טויוטה לנד קרוזר המחודש
טויוטה ישראל מתחילה בשיווק הלנד קרוזר המחודש אשר הוצג לפני מספר חודשים בעולם. הרכב שנשען על קודמו מהווה למעשה מקצה שיפורים מקיף לדגם שהכרנו ונשען על אותה שלדת סולם. ניתן לראות בטויוטה לנד קרוזר את אחד השרידים האחרונים לכלי השטח הגדולים והכבדים מפעם, שהיו באמת בעלי יכולת מחוץ לכביש. הם אומנם כבר לא באופנה כמו בעבר אך עדיין, כך מסתבר, יש להם קהל לא מבוטל בארץ ובעולם.

על כך סיפר לנו לפני מספר שבועות דרור גורלניק מנהל השיווק של טויוטה: "זה אחד הכלים האחרונים שעדיין יכול לרדת לשטח אמיתי. אפילו השנה מכרנו 800 כלים כאלה, כך שיש מקום לכלים כאלה. יש מקומות בעולם שאי אפשר לנוע עם משהו אחר... כמובן שהפלח מתנהג אחרת מאשר לפני כמה שנים אבל עוד נראה אותו זמן רב בטויוטה". גם ב-2014 מתכננת טויוטה למכור 800 כלים כאלה בארץ.
טויוטה לנד קרוזר המחודש כבר כאן
צילום: מנהל
חזית אגרסיבית יותר בדגם המעודכן
מידותיו של רכב השטח הגדול לא השתנו והוא זכה לשינויי העיצוב הקוסמטיים המתבקשים מלפנים ומאחור (כנהוג במתיחות פנים). עיקר החידוש נמצא דווקא בסביבת הנהג, כאן הצטרף מערך המולטימדיה החדש של טויוטה (טויוטה טאץ' 2) שכולל מצלמה אחורית, בלוטות', מערך שמע איכותי ועוד. בנוסף, קיבל הרכב חימום למושבים. מנוע ה-3.0 ליטר טורבו-דיזל (190 כ"ס) לא השתנה והוא עדיין משודך לתיבת החמישה הילוכים.
טויוטה לנד קרוזר המחודש כבר כאן
צילום: מנהל
יכולת שטח גבוהה גם היום
טויוטה לנד קרוזר המחודש יוצע בשתי צורות מרכב – קצר (עם גג נפתח) שיעלה 300,000 שקלים וארוך (350,000 שקלים). התצורה הארוכה תוצע גם בגרסה מהודרת שתעלה 370,000 שקלים. כמו כן, תוצע בהמשך גרסת בסיס ארוכה (עם פגושים שאינם בצבע המרכב) במחיר של 320,000 שקלים.