ניסאן 'בלייד-גליידר'
תערוכת טוקיו קרבה והולכת, והיצרניות היפניות ממשיכות לחשוף את שלל החידושים שהן מתכוונות להציג. כמו כולן, גם ניסאן מתכוונת להפגין נוכחות ולהציג מגוון הפתעות וחידושים. בין השאר, היא תציג את הדור החדש של ה-X-טרייל (לראשונה ביפן), את המקסימה הנוכחית, את אינפיניטי Q50 החדשה (שנושאת ביפן את השם המחייב 'סקייליין'), שדרוג קל לניסאן נוט ואי-אלו דגמים נוספים המיועדים לשוק היפני בלבד. וכיאה לתערוכת הדגל של תעשיית הרכב היפנית, יש גם קונספט – ובמקרה הזה, עושה רושם שמדובר במיצג המעניין ביותר של ניסאן השנה.

תכירו את ניסאן בלייד-גליידר (BladeGlider, או גלשן-להב בתרגום חופשי). מכונית הקונספט הספורטיבית תציג עיצוב ייחודי, שמזכיר לנו רבות את הפרויקט פורץ הדרך של ניסאן במרוצי הלה-מאן – אשר גלגולו החדש הוצג לפני מספר שבועות. המראה המיוחד נועד להציג אווירודינאמיות משופרת עם מקדם גרר נמוך וכוח הצמדה גבוה, שייתרגמו ליכולת דינאמית מעולה (כך ניסאן) ולחוויית נהיגה ייחודית.
עם כיוון הרוח: ניסאן בתערוכת טוקיו
צילום: מנהל
ניסאן בלייד-גליידר - דגם סדרתי יגיע בעתיד
עקב המבנה הלא-שגרתי, ממוקם מושב הנהג באמצע המכונית (מה שלבטח מוסיף לחוויה) , כששני מושבי נוסעים ממוקמים מאחוריו. ההנעה אחורית, ומתבצעת בעזרת שני מנועים חשמליים (אחד לכל גלגל) הפועלים כיחידות עצמאיות. כלומר, חלוקת כוח משתנה בהתאם לצורך ומצב הנהיגה.
נכון לעכשיו, ניסאן לא מפרסמת נתונים טכניים נוספים, אבל מספקת פיסת מידע אחת – מכונית הקונספט המעניינת מהווה הצצה לדגם סדרתי שיוצג בעתיד.
עם כיוון הרוח: ניסאן בתערוכת טוקיו
צילום: מנהל
ניסאן נוט - עוד לא הגיע אלינו אבל זכה לעדכון קל

מעבר לכך, הדור החדש של ניסאן נוט (שעדיין לא הגיע לארץ – אך כבר הספקנו לנהוג עליו) זוכה לעדכון ראשון – כשנה בלבד לאחר שהוצג לראשונה. במסגרת העדכון, זוכה הנוט לתוספות בתחום מערכות העזר. בין השאר, תמצאו כאן מערכת עזר לבלימה, מערכת להתרעה בעת סטייה מנתיב ומערכת שעוזרת למנוע בלבול בין דוושות בחניות (ותשמרו את הסטריאוטיפים לעצמכם). שיווקה של המהדורה העדכנית יחל ביפן כבר השנה, בעוד שיווק הדגם אצלנו ממשיך להתעכב.
ניסאן בלייד-גליידר