שוק הרכב הישראלי ממשיך להתכווץ. בשמונת החודשים הראשונים של השנה נמכרו בישראל 148,561 מכוניות חדשות – ירידה של 8% לעומת 2010. גם חודש אוגוסט לבדו מציג את אותה מגמה עם 18,591 יחידות שנמסרו ללקוחות שמשמעותן ירידה של כ-6% ביחס לאוגוסט אשתקד. כך עולה מדו"ח איגוד יבואני הרכב שפורסם היום (ב').

נתונים אלה מעניינים נוכח העובדה כי מחירי כלי הרכב התייקרו מאתמול כתוצאה מעדכון המע"מ ל-17%. גם אם לא מדובר בסכום נכבד ביחס למחיר כלי רכב (כ-1,000 שקלים למשפחתית וכ-2,000 שקלים לג'יפון) ייקור נוסף ומשמעותי יותר כבר בפתח. בעוד ארבע חודשים מתכנן משרד האוצר לשנות את נוסחת המס הירוק שבעקבותיה יופחתו הטבות המס למכוניות. עיקר הפגיעה תהייה בקטגוריות הנמוכות, כלי רכב קטנים ומשפחתיים. אז בהסתמך על הנתונים, האם עם ישראל אדיש לעליית המחירים או המצב הכלכלי הוא זה המדיר את רגלי הלקוחות מאולמות התצוגה?

גם החודש מובילת הטבלה היא זו שנמצאת בפסגה כמעט מסוף 2010, יונדאי. עם זאת, בחודש שחלף יונדאי נחלשה ב-27% ביחס לנתוני התקופה המקבילה אשתקד. טויוטה ממוקמת באוגוסט במקום השני, עם 2,220 יחידות ועליה של 15% ביחס לאוגוסט 2011. אחריה קיה שגם היא רושמת עליה.
בין העליות הבולטות בחודש שחלף נציין את פורד (41%), סקודה (65%) ואם.ג'י (90%) שגם באוגוסט החלה בקמפיין לשיווק ה-350. בין הירידות הבולטות נציין את פיג'ו (60%), מאזדה (37%) ומיצובישי (35%).
מסירות אוגוסט 2012*:
מסירות אוגוסט 2012: ממשיכים להתכווץ
צילום: מנהל
* על פי נתוני איגוד יבואני הרכב