כנראה שאף אחד לא יציין את המושג "עיצוב" כנקודת חוזקה של סקודה, אבל עיצוב הוא בדיוק מה שהספייסבק הזו מציעה. השם המלא הוא סקודה ראפיד ספייסבק, אבל בסקודה ישראל החליטו להצניע את הקשר לראפיד.
השווה והשונה
הספייסבק חולקת את החרטום הסתמי עם הראפיד. אך עיצוב הזנב נאה, והחיבור בין החלון האחורי הכהה לגג הפנורמי, ברמת הגימור בה היא מוצעת, יוצר אפקט מרשים. הוסיפו לכך חלונות כהים גם בצדדים וחישוקים גדולים, והתוצאה מפתיעה לטובה. מזמן לא קיבלתי כל כך הרבה מחמאות (לאוטו!) בזמן שבחנתי סקודה...
סקודה ראפיד ספייסבק (1.4 ל'): מבחן דרכים
צילום: מנהל
עיצוב הזנב נאה, והחיבור בין החלון האחורי הכהה לגג הפנורמי יוצר אפקט מרשים
הספייסבק קצרה יותר מהנוצ'בק ב-17.6 ס"מ, מגיעה עם אותו מנוע 1.4 ל' טורבו ותיבה כפולת מצמדים, מוצעת ברמת אבזור ‘סטייל', ועולה 122,000 שקלים. כלומר, היא קצת יותר זולה מגרסת הנוצ'בק המקבילה – ויותר מאובזרת ממנה: גג זכוכית פנורמי (לא נפתח), חלונות כהים ובקרות שיוט ואקלים (לא מפוצלת). מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית (סבירה למדי, אך קשה לראות את המסך בשמש ישירה), ללא תוספת עלות, מוסיפה את קישוריות הבלוטות' הנדרשת.

כניסה לעניינים
הסקודה מקדמת את פני הנהג עם צמד מושבי ספורט. משענת הראש היא חלק מהמושב וקישוטים ותפירה אדומה משלימים את המראה. אפילו האחיזה הצידית שהם מציעים טובה, לפחות בחלק התחתון. המסך בהתקנה מקומית נראה כמעט מקורי, דיפונים בשחור פסנתר מוסיפים למראה לוח המחוונים וסביבתו, והתחושה המתקבלת בעמדת הנהג טובה.
סקודה ראפיד ספייסבק (1.4 ל'): מבחן דרכים
צילום: מנהל
הספייסבק קצרה יותר מהנוצ'בק ב-17.6 ס"מ

הבעיה מתחילה כאשר שולחים יד וממששים. כמו בראפיד הרגילה, במרבית המקומות פוגשת היד דיפון פלסטיק בסיסי, נוקשה ופשוט מאוד. המרווח מלפנים טוב בכל המדדים, והמרווח מאחור מפתיע לטובה לברכיים, אבל מעט מוגבל לרוחב ולגובה; גבוהים ירגישו קרבה קלה לגג הפנורמי. תא המטען גדול ויעיל (384 ליטר), גם אם לא עצום כמו בגרסת הנוצ'בק.

ענייני תנועה
יחידת ההנעה היא ה-1.4 ליטר המוכרת, עם 122 כ"ס ותיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים. בעיר היא מעט מעצבנת עם רעידה מורגשת בזחילה ללא גז, ואם תלחצו על הדוושה בהתלהבות, תגלו שהיא נשמעת עסוקה בעומס. אבל מעבר לכך, זו יחידת הנעה מצוינת המשלבת ביצועים טובים מאוד עם חיסכון בדלק. מחוץ לעיר רשמנו כמעט 17 ק"מ לליטר, ובסיכום ימי המבחן הצריכה עמדה על 12.6 ק"מ לליטר בנהיגה מאומצת למדי.
בכל הקשור להנאה מנהיגה, הספייסבק לא מביאה בשורה מיוחדת – האחיזה טובה אבל ההגה קל מדי בעומס והבלמים מתעייפים מהר מדי. אבל כמו בראפיד הרגילה, הבעיה הגדולה ביותר של הדגם היא נוחות הנסיעה, ומידת צמיג 215/40R17 לא עוזרת.
סקודה ראפיד ספייסבק (1.4 ל'): מבחן דרכים
צילום: מנהל
יחידת ההנעה היא ה-1.4 ליטר המוכרת, עם 122 כ"ס ותיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים
נוחות הנסיעה לא אחידה; בחלק מהמקרים היא מפתיעה לטובה, אבל אז פתאום מורגשת בעיטה בנוסעים (בעיקר באלו מאחור), כאילו הבולמים פצחו בשביתה. מחוץ לעיר המצב טוב יותר: שיבושים קטנים עדיין לא מגוהצים כראוי, אבל הבולמים מתמודדים בצורה סבירה עם שיבושים גדולים.

כן ולא
הספייסבק היא מכונית מעניינת. יחידת ההנעה שלה טובה, רמת האבזור גבוהה והעיצוב נאה, במיוחד מאחור. הבעיה העיקרית היא נושא נוחות הנסיעה בעיר, כאשר לא פעם היא פשוט מתרסקת על שיבושים במקום לספוג אותם. גם איכות תא הנוסעים פוגמת.

אבל אם חשבתם לקנות סקודה ראפיד, ואתם לא חייבים תא מטען עצום (ולא אכפת לכם מהנוחות), אין ספק שעדיף לבחור בגרסת הספייסבק וליהנות מתוספת האבזור לצד חיסכון קל במחיר.

סקודה ראפיד ספייסבק (1.4 ל'): מבחן דרכים
צילום: מנהל