מי מהיר יותר, אלו שלוש מילים שמדירות שינה מלא מעט אנשים במגוון רחב כל כך של נושאים. באולימפיאדה אלו האצנים שתופסים את מרב תשומת לב הקהל והצופים, במכוניות-על חדשות נבדוק קודם את נתוני התאוצה, אפילו כשזה מגיע למכונית המשפחתית אנחנו בודקים את נתוני המהירות והביצועים בדקדוק, למרות שרובנו לעולם לא נאמת אותם על האספלט.
אין מה לעשות, זהו טבעו של האדם מאז מתמיד. כמעט משחר ההיסטוריה שלהן, מכוניות שונות עומתו אחת מול השנייה, ולפעמים העמידו מכונית חזקה מול רכבת או כלי תחבורה אחר... כעת ברד בול החליטו להפגיש את דניאל ריקארדו, נהג רד בור באליפות הפורמולה 1, לעימות דראג מול מטוס קרב (F/A 18) של חיל האוויר האוסטרלי. כמו הטייס והמטוס שמנגד, גם נהג המרוצים אוסטרלי (והוא החליף בעצמו את מארק וובר האוסטרלי...), וכולנו יודעים שאין כמו תחרות טובה במגרש הביתי.
פורמולה 1 מול מטוס קרב – מי מהיר יותר?
צילום: מנהל
רגע לפני שיוצאים לדרך
לצערנו לא תמצאו כאן משהו חדשני, תחרויות בין פורמולה 1 ובין מטוסי קרב הן דברים שכבר נראו בעולמנו, ורד בול לא ניסתה לחדש הרבה. אבל מי אנו שנתלונן? אנחנו צמאים לעימותים כאלה, הגיוניים יותר והגיוניים פחות – והדור החדש של מכוניות הפורמולה המוגדשות בהחלט מעורר סקרנות . דלק מרוצים ודלק סילוני, חיכוך האוויר וריח הצמיגים, תנו לנו מזה, וכמה שיותר.

בפינה השמאלית נמצאת מכונית פורמולה 1 מהדור האחרון, בעלת מנוע V6 בנפח 1.6 ליטר (מוגדש טורבו כמובן) עם כ-700 כ"ס. בפינה הימנית ניצב ה-F18 של חיל האוויר האוסטרלי המצויד בצמד מנועי סילון מדגם F404 של ג'נרל אלקטריק. מכונית הפורמולה שוקלת 690 קילוגרמים, משקל המטוס עומד על מעט יותר, 11,200 קילוגרמים. כשהוא ריק. יבש מנוזלים. ללא דלק.

אז מי מהיר יותר? יש לכם רק דרך אחת לדעת. תיהנו:
האם הפעם מכונית הפורמולה תנצח את מטוס הסילון?
רוצים לדעת יותר על מכוניות הפורמולה 1 החדשות? רד בול הכינה סרטון מושקע שיסביר הכול