הדור הנוכחי של פולקסווגן פולו, מכונית הסופרמיני של יצרנית הענק הגרמנית, נמצאת איתנו כבר משנת 2009 ורבים כבר החלו להתרגל אליה. ולכן, 4 שנים לאחר שהוצגה לעולם, היא נכנסה אל חדר הניתוחים ועברה עדכון מתבקש של אמצע החיים.
 
 
חיצונית (כצפוי) היא לא מציגה מהפיכה של ממש. היא זכתה למספר עדכונים מלפנים (פגוש חדש, שבכה ויחידות תאורה מעודכנות) ומאחור (פגוש ויחידות תאורה חדשות) שמקנים לה מראה עדכני יותר שמזכיר במעט את הגולף החדשה. בנוסף לאלו מוצעים (כאופציה) חמישה חישוקים קלים בעיצובים חדשים ואופציה לפנסי לד מלפנים.
 
פולקסווגן פולו מתחדשת
צילום: מנהל 
 
בתא הנוסעים השינויים יותר בולטים. הפולו המחודשת קיבלה גלגל הגה כל-חדש, עדכון ללוח המחוונים וזכתה לעיצוב מחדש לקונסולה המרכזית (בעיקר באזור פקדי בקרת האקלים ומערכת השמע). פולקסווגן מספרת גם הגה שעבר כיול מחדש כדי להעניק לנהג תחושה יותר טבעית ועל מערכת מתלים אדפטיביים שתוצע ללקוחות בתוספת תשלום.
 
 
את השינוי המשמעותי ביותר תמצאו מתחת למסכה המנוע. כל מנועי הבנזין של הפולו הוצאו משירות והוחלפו באחרים. את יחידות ה-1.2 הבסיסיות (מוצעות באירופה) מחליף מנוע משולש צילינדרים בנפח 1.0 ליטר המוכר לנו מהאפ! (וגם סקודה סיטיגו וסיאט כמו) עם שני הספקים – 60 כ"ס או 75 כ"ס. מעליו יוצא מעתה מנוע TSI חדש בנפח 1.2 ליטר (4 ציל') בהספק של 90 כ"ס או 110 כ"ס. בנוסף לאלו פולקסווגן חשפה מנוע TSI חדש בעל 3 ציל' בנפח 1.0 (מוגדש טורבו כמובן) שמפיק גם הוא 90 כ"ס. מנוע זה יוצע בגרסת 'בלומושן' חסכונית ומבטיח להחזיר 24.4 ק"מ לכל ליטר. המנועים ישודכו לתיבות הילוכים ידניות או לתיבת ה-DSG עם שבעה יחסי העברה.
 
פולקסווגן פולו מתחדשת
צילום: מנהל
 
בשלב זה, בראש ההיצע של פולקסווגן פולו המחודשת תעמוד גרסת ה-GT, לה מנוע TSI בנפח 1.4 ליטר המפיק 150 כ"ס (140 כ"ס בעבר). גרסת ה-GTI החדשה תיחשף בהמשך, ובפולקסווגן מבטיחים לעליה נאה בהספק – ובהתאם גם בביצועים. בעתיד, אנו מקווים, נראה גם את הפולו R החדשה, עליה סיפרנו לכם בשבוע שעבר.
 
פולקסווגן צפויה להתחיל בייצור הפולו המחודשת לקראת הקיץ הקרוב, וסביר להניח שתציג אותה לפני כן בתערוכת ג'נבה הקרבה שתפתח את שעריה בחודש מרץ. כרגע מוקדם לדעת אילו מנועים יגיעו ארצה, אך אנו נשוב ונעדכן.