אופל אדם
בהתאם לצו האופנה האחרון גם אופל בוחרת בגישה של מנועים קטנים ומוגדשים, בכדי להפחית בצריכת הדלק ופליטת המזהמים. זוהי מגמה שהופכת ברורה כיום בעולם הרכב, ונעשית נפוצה יותר ויותר בקרב היצרניות השונות – החל במנועי הטווין-אייר של פיאט, דרך מנוע האקובוסט-ליטר של פורד, וכלה במנוע ה-0.9 ליטר של רנו.
הפיתוח האחרון של היצרנית הגרמנית הוא מנוע בנפח 1.0 ליטר, לו 3 צילינדרים ומגדש טורבו. התוצאה הסופית מכובדת למדי, עם הספק של 115 כ"ס ו-16.9 קג"מ בין 1800 ל-4700 סל"ד. מדובר על שיפור של 30% במומנט לעומת מנוע ה-1.6 ליטר האטמוספרי של החברה, לצד חסכון של 20% בצריכת הדלק, על פי אופל. פליטת הפחמן דו-חמצני תהיה נמוכה מ-100 גרם לקילומטר.
כידוע, מנועי 3 צילינדרים מאופיינים לרוב בפעולה פחות מאוזנת וחלקה בהשוואה ליחידות כוח להן צילינדר נוסף. אופל טוענת כי המנוע החדש לא רק נעים, שקט ומעודן אל מול מנועי 3 צילינדרים מקבילים, אלא גם לעומת מנועים עם מבנה מסורתי של 4 צילינדרים. בכדי לייצר מנוע חלק ושקט למרות המגבלות, הקפידה אופל על שימוש בחלקים קלים, בידוד של רכיבים שונים במנוע, דיפון מכלולים ועוד. את ההבטחה לפעולה נעימה וחלקה אמור לקיים גל איזון המצוי בעוקת השמן.
לצד המנוע המוגדש, אופל תציג גם את תיבת ההילוכים חדשה שתשודך לו. מדובר בתיבה ידנית בעלת 6 יחסי העברה, כשהיצרנית מתגאה במידותיה הקומפקטיות ומשקלה הנמוך - רק 37 ק"ג (הפחתה של 30% במשקל לעומת הגיר הידני שמוצע היום). התמסורת הזאת תשמש את היצע המכוניות הקטנות והתת-קומפקטיות של אופל, כאשר הבכורה של יחידת הכוח החדשה (מנוע וגיר), תעשה באדם הקטנה והאופנתית.
המגמה נמשכת: אופל חושפת מנוע 3 צילינדרים חדש
צילום: יצרן
הצגתו של מנוע ה-1.0 ליטר החדש הוא חלק ממהלך היקפי של החברה הגרמנית לרענון יחידות הכוח שברשותה, עם השקתן של 3 משפחות מנועים חדשות עד 2016, בכיוון טכנולוגי דומה לזה שמופגן בתוספת האחרונה למבחר.