סיטרואן ברלינגושם מלא: סיטרואן ברלינגו
אחיות לפלטפורמה: פיג'ו פרטנר
מתחרות עיקריות: פיאט דובלו, פיג'ו פרטנר, פולקסווגן קאדי, פורד קונקט, רנו קנגו

כדאי לדעת עליו: סיטרואן הציגה את הדור הנוכחי של הברלינגו בשנת 2008, לאחר הצלחה נאה ביותר לדור הראשון שיצא לאור בשנת 1996. בעוד שהברלינגו המקורי התבסס על פלטפורמת ה-ZX העתיקה, החדש מאמץ את רצפת ה-C4 פיקאסו, כמו שרומז בסיס הגלגלים הארוך, העומד על 273 ס"מ. הדמיון בעיצוב לדגם היוצא ברור וקצת מסווה את פער המידות בין שני הכלים – הוא ארוך ב-24 ס"מ, רחב ב-9 ס"מ וגבוה ב-5.5 ס"מ. עם זאת, בסיס הגלגלים ארוך רק ב-4 ס"מ, אולי כדי ללמד על שפע החוכמה שהיתה בתכנון המקורי. ההתבססות על הפיקאסו מחייבת גם המשך שימוש בקפיצי סליל מאחור בעוד חלק מהמתחרים עדיין משתמשים בסרן קשיח נטול עידון עם קפיצי עלים.
אחת מקטלוג אוטו: סיטרואן ברלינגו
צילום: תומר פדר, יצרן

תא הנוסעים איכותי ומהודר מבעבר, כזה שמופנה לנוסעים ולאו דווקא לנהג (בעיקר בגרסאות המאובזרות), אולם לא ברמה של מיטב מכוניות הנוסעים. החלל הפנימי לא רק מהודר יותר אלא גם גדול יותר (בייחוד ברוחב). בסך הכל המרחב הפנימי אומנם לא רשם קפיצת מדרגה ביחס לדגם היוצא, אבל גם כך הוא מרווח מאוד, שופע תאי אחסון, ויחד עם תא מטען גדול ודלתות הזזה נוחות, הברלינגו הוא רכב טיולים קלאסי למשפחה.
מנוע הדיזל בנפח 1.6 ליטר המפיק 92 כ"ס, אינו פורץ דרך, אך הוא עושה את העבודה בצורה חלקה ונעימה יחסית. גם תפעול התיבה הידנית נוח למדי. ההגה החשמלי הקליל לא תמיד פרוגרסיבי מספיק, ונראה שנוחות הנסיעה פחות טובה מאשר בדגם הקודם. הברלינגו נוקשה יותר באופן מורגש, בייחוד בעיר שם הוא מקפץ על גבשושיות גדולות. ועדיין, ביחס לבני מינו עם קפיצי העלים הוא נעים למדי. כמובן שנוקשות המתלים משפרת את כושר ההעמסה, וכעת הברלינגו לא מרגיש רך וספוגי כאשר מטעינים בו סחורה כבדה.
אחת מקטלוג אוטו: סיטרואן ברלינגו
צילום: תומר פדר, יצרן

בשנת 2012 עבר הברלינגו רענון קל וזכה לכמה נגיעות עיצוב בעיקר בחזית. בארץ הוא נמכר במגוון גרסאות: מולטיספייס עם 5 או 7 נוסעים, גרסת 5 מושבים פשוטה יותר עם מנוע מוחלש (75 כ"ס), וגרסת מקסי מוארכת ללא חלונות אחוריים ומקום לשני נוסעים מלבד הנהג.

כל מה שטוב: תא נוסעים, מרווח, שימושיות.
כל מה שרע: תנוחת נהיגה, נוחות עירונית, היגוי.
מה מקבלים: רכב מסחרי נעים ושימושי גם למשפחה.
גרסה נבחרת: 1.6 ליטר HDI בגרסת מולטיספייס קומפורט פאק (Multispace Comfort Pack)