סיאט לאון קופרההתאוצה מעמידה למאה קמ"ש אורכת 5.7 (!) שניות בלבד. הנה, חסכנו לכם רפרוף מטה. כאלו אנחנו, מתחשבים.
 
היצרנית מספרד הציגה לעולם את גרסת הקופרה של סיאט לאון החדשה, הקומפקטית הספורטיבית שהפכה מושא חלומות בהישג יד לאלפי צעירים חסרי מנוח עם רגל כבדה. הדור הקודם אופיין במרכב בעל חמש דלתות, בו הדלתות האחוריות טושטשו על ידי ידית פתיחה נחבאת משהו. כאן כבר תהיה אפשרות לבחור בין מרכב חמש דלתות או שלוש דלתות אמתי (SC). לא ידיות נסתרות ולא מעשי קסם, שלוש דלתות כשרה למהדרין.
 
בתא המנוע סיאט שתלה יחידת כוח בעלת ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, הנעזרת במגדש טורבו. גם כאן, לראשונה, היא תוצע בשני הספקים. הראשון, הבסיסי, בעל 265 סוסים ו-35.6 קג"מ ב-1,750 סיבובי מנוע נמוכים. התאוצה מעמידה למאה קמ"ש בתיבה הידנית אורכת כ-5.8 שניות, ולו תבחרו בתיבה האוטומטית-רובוטית תאלצו לחכות עשירית השנייה יותר. המהירות המרבית, מוגבלת מחשב, עומד על 250 קילומטרים לשעה.
 
סיאט לאון קופרה נחשפה
צילום: מנהל 
סיאט לאון קופרה החדשה. תוצע בשתי גרסאות מרכב ושני הספקים
 
ההספק השני, כבר בעל 15 סוסים יותר, ונתון התאוצה מעמידה למאה קמ"ש דווקא מהיר יותר עם התיבה האוטומטית-רובוטית: 5.7 שניות. מי שיבחר בתיבה הידנית יאלץ לחכות גם הוא את אותה עשירית השנייה שלעיתים אורכת נצח. בעיקר אם אתה ברמזור ואתה ממש צעיר, וגם לא ממש חכם.

המכוניות נעולות בחישוקי 18 אינץ', עם אפשרות ל-19 אינץ' (בתוספת תשלום כמובן). כמו כן, הן מצוידות בפגושים אגרסיביים יותר ושלל תוספות שיסבירו על כוונותיה של הגברת.

בשורה חשובה לא פחות ממה שנאמר כאן שמורה דווקא לחובבי הפניות. אלו ישמחו בוודאי לדעת שיש דיפרנציאל מוגבל החלקה, שיעזור לכם לצאת מהפנייה מהר יותר, מתלים עם מספר אפשרויות כיול (נשלט מתא הנוסעים), ושהמכונית ביצעה ניתוח לקיצור קיבה וכרגע השילה כמעט 60 קילוגרמים ממשקלה, מה שיקל בין השאר על הדינאמיות ברצף פיתולים.
 
סיאט לאון קופרה צפויה להגיע ארצה בחצי השנה הקרובה, ומחיר כצפוי, עדיין אין.