סקודה ראפיד
כפי שסיפרנו לכם בעבר, סקודה מצטרפת לתחום המשפחתיות העממיות המתחמם עם הראפיד החדשה שעשויה להיכנס לנעלי האוקטביה טור (מתיחת פנים של הדור הראשון ששיווקה נמשך למרות הצגת הדור השני של האוקטביה). למרות מראה משפחתי, למכונית החדשה של סקודה מבנה חמש דלתות שימושי והיא תוצע עם שני מנועים ובשתי רמות גימור: אמבישן (Ambition) ואלגנס (Elegance).

גרסת ה-1.2 ליטר, שתצויד במנוע ה-TSI המוכר, תוצע עם תיבה ידנית (שישה הילוכים) בלבד ורק ברמת הגימור הנמוכה, והיא תעלה 103,000 שקלים. גרסת ה-1.4 ליטר, בעלת 122 כ"ס, תהיה מהותית יותר לשוק כיוון שתוצע עם תיבת ה-DSG בעלת 7 ההילוכים. היא תציע ביצועים טובים מהותית מהמקובל בקבוצתה (האצה של 9.5 שניות ל-100 ו-205 קמ"ש מרביים). גרסה זו תעלה 115,000 שקלים או 119,000 שקלים ברמת האלגנס. שתי הגרסאות מתהדרות בצריכת דלק נמוכה ומדורגות בקבוצה 3 בדירוג הירוק. בקרוב תגיע גם גרסת הדיזל (1.6 ליטר, 105 כ"ס, תיבה ידנית) שיכולה להתאים לתחום המוניות, כאשר לקראת סוף השנה תגיע גם גרסת דיזל אוטומטית.
סקודה ראפיד בישראל: החל מ-103,000 שקלים
צילום: מנהל

רמת הגימור אמבישן תכלול 6 כריות אוויר, מערכת שמע עם שליטה מההגה ומחשב דרך. לגרסה המצוידת יותר בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, מערכת שמע משודרגת, חישוקים קלים וצמיגים במידות נדיבות יותר 215/45/R16 (לעומת 185/69/R15).

בסקודה מתכוונים להדגיש את המידות הגדולות של הרכב, את תא המטען הנדיב שנפחו 530 ליטר ואת העובדה שלגרסת ה-1.4 ליטר ביצועים השייכים לקבוצת המכוניות מדרגה גבוה יותר. צפי המכירות עומד על כ-3,000 יחידות בשנה זו ו-5,000 לאחר מכן.

סקודה ראפיד החדשה נחשפה לראשונה בשנה שעברה והוצגה בהמשך בתערוכת פריז, כשהיא נושאת שם בעל שורשים ותיקים במיוחד, הנטועים אי-שם בשנות ה-30' של המאה הקודמת. בהמשך זכינו לפגוש אותה בהשקה באירופה ולקבל התרשמות ראשונית.