יגואר XJ החדשה
כאשר מרצדס מציגים דור חדש ל-S קלאס המתחרים יודעים כי יש לחזור ללוח השרטוטים ולעדכן את הנציגה שלהם בקטגוריה. רק לאחרונה סיפרנו לכם על העדכון שעברה אודי A8 והנה אנחנו מדווחים על מתיחת פנים ליגואר XJ. שאר המתחרות, למקרה שתהיתם, הספיקו להציג עדכונים למכוניותיהן בסוף השנה שעברה או מוקדם יותר השנה.
למרות שיגואר הציגה את ה-XJ בשנת 2009, העיצוב החיצוני נותר עדכני ומודרני ולכן (מלבד הוספת גוונים חדשים לצבעי המרכב וחישוקים קלים חדשים) יגואר לא שינתה בו דבר – וטוב שכך. תא הנוסעים לעומת זאת, זכה לטיפול יותר מקיף – העיצוב נותר דומה אך יגואר מבטיחה מרווח משופר לנוסעים מאחור (אחת מנקודות החולשה של ה-XJ הנוכחית). מלבד מרווח משופר, יגואר מספרת כי המושבים תוכננו מחדש ומציעים אפשרויות כוונון חדשות, מערכת עיסוי חדשה ושני מסכים בגודל 10.2 אינץ' (בגב המושבים הקדמיים) שיכולים לפעול בנפרד אחד מהשני ומחוברים למערכת מולטימדיה חדשה. אופציה נוספת וייחודית ל-XJ היא התקנת מערכת מיקרופונים קטנים בצמוד לכל אחד ממושבי הרכב, אשר יקלטו את קולם של הנוסעים וישדרו אותם דרך מערכת השמע של המכונית – כדי למנוע מצב בו אחד הנוסעים יאלץ להרים את קולו.
יוקרה מתחדשת: יגואר XJ
צילום: מנהל
היצע המנועים נותר כשהיה, אך כולם קיבלו את תיבת ההילוכים החדשה מבית ZF, לה שמונה הילוכים, במקום התיבה הישנה בעלת ששת ההילוכים. מנוע ה-2.0 ליטר (240 כ"ס, 34.7 קג"מ ב-2,000 סל"ד) מקבל כעת מערכת 'עצור-והתנע' שתסייע לחיסכון בדלק. עם המערכת, היגואר הגדולה תדרוש ליטר דלק לכל 11.7 ק"מ ותפלוט 199 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ. ה-XJR הכוחנית (550 כ"ס) זכתה לכיוון מחדש של המתלה האחורי כדי להעניק לה תחושה קלה וספורטיבית מבעבר, כך יגואר.
השיווק של יגואר XJ המעודכנת באירופה צפוי להתחיל ברבעון השני של שנת 2014, אלינו היא תגיע מעט מאוחר יותר.