאפשרת שליטה על הרכב באמצעות הסמארטפון – אם לצרכי סגירת הרכב, פתיחתו או התנעתו מרחוק. מעבר לכך, באפשרות הנהג יהיה לקבל מידע אודות מצב הדלק, לחץ האוויר, מצב המצבר ועוד. מעבר לכך, תא הנוסעים כולו עוצב מחדש וכולל כמות רבה יותר של תאי אחסון וגם משטח טעינה אלחוטי.

     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות