קיה פרובו מז'נבה 2013 (ניצן אביבי)
מאז שהגיע ב-2006 לקיה, הפך המעצב הגרמני פיטר שרייר לדמות מדוברת ביותר ונחשב כזה שאחראי למהפך העיצובי שעבר המותג. לאחרונה הוא מונה לאחד מנשיאי יונדאי-קיה ולאחראי על העיצוב בקונצרן כולו. בראיון בלעדי לאוטו הוא מסביר מה זה אומר ומספר על האתגרים, והצעדים הבאים של קיה ובכלל.

"כמעצב זה מאוד מכובד להיות בכזה מצב ותואר בחברה, אבל זו גם הצהרה ברורה מצד החברה על כך שהיא נותנת חשיבות לעיצוב. ברמה המעשית זה אומר שאהיה אחראי על שתי החברות וברור שאשאף שלשתיהן יהיה כיוון שונה.
מה אנחנו הולכים לעשות ביונדאי? אני חושב שאבדוק מה בדיוק קורה שם. ייקח קצת זמן כדי להבין לאן יונדאי הולכת וללמוד על התרבות שלה. אבל ליונדאי יש כבר שפת עיצוב וכיוון, וזה בסיס טוב להתחלה. ליונדאי יש את הגישה הפיסולית ולקיה גישה אקטיבית וכך הייתי רוצה לשמר זאת. בשפה שלנו זה אומר שיונדאי היא יותר כמו טיפה וקיה כמו גביש שלג".
בלעדי: ראיון עם פיטר שרייר, מעצב קיה
צילום: מנהל
קדנזה הסאלונית מוכרת בקוריאה כ-K7

השלמתם מהפך עיצובי בקיה, האם כעת נחים או ממשיכים?
"הצעד הוא גדול אבל זה אף פעם לא מספיק. הצעד הבא יהיה לייצב את המראה ולהישאר נאמנים לכיוון בו אנו הולכים, וכמובן להתקדם".

האם זה אומר אבולוציה ולא רבולוציה?
"במובן מסוים כן, אבל זה לא שנאט את הקצב. זה אומר שנעשה את הכיוון שלנו נכון ושלם יותר".

מה למדת משנותיך בפולקסווגן ואודי?
"להם יש גישה שמאוד נדחפת הנדסית וזה משהו שנוכל ללמוד. מה שהופך אותם לכל כך חזקים זו העקביות אם בהתקדמות, במראה או בפיתוח ובטכנולוגיה".

האם לראייתך יונדאי זקוקה למותג יוקרה?
"יש להם את זה, פחות או יותר, ואני לא בטוח שצריך לפתח את זה למותג ממש. אני חושב שג'נסיס זה כבר כמעט מותג ואם זה יישאר קרוב ליונדאי זה ישפר לה את התדמית. קיה לא צריכה ג'נסיס כי יש לה את ה-K7 וה-K9 שזה בערך זה".
בלעדי: ראיון עם פיטר שרייר, מעצב קיה
צילום: מנהל
קיה סול

עד כמה חשובה לכם הסול החדשה?
"אנחנו מאוד אוהבים את הסול המקורית כי יצרנו אייקון. וכשהתחלנו לעבוד על הדור החדש (שהוצג לאחרונה א.ש) היה צריך לחשוב טוב. אם נעשה אבולוציה אז אנשים יגידו שזה מעט מדי אם נעשה שינוי גדול מדי יאמרו שזו לא אותה סול. אז היה צריך קצת משתי הגישות. יש לנו מכונית תצוגה, הטראקסטר (שהוצגה בתערוכת שיקאגו 2012) שרמזה לכיוון וגם לכך שיהיה חבר חדש במשפחה".
הצגתם גרסה כוחנית לסיד. האם נראה יותר גרסאות ספורט בקיה?
"בז'נבה עם הפרובו הראינו איך אנחנו חושבים על מכונית B (סופרמיני א.ש.) יוקרתית וספורטיבית, שאולי תהיה לנו בעתיד וגם גרסה מאוד כוחנית לפרו-סיד. אז כן, זה אומר שקיה הולכת לכיוון יותר ספורטיבי ודינאמי".