היצע הסטיישן המשפחתיות בארץ ממשיך להתרחב, והפעם עם טוויסט מעניין – זוהי טויוטה אוריס סטיישן שמוצעת אצלנו עם יחידת הנעה היברידית, זהה לזו שפגשנו באוריס הרגילה (וגם בפריוס). גרסת ה-TS (טורינג ספורט) ארוכה ב-28.5 ס"מ משמעותיים, שמוקדשים כולם לנפח תא המטען, שגדל ב-170 ליטר לנפח מכובד מאוד של 530 ליטר, והוא גדול ושימושי בלי אבל ובלי כמעט. וכל זה עבור 2,000 שקלים יותר מהאוריס היבריד הרגילה.
 
 
המושב האחורי מעט נוקשה, אבל מציע מרווח טוב לברכיים ולראש. הגג הפנורמי (חלק מחבילה הכוללת גם חלונות מוכהים מאחור, ועולה 2,000 שקל) מוסיף לאווירה וזכה לתשואות מהילדים. הרצפה שטוחה, מה שמקל על הסעת שלושה מאחור. במושב הקדמי זו אותה אוריס מוכרת – מרווחת, ועם מערכת מולטימדיה יעילה, אבל גם התחושה של ישיבה מול חומה, שעוד לא למדנו לאהוב. בצד האבזור התאכזבנו מהעדר בקרת אקלים מפוצלת, ומכך שבקרת שיוט היא תוספת בתשלום (1,500 שקלים) ובנוסף לא אהבנו את התחושה החלקלקה של ההגה. העיצוב החיצוני נאה, והרכב נראה גדול ובעיקר ארוך. החלונות והגג מוסיפים למראה, ושווים את תוספת המחיר הקטנה יחסית הנדרשת עבורם.
 
טויוטה אוריס סטיישן (היברידית): מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו
העיצוב החיצוני נאה, והאוריס נראית ארוכה במיוחד
 
יחידת ההנעה, כאמור, מוכרת – מנוע בנזין 1.8 ליטר שמספק 99 כ"ס ולצידו מנוע חשמלי בהספק של 80 כ"ס עם הספק משולב של 136 כ"ס. היחידה הזו מקיימת את ההבטחה ההיברידית – 16.2 ק"מ לליטר במסלול משולב עם רכב שהיה כמעט תמיד עמוס, וכ-20 ק"מ לליטר בשיוט הם נתונים מעולים, ואפשר לדעתנו להשיג אפילו יותר – שלל התצוגות דוחקות בך לנהוג רגוע, וזה עובד. המנוע לא תמיד מתעורר לחיים בצורה עדינה, והוא רועש בעומס, אבל פחות מהקורולה לצורך הדוגמא.
 
 
 
נוחות הנסיעה היא בסדר, ולא יותר. במרבית הזמן היא בסדר, אבל בעיר היא מפתיעה מדי פעם בהתרסקויות על שיבושים תמימים למראה, וגם מחוץ לעיר היא מסתבכת מדי פעם עם חיבורי גשרים או טלאי אספלט וחובטת בנוסעים. מצד שני, היא שקטה ונעימה, במיוחד בשיוט נינוח. נהיגה דינאמית? זה לא הקטע שלה, אפילו שהזנב מפתיע עם סימני חיים. ההגה קל מדי והבלמים, שמרגישים עצבניים גם בעיר, עצבניים מדי בכביש המפותל.
 
טויוטה אוריס סטיישן (היברידית): מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו 
נוחות הנסיעה סבירה, אבל היא מקיימת את הבטחת החיסכון
 
הטויוטה הנכונה
האוריס TS לא זולה – מחיר גרסת הבסיס עומד על 138,000 שקלים – אך בליסינג היא מציעה יתרון כפול – העובד נהנה מהטבה בדמות שווי שימוש מופחת (הניתנת למכוניות היברידיות) והמעביד חוסך כסף בזכות צריכת הדלק הטובה, שהופכת למשמעותית במיוחד לאור הנסועה הגבוהה המקובלת בליסינג. בשוק הפרטי התמונה מתחלקת לשניים: עבור מי שרוצה רכב היברידי משפחתי, זו המכונית הנבחרת כרגע – היא שימושית יותר מאוריס רגילה ברמה שמצדיקה בהחלט את פער המחיר הזניח, ושימושית יותר אף מהמפריוס שיקרה ממנה בהרבה.
 
 
 
אך מי שלא מתעקש על הנעה היברידית, יגלה שצריך לנסוע לא מעט כדי להצדיק את פרמיית המחיר שדורשת האוריס מול הקורולה, לדוגמא (או משפחתיות וסטיישנים מן השורה, שחלקן גם נוחות/מרווחות/מאובזרות/מהנות יותר לנהיגה). ועדיין – טויוטה אוריס סטיישן זו כרגע הטויוטה המשפחתית הנבחרת מבחינתנו.