סיאט איביזהשם מלא: סיאט איביזה
אחיות לפלטפורמה: פולקסווגן פולו, אודי A1
מתחרות עיקריות: רנו קליאו, סקודה פאביה, סוזוקי סוויפט, פורד פיאסטה, טויוטה יאריס, הונדה ג'אז, סיטרואן C3

כדאי לדעת עליה: הדור הרביעי של הסופרמיני המצליחה של סיאט נמצא איתנו כבר כחמש שנים. זהו הדור הרביעי של האיביזה, אשר זכה בשנה שעברה למתיחת פנים שנחתה כאן בחודש מאי. הוא הציג חזית עדכנית ומספר שינויים קוסמטיים, לצד שיפור ברמות האבזור והורדות מחירים. גם אם העיצוב, לרבות השנים, עבר לצד המעט מיושן של המטבע, האופי של האיביזה עודנו צעיר וממשיך לפנות לפלח השוק המתאים. היא משווקת בארץ עם מבחר רחב של גרסאות, מ-1.4 ליטר ידנית ועד לקופרה הספורטיבית. גרסת הסטיישן הידנית מוצעת כיום במחיר אטרקטיבי במיוחד של 74,000 שקלים (מחיר מבצע).
צילום: מנהל

הביצועים בגרסאות ה-1.4 הלא מוגדשות סבירים, כאשר אלו עם מנוע ה-1.2 TSI מציגים ביצועים משופרים וצריכת דלק טובה. הביצועים בגרסאות הספורטיביות טובים מאוד. תא הנוסעים איכותי למדי, גם אם מעט פלסטיקי, ומראהו נותר נאה ומודרני יחסית. נוחות הנסיעה בינונית והתנהגות הכביש טובה למדי.
כל מה שטוב: ביצועים בספורטיביות, מנוע ה-1.2, מבצעים.
כל מה שרע: תא נוסעים פלסטיקי, מרווח, מחירים ללא מבצעים.
מה מקבלים: תמורה טובה למחיר, במבצעים.
גרסה נבחרת: הגרסאות ה"רגילות" במבצעים, או הספורטיביות.