רנו קליאו ספורט
רנו קליאו ספורט הייתה בכל מבחני הדרכים הסופרמיני החמה, הכי חמה שיש. אך תמיד עלו לנו טענות על האבזור בתא הנוסעים, ועל העובדה שכשהמתחרות עברו למנועי טורבו מודרניים הקליאו ספורט נשארה עם מנוע אטמוספרי. כעת, 6 שנים לאחר הצגת הקליאו ספורט הנוכחית, הגיע הזמן לקליאו חדשה, ויותר מזה: קליאו ספורט חדשה.
 
 
 
השלדה היא אותה אחת ששימשה את הקליאו הקודמת, אך לטענת רנו היא קשיחה יותר כשגרסת ה-CUP, מוקשחת ב-15% יותר מזו של גרסת הספורט הרגילה ונמוכה ממנה ב-5 מ"מ. בנוסף, הצטרפו לקליאו ספורט זוג דלתות מאחור, כך שגם השימושיות גדלה. על הבלימה אחראים בלמי דיסק קדמיים בקוטר 320 מ"מ (גדולים ב-8 מ"מ מאלו של הקליאו ספורט הקודמת) כשבנוסף מערכת ESM, שממירה את האנרגיה הקינטית של הרכב לחשמל, בולמת את המכונית בהאטה מתונה (ללא שימוש בבלמים).
 
חטיבת ההנעה עברה שינויים מרחיקי לכת, זה מתחיל במנוע שונה: 1.6 ליטר ובעל מגדש טורבו לעומת 2.0 ליטר אטמוספרי בעבר. הספק המנוע נשאר זהה למנוע הקודם (200 כ"ס), אך זמינות הכוח השתפרה באופן משמעותי: שיא ההספק מגיע ב-6,000 סל"ד, לעומת 7,100 סל"ד בעבר ונתון המומנט צמח ל-24.5 קג"מ בכל התחום שבין 1,750 ל-5,600 סל"ד ביחס ל-21.9 קג"מ ב-5,400 סל"ד בקליאו ספורט הקודמת. בנוסף, הקליאו ספורט תצויד בכפתור בחירה בין שלושה מצבי נהיגה: 'נורמל', 'ספורט' ו'מירוץ'. אלה ישנו את מפת ניהול המנוע, תגובת דוושת התאוצה, מאפייני פעולת מערכת בקרת היציבות ותחושת ההגה. שינוי שאנחנו פחות שמחים לגביו הוא העובדה שהקליאו ספורט החדשה לא תימכר עם תיבה ידנית. תיבת ההילוכים היחידה היא כפולת מצמד עם 6 הילוכים, פרי פיתוח עצמאי של רנו ספורט.
היצרנית אינה, מפרסמת נתוני האצה רשמיים ומסתפקת בציון העובדה כי במצב מירוץ מהירות העברת ההילוכים בתיבה החדשה עומדת על 150 מילי שניות. אז כנראה שהמנוע החדש בצירוף התיבה הזריזה ישפרו את הביצועים במידה מסוימת, אך במקביל כנראה ירחיקו מתחושת החיבור לנהיגה שתיבה ידנית מסורתית מספקת. נצטרך לחכות ולבחון איך התוצאה מרגישה.
 
לא נתעכב על העיצוב החיצוני של הרכב, התמונות עושות זאת טוב יותר. אך נציין כי רנו מדווחת שהפגוש הקדמי קיבל מאפייני עיצוב מתחום הפורמולה 1, בכדי ליצור כוח הצמדה גדול יותר. הג'אנטים הסטנדרטיים הם בקוטר 17 אינץ' כשבתוספת תשלום ניתן לקבל במקומם 18 אינץ'.
תא הנוסעים השתנה גם הוא בהתאם לחלל התא של הקליאו החדשה כשהתוספת הבולטת ביותר הן ידיות העברת הילוכים שנוספו בסביבת גלגל ההגה. מעבר לכך נמצא שלל סממנים ספורטיביים כגון פסים אדומים במקומות אסטרטגיים, דוושות אלומיניום, ריפודי עור ועוד.
 
רנו קליאו ספורט חדשה: אין תיבה ידנית, יש עוד דלתות (וידאו)
צילום: מנהל 
 
רשימת האבזור של הקליאו RS כוללת מערכת שמע בעלת מסך מגע, את כל החיבורים שהתרגלנו להם אצל המתחרות כשבנוסף ישנה גם אפשרות להשמיע את צלילי המנוע המשתנים בהתאם למהירות הרכב דרך הרמקולים. רשימת האבזור של הקליאו ספורט הנוכחית הייתה עכב אכילס של הגרסה. גם אנשי קרסו, יבואנית רנו, היו מודעים לכך ולא פעם בשיחות עבר, הובטח שהקליאו ספורט החדשה תאובזר בצורה טובה ותחרותית. שיווקה בישראל יחל בתקופה הקרובה.